פרשנות: ענקית מיחשוב מחפשת תעודת זהות

HP, הניצבת בפני גל הפיטורים הגדול מאי פעם שלה, לא מצליחה להחליט מה היא רוצה להיות: דומה ליבמ, שפועלת בשדות התוכנה, החומרה והשירותים, או לא ● האנליסטים אומרים ש-"המנכ"לית, מג וויטמן, משעממת אותנו ואת המשקיעים, ודרושים ל-HP חזון ומגדלור שיצביע על כיוון לטווח הארוך"

היא לא במפוטרים. מג וויטמן, מנכ''לית ויושבת ראש HP

פיטורי הענק ב-HP הם מחויבי המציאות – כך טוענים האנליסטים בעקבות הודעת החברה מאמש (ד') שלפיה היא עומדת לבצע בשנתיים הקרובות את גל הפיטורים הגדול ביותר בתולדותיה. במסגרת גל זה יפוטרו 27 אלף עובדים, המהווים 9% ממצבת כוח האדם של HP.

לדברי האנליסטים, מהלך הפיטורים הענק, שדיווחים ראשוניים אודותיו פורסמו כבר לפני כמה ימים, היה חייב לקרות, שכן מחזור המכירות של חטיבת המדפסות והדימות של החברה ברבעון הנוכחי היה נמוך ב-10% לעומת הרבעון המקביל לו אשתקד, בעוד מחזור המכירות של חטיבת המיחשוב האישי עלה רק ב-0.4%. הם מציינים שאין ל-HP הרבה מה לעשות בשני שדות אלה, וגם החברות המקבילות לה שפועלות באותם תחומים סובלות מירידות במחזורים וברווחים שלהן.

ל-HP יש אמנם קשר הדוק עם מיקרוסופט (Microsoft), הם מציינים, אלא שאין בכוונתה לייצר טאבלטים או טלפונים חכמים שירוצו על חלונות 8 (Windows 8), כך שהעתיד בתחום נראה קודר למדי.

מג וויטמן, מנכ"לית HP, אמרה בעבר כמה פעמים שעמודי התווך האסטרטגיים של החברה הם מיחשוב ענן, אבטחת מידע וניהול מידע. בשל ההתעניינות של השוק בתחומים אחלה, נראה שוויטמן הימרה על הסוס הנכון, אלא שהיא התייחסה לנושאים אלה אך מעט בשיחה של משקיעים עימה. היא אף לא דיברה בשיחה זו כלל על תחום האבטחה, ובכלל זה על מוצרי אבטחת מידע.

האנליסטים ציינו ששילובה של אוטונומי (Autonomy) הבריטית, ש-HP רכשה אותה תמורת 11.7 מיליארד דולרים, כרוך בקשיים, וכי כניסת החברה למיחשוב ענן משתהה אף היא. שני נתונים אלה מביאים לכך שהדבר לא מתבטא, עדיין, בשיפור התוצאות הכספיות של החברה.

המחזורים של שאר חטיבות החברה היו אף הם נמוכים, אף כי פחות בהשוואה לרבעון הקודם. HP עורכת שינויים בחטיבת השירותים שלה, שנבנתה על בסיס רכישת EDS, מאחר ששמחזור המכירות בחטיבה זו ירד ב-1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המטרה היא להדק בינה לבין חטיבת התוכנה, כדי שחטיבת השירותים תסייע למכור את מוצרי התוכנה של החברה. המכירות של חטיבות השרתים, האחסון והרישות נפלו ב-5.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

האנליסטים ציינו, כי הבעיה המרכזית של ענקית המיחשוב היא בעיית זהות. מצד אחד היא, כמו יבמ, פועלת בכל שדות ה-IT – חומרה, לרבות אחסון ושרתים, וכן תוכנה ושירותים. מצד שני, היא לא מצליחה להיות יעילה ורווחית כמו הענק הכחול. בנוסף, בניגוד ליבמ, שנפטרה מעסקי המיחשוב האישי שלה לפני כמה שנים, HP ממשיכה להחזיק בעסקים אלה, המהווים נפח נכבד מפעילותה.

"ההודעה של וויטמן הייתה משמימה", סיכמו האנליסטים. "הבעיה היא שוויטמן משעממת לא רק אותנו, אלא גם את המשקיעים. דרושים חזון ומגדלור שיצביע על כיוון לטווח הארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים