נמשך המשבר בקומברס: תפטר עוד מאות עובדים

ענקית ההיי-טק הישראלית עתידה לבצע את הפיטורים בתחילת השנה הבאה, בהמשך למהלך דומה שמתבצע בימים אלה ● בשלב זה, לא ידוע כמה עובדים יפוטרו, אולם חלק מהם ביקשו זאת ביוזמתם, בעקבות הערפל וחוסר הוודאות לגבי שיקומה של החברה ● מקומברס נמסר שהחברה לא מגיבה לספקולציות ולשמועות

השגרירות הסינית נכנסת לבניין יותר מ-10 שנים אחרי שקומברס עזבה

קומברס (Comverse) צפויה לפטר עוד מאות עובדים, בנוסף למאות שהחליטה על פיטוריהם לפני שבועות אחדים. היקף הפיטורים אינו ידוע בשלב זה, אולם הם יחלו בינואר או פברואר הקרובים. בנוסף, לא ברור כמה מהמפוטרים יהיו מישראל וכמה מסניפי החברה בעולם. כך או כך, חלק מהם ביקשו זאת ביוזמתם, בגלל הערפל וחוסר הוודאות לגבי שיקומה של החברה.

מקומברס נמסר שהחברה לא מגיבה לספקולציות ולשמועות.

נראה, כי הפיטורים הצפויים קשורים להעמדתה של קומברס על המדף ורצונה להציג את עצמה כבעלת מזומנים בקופתה. כך, לפני שבועיים דווח, כי אורקל (Oracle) וחברת ההשקעות פלטינום (Platinum Equity) עתידות לרכוש את קומברס תמורת כשני מיליארד דולרים. במסגרת העסקה, אם תמומש, פלטינום עתידה לרכוש את חברות הבת של קומברס – ורינט (Verint) וסטארהום (Starhome) – ואילו אורקל תרכוש את חטיבות הבילינג ושירותי הערך המוסף של החברה הבת, קומברס (קומברס נטוורק סיסטמס – לשעבר CNS). על פי הדיווח, שלא אושר, מדובר בהצעה טובה יותר מהצעת רכישה אחרת שקיבלה החברה, שפרטיה לא פורסמו.

בחודש שעבר נודע, כי קומברס, המחפשת משקיע מזה זמן מה, לא הצליחה בכך, ככל הנראה מאחר שהחברה עדיין לא מצליחה להשתחרר משערוריית התיארוך לאחור – בקדייטינג. בעקבות שערוריה זו, קומברס לא פרסמה את תוצאותיה הכספיות מאז 2005 ועד החודש שעבר. נראה, כי משקיעים פוטנציאליים חששו שכאשר אלה יתפרסמו, יצטמצמו רווחיה של קומברס – כפי שקרה בעבר. בנוסף, מניותיה הושהו מהמסחר בנאסד"ק, והן נסחרות ב-"דפים הוורודים", המיועדים לחברות בעייתיות.

באוגוסט האחרון שכרה קומברס את שירותי בנק ההשקעות גולדמן זאקס (Goldman Sachs), כדי שזה יחפש אחר חברה שתשקיע בה או תרכוש אותה. חברות ההשקעות הביעו עניין בעיקר ב-וורינט, שקומברס היא בעלים של 54% ממנה.

כמה מענקיות ה-IT, בהן אורקל העולמית ואמדוקס (Amdocs) הישראלית, הביעו עניין ב-CNS, אולם נראה, כי בסופו של דבר, אמדוקס ויתרה על רעיון הרכישה. אורקל ואמדוקס סירבו להגיב אז על הדיווח.

באוקטובר נודע, כי קומברס תפטר כ-450 מתוך כ-6,900 עובדי החברה בכל העולם, מתוכם 200 עד 230 בישראל. הפיטורים החלו לאחר שהחברה פרסמה את הדו"חות שלה לשנים 2008-2005, שמהם עלה, כי היא רשמה בתקופה זו הפסד של כמעט מיליארד דולרים. קומברס אף הודיעה בעבר, כי ב-2009 היא רשמה ירידה בהכנסות וכי הפיטורים נועדו על מנת לייצב את מצבה הפיננסי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים