מיקרוסופט השיקה את אופיס 2010

המהדורה החדשה של חבילת התוכנות המשרדיות זמינה כעת ברוב העולם בעשר שפות, אולם שיווק הגרסה העברית יחל רק ב-8 ביולי ● דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "חידושי אופיס 2010 יעשירו ויגוונו ללא הכר את היכולת היצירתית של המשתמש להביע רעיונות ולשתף אותם עם אחרים"

מיקרוסופט (Microsoft) השיקה הבוקר (ג') את הגרסאות הצרכניות של אופיס 2010 (Office 2010) ואת המוצרים המשלימים Visio 2010 ו-Project 2010. המהדורה החדשה של חבילת התוכנות המשרדיות זמינה כעת ברוב העולם בעשר שפות, אולם שיווק הגרסה העברית יחל רק ב-8 ביולי.

עם השקת הגרסה החדשה, מציעה מיקרוסופט חידוש בחוויית הקניה של החבילה. מהיום, כל מחשב חדש שיירכש יכיל שלוש גרסאות אופיס שהותקנו בו מראש. רכישה של כרטיס עם מפתח הפעלה תאפשר ללקוח להפעיל את הגרסה שיבחר ולהתחיל לעבוד מיידית עם החבילה החדשה. למהלך הזה חברו יצרני ה-PC הגדולים בעולם, ביניהם HP, אייסר (Acer), אסוס (Asus), דל (Dell), לנובו (Lenovo), סמסונג (Samsung), סוני (Sony) וטושיבה (Toshiba).

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר בהשקת החבילה החדשה, כי "משתמשי אופיס בישראל – עסקיים ופרטיים – מצטרפים היום למאות המיליונים בעולם שיוכלו לרכוש חבילה מתקדמת ועדכנית שמשקפת את מאפייני הסביבה הדיגיטלית של שנת 2010. חידושי אופיס 2010 יעשירו ויגוונו ללא הכר את היכולת היצירתית של המשתמש להביע רעיונות ולשתף אותם עם אחרים. הדור הצעיר שנולד לעולם האינטרנט והמבוגרים יותר שהצטרפו אליו יגלו עולם חדש של קישוריות בין מכשירים שתאפשר גישה ושיתוף מידע בלתי מוגבלים מכל מקום. אנו גאים על כך שכל החידושים הללו זמינים גם למשתמש הישראלי שאופיס היא חלק מרכזי מעולמו".

פרטים נוספים על החידושים בגרסה החדשה ניתן למצוא בסקירה שפורסמה באנשים ומחשבים בתחילת השבוע.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הממשק החדש יישאר בעיה שיווקית למיקרוסופט, והמכירות לא ינסקו עד אשר יתוקן!

    אני חושב שמיקרוסופט רשאית לתת ממשק עם הרחבות (דהיינו תוספת שורות בכל עמודה שבתפריט) או אפילו ממשק Ribbon חלופי ואופציונלי למי שהתרגל או מעונין בכך, אבל היא חייבת להשאיר את ממשק התפריטים הסטנדרטי שהיא עצמה המציאה בתחילת עידן המחשוב ואשר הפך להיות סטנדרט בכל התוכנות ובכל מערכות ההפעלה. במצב הקיים היום, מי שמעז לעבור לאופיס 2007 או 2010 עלול למצוא את עצמו תקוע מבלי לדעת איך לבצע פעולות רבות ואיך לשנות את ההגדרות שהיה רגיל אליהם בגרסאות הקודמות, ללא אפשרות של חזרה, ולו זמנית, לתפריט הקודם בעת חירום. המעבר בין שני הממשקים חייב להיות נגיש ביותר ומהיר, כך שמשתמש שמנסה ללמוד את הממשק החדש יוכל בעת הצורך לחזור לממשק הקודם והמוכר ולבחור את הפונקציה או ההגדרה שהוא רוצה מבלי להיתקע. הכי טוב יהיה פשוט להוסיף את שורת התפריט מעל ל- Ribbon וכך שתי האופציות תישארנה פתוחות וזמינות ורק לאחר למידה ושליטה בממשק החדש, יוכל המשתמש להוריד את הממשק הישן. כמו כן, אני חושב שבמקרה המבורך הנ"ל שאליו מיקרוסופט צריכה לשאוף, יש להוסיף גם שיטת למידה של הממשק החדש תוך הסבר על ההגיון שבדברים וציון המקבילה החדשה של אותה אופציה ישנה ומוכרת. זה יכול להיות ע"י בלון קופץ, ע"י סימון בימין השורה שבתפריט הישן (כמו שמציינים קיצורים) או אפילו חלון צד ו/או סרטון הסבר. גם ה- Help ע"י F1 צריך להיות ברור, קצר ולענין, אבל הוא מספיק לבדו וההגעה אליו בד"כ ארוכה ופרטנית מדי, בעוד ציון קיצורים ליד השורות שבתפריט תהיה מקיפה וברורה יותר.

אירועים קרובים