מיקרוסופט תשיק השבוע את הגרסאות הצרכניות של אופיס 2010

הערכה, שמכירתה החלה באמצע החודש שעבר, תושקנה רשמית מחרתיים (ג') ● ממיקרוסופט נמסר, כי היא כוללת שינויים ועדכונים רבים, כשהבולטים שבהם הוא שימושיות קלה יותר, יכולות להוביל לאימפקט חזק יותר בתוצאות הסופיות של המסמכים והמצגות שמכינים ויכולות שיתוף גדולות יותר, כולל שיתוף והטמעה ברשתות חברתיות ● הגרסה העברית תהיה זמינה רק ב-8 ביולי

מיקרוסופט (Microsoft) תשיק מחרתיים (ג') את הגרסאות הצרכניות של ערכת התוכנות המשרדית אופיס 2010 (Office 2010). מהחברה נמסר, כי הערכה החדשה כוללת שינויים ועדכונים רבים לעומת הגרסה הקודמת שלה, כשהבולטים שבהם הוא שימושיות קלה יותר, יכולות להוביל לאימפקט חזק יותר בתוצאות הסופיות של המסמכים והמצגות שמכינים ויכולות שיתוף גדולות יותר, כולל שיתוף והטמעה ברשתות חברתיות.

"אופיס 2010 בא לענות על מספר מגמות שהתפתחו בשנים האחרונות מאז ההשקה של אופיס 2007. סגנון החיים הפך לדיגיטלי ועשיר בשימוש בתמונות ובווידיאו, הרשת השתנתה מאוד והשימוש ברשתות חברתיות הפך לדבר מרכזי. כמו כן, יש דרישה לניידות ולזמינות של מסמכים, כך שיהיו נגישים מכל מקום. מגמה נוספת היא הצורך שכל מסמך יגרום לאימפקט רב יותר, ירשים יותר, לא ישעמם. זאת מגמה שאפשר לקרוא לה אפקט ה-וואו", אמרה אראלה כרסנטי, מנהלת עובדי הידע והארגון במיקרוסופט ישראל, מהאחראים להשקת אופיס 2010 בישראל. "בנוסף, המטרה הייתה לעשות את הכול פשוט יותר ונגיש יותר לעבודה, כדי לנצל טוב יותר את הכלים המוצעים".

אחד השינויים הבולטים בחבילת האופיס החדשה, לפחות מבחינה ויזואלית, הוא הכללת סרגל הכלים החדש, "הסרט" (Ribbon), בכל התוכנות שכלולות בחבילה, כולל בתוכנת הדואר ולוח השנה אאוטלוק 2010 (Outlook 2010). שינוי משמעותי אחר מכונה Backstage View, והוא מאפשר, בכל תוכנה, לעקוב באופן מלא אחרי כל מסמך, על כל הפרטים הקשורים אליו, ולהציע עבורו את כל האפשרויות הזמינות המיוחדות. בין היתר, ניתן לשמור את המסמך לכונן אחסנה ברשת, ובמקרה של פאואר-פוינט (Powerpoint) ניתן אף לשגר את המצגת לכתובת ברשת, כך שניתן יהיה להציג אותה מצגת באופן מקוון בפני אנשים רבים שנמצאים במקומות שונים ברחבי העולם.

שינוי בולט נוסף הוא הטמעה של יכולות חברתיות רבות בתוך אאוטלוק. מיקרוסופט מספקת מחברים מיוחדים שמאפשרים למשתמשים להזרים חומרים אל אאוטלוק וממנו לאתרים כמו מיי-ספייס (MySpace), פייסבוק (Facebook) ולינקדין (Linkdin). מעבר לכך, מאפשרת הגרסה החדשה לעקוב באופן מלא אחרי משתתפים שונים בהודעות הדואר השונות כדי לבדוק פעילות היסטורית, כמו: העברת קבצים, הודעות מיידיות והחלפת דואר אלקטרוני. עמודי הקישורים שופרו אף הם, ומאפשרים לכלול במידע גם תמונה של איש הקשר.

בנוסף, ניתן להטמיע באופיס 2010 יכולות עריכת תמונות ו-וידיאו ישירות בתוך התוכנות, מבלי שצריך יהיה לצאת מהתוכנה הראשית. אפשרות זו בולטת במיוחד בפאואר-פוינט.

במיקרוסופט מספרים שבין ההשקה של הגרסאות העסקיות של אופיס 2010 ועד ההשקה של הגרסאות הצרכניות צמח מספר ההורדות של גרסאות הבטה וה-RC של התוכנות המשרדיות החדשות מ-8.6 מיליון ל-9.5 מיליון. לטענת החברה, לא פחות מ-90% מהמורידים טענו שגרסת 2010 מהווה שיפור משמעותי לעומת חבילת התוכנות הנוכחית, אופיס 2007 (Office 2007). לפי החברה, הגרסאות הנוכחיות אמורות לעבוד גם על מחשבים ישנים יחסית וגם על מחשבי Netbook, שנחשבים דלי משאבים. מעבר לכך, תושק לראשונה גרסת 64 ביט של אופיס.

במקביל להשקת הגרסאות הצרכניות, וכפי שכבר דיווחנו (https://pc.co.il/?p=33865), השלימה מיקרוסופט את פיתוח גרסאות יישומי הווב שקשורות לאופיס 2010. גרסאות אלה זמינות לשימוש בחינם עבור כל מי שמשתמש בחלונות לייב (Windows Live) ויתנן למצוא אותן, כולל ממשק בעברית, תחת האפשרויות בשירות האחסון המקוון SkyDrive.

בקרוב: אופיס 2010 – בטלפונים חכמים המבוססים על חלונות מובייל 6.5 ו-7

מעבר לכך, פועלת מיקרוסופט להשלים בקרוב את התאמת אופיס 2010 לגישה ישירה מטלפונים חכמים שמבוססים על מערכת ההפעלה חלונות מובייל 6.5 (Windows Mobile 6/5), ובקרוב אף חלונות מובייל 7. בחברה מתכוונים לייצר מחברי תוכנה מתאימים, שיאפשרו להשתמש במסמכים של אופיס 2010 גם בטלפונים המבוססים על מערכות הפעלה אחרות.

שלוש גרסאות צרכניות יונחו על המדפים כקופסאות ומלאות, יחד עם כרטיסי הפעלת מוצר עבור אלה שירכשו מחשב ויקבלו, כחלק מההפעלה, את אופיס 2010 לתקופת ניסיון. כך או כך, שלוש החבילות שיוצעו יהיו גרסת Office Home & Student, שתכלול את וורד (Word), אקסל (Excel), פאואר-פוינט ו-OneNote; גרסת Ofiice Home & Business, שתכלול בנוסף את אאוטלוק; וגרסת Office Professional, שתציע את כל התוכנות הללו, בצירוף פאבלישר ואקסס.

מיקרוסופט החלה למכור את הגרסאות העסקיות של אופיס 2010 כבר ב-12 במאי, וכאמור, בעוד יומיים, היא תשיק את הגרסאות הצרכניות על הערכה. אז גם יפורסמו מחירי הערכות למשתמשים חדשים ולאלה שישדרגו לאופיס 2010 מגרסאות קודמות של הערכה. הגרסה העברית תהיה זמינה רק ב-8 ביולי. מי שרכש או ירכוש את אופיס 2007 בין 5 במרץ ל-30 בספטמבר השנה יהיה זכאי לשדרוג בחינם לאופיס 2010, בהתאם לתנאי הרישיון שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים