דיווח: אורקל ופלטינום ירכשו את קומברס תמורת כשני מיליארד דולרים

במסגרת העסקה תרכוש פלטינום את חברות הבת של קומברס, ורינט וסטארהום, ואילו אורקל תרכוש את חטיבות הבילינג ושירותי הערך המוסף של החברה הבת קומברס ● על פי הדיווח, מדובר בהצעה טובה יותר מהצעת רכישה אחרת שקיבלה החברה, שפרטיה לא פורסמו

מרכז המו"פ בישראל עובר לידיים הודיות. קומברס

אורקל (Oracle) וחברת ההשקעות פלטינום (Platinum Equity) עתידות לרכוש את קומברס (Comverse) תמורת בין 1.9 ל-2 מיליארד דולרים – כך דיווח הבוקר (א') כלכליסט. על פי הדיווח, ההצעה של אורקל ופלטינום טובה יותר מהצעה אחרת לרכישת קומברס, שלא נמסרו פרטים עליה.

במסגרת העסקה, אם תמומש, תרכוש פלטינום את חברות הבת של קומברס, ורינט (Verint) וסטארהום (Starhome) ואילו אורקל תרכוש את חטיבות הבילינג ושירותי הערך המוסף של החברה הבת קומברס (קומברס נטוורק סיסטמס – לשעבר CNS).

לפני עשרה ימים נודע, כי קומברס, המחפשת משקיע מזה זמן מה, לא הצליחה בכך. הסיבה לכך הייתה, ככל הנראה, שקומברס עדיין לא מצליחה להשתחרר משערוריית התיארוך לאחור – בקדייטינג – מה שמביא לכך שהחברה לא פרסמה את תוצאותיה הכספיות מאז 2005 ועד החודש שעבר. נראה, כי משקיעים פוטנציאליים חששו שכאשר אלה יתפרסמו, יצטמצמו רווחיה של קומברס – כפי שקרה בעבר.

באוגוסט האחרון שכרה קומברס שכרה את שירותי בנק ההשקעות גולדמן זאקס (Goldman Sachs) כדי שזה יחפש אחר חברה שתשקיע בה או תרכוש אותה. חברות ההשקעות הביעו עניין בעיקר ב-וורינט, שקומברס היא בעלים של 54% ממנה.

כמה מענקיות ה-IT, בהן אורקל העולמית ואמדוקס (Amdocs) הישראלית, הביעו עניין ב-CNS, אולם נראה, כי בסופו של דבר, אמדוקס ויתרה על רעיון הרכישה. אורקל ואמדוקס סירבו אז להגיב על הדיווח.

בספטמבר פרסמה חברת המחקר והייעוץ Gerson Lehrman Group נייר עמדה, שלפיו אם אורקל תרכוש את חטיבות הבילינג ושירותי הערך המוסף של החברה הבת קומברס – הדבר "יציב אותה בן לילה בעמדת מפתח בתחום. מנגד, קומברס תוכל להיעזר בכוח של אורקל, בערוצי ההפצה שלה ובשותפיה, על מנת לקדם את עסקיה שלה". עוד צוין בנייר העמדה, כי "הרכישה תביא להפיכת אורקל לספק שירות מוביל בעולם הטלקום. עד היום היא הייתה מצויה רק במשרד האחורי בעולם זה".

בשבוע שעבר הודיע משרד התובע הפדרלי בברוקלין, כי קובי אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל קומברס, הסכים לשלם לרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) יותר מ-52 מיליון דולרים ליישוב ההליכים האזרחיים נגדו, בהליך של חילוט. זאת, בעקבות פרשיות התיארוך לאחור, שבגינן הוגש נגדו כתב אישום בניו-יורק ב-2006. כעת, מה שנותר לאלכסנדר הוא ליישב את התביעות הפליליות נגדו. אלכסנדר נמצא מזה זמן בנמיביה, מאחר שאין לה הסגרה עם ארצות הברית.

באוקטובר נודע, כי קומברס תפטר כ-450 מתוך כ-6,900 עובדי החברה בכל העולם, מתוכם כ-200 עד 230 בישראל. הפיטורים החלו לאחר שהחברה פרסמה את הדו"חות שלה לשנים 2008-2005, שמהם עלה, כי היא רשמה בתקופה זו הפסד של כמעט מיליארד דולרים. קומברס אף הודיעה בעבר, כי ב-2009 היא רשמה ירידה בהכנסות, וכי הפיטורים נועדו על מנת לייצב את מצבה הפיננסי.

חלק גדול מהבעיות של קומברס נעוץ בעבירות התיארוך לאחור שביצעו בכיריה. כאמור, בעקבות עבירות אלה, החברה לא הגישה דו"חות כספיים מאז 2005 ועד החודש שעבר. בנוסף, מניותיה הושהו מהמסחר בנאסד"ק, והן נסחרות ב-"דפים הוורודים", המיועדים לחברות בעייתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים