אירופה נגד ארצות הברית: גרמניה וצרפת ידונו בהקמת רשת תקשורת משותפת

היוזמה מגיעה בעקבות הגילויים של סנואודן על המעקב של ה-NSA אחרי בכירים ואזרחים אירופים ● "אין ספק שעלינו לשפר את ההגנה על הנתונים באירופה", אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בהתייחסותה ליוזמה

16/02/2014 14:12

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מסרה בסוף השבוע כי בכוונתה לדון עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, על הקמת רשת תקשורת אירופית שתאפשר מניעת מעבר דואר אלקטרוני ונתונים נוספים דרך ארצות הברית.

מרקל, שתגיע ביום ד' לביקור בצרפת, קוראת להגביר את ההגנה על הנתונים באירופה בעקבות החשיפה הנרחבת לה זוכה בחודשים האחרונים המעקב של ה-NSA בגרמניה ובמדינות נוספות. על פי הדיווחים, אפילו הטלפון הסלולרי של מרקל עצמה היה נתון למעקב אמריקני.

בפודקאסט השבועי שלה ציינה מרקל כי "אדון עם צרפת על הידוק ההגנה על הנתונים. קודם כל נדון על ספקיות אירופאיות שמציעות אבטחה לאזרחים שלנו, וחוסכות את הצורך להעביר נתונים לצידו השני של האוקיינוס האטלנטי. אנו יכולים להקים רשת תקשורת בתחומי אירופה. אין ספק שעלינו לשפר את ההגנה על הנתונים באירופה".

מלשכתו של הולנד נמסר כי התקיימו כבר דיונים בנושא וכי בפריז מסכימים עם העמדה של ברלין. "כעת, לאחר שהוקמה ממשלה חדשה בגרמניה, חשוב שנקדם יחד את היוזמה", כך על פי התגובה הרשמית מצרפת.

זו לא הפעם הראשונה בה יוזמת מרקל התארגנות אירופית נגד הריגול של ה-NSA: באוקטובר האחרון פורסם על יוזמה גרמנית להסכם כלל יבשתי למניעת ריגול אמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים