דיווחים: HP תפטר 8%-10% מכוח האדם שלה

ההודעה על הפיטורים צפוייה ביום ד' השבוע, עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של ענקית ה-IT ● עילת הקיצוץ הדרמטי הצפוי היא הירידה בביקוש למחשביה האישיים של החברה בגלל המגמה של מעבר לרכיבי מיחשוב ניידים - טאבלטים וטלפונים חכמים, וכן ירידה בביקוש לשירותי IT ● מ-HP ישראל נמסר ש-"מדובר בספקולציה שלא נגיב עליה"

היא לא במפוטרים. מג וויטמן, מנכ''לית ויושבת ראש HP

HP עומדת לפטר 8%-10% מכוח האדם שלה במסגרת תוכנית קיצוצים אותה היא בוחנת – כך דווח בעיתונות הכלכלית בארצות הברית בסוף השבוע. על פי הדיווח, ההודעה על הפיטורים צפויה ביום ד' הקרוב, עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של ענקית ה-IT. לא ידוע כיצד ישפיע הדבר על הסניף הישראלי של החברה, שמונה אלפי עובדים.

לפי סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), שיעור המפוטרים מקרב עובדיה של החברה יעמוד על 8%, קרי: 28 אלף עובדים. דיווחים אחרים גרסו שיפוטרו 10%, המהווים 35 אלף מעובדי החברה. חלק מהקיצוצים ייעשה בעידוד פרישה מוקדמת של עובדים, וחלק בפיטורים – כך על פי בכירים ב-HP. יצוין, כי באוקטובר 2011 עמד מספר העובדים של HP על 349,600.

באחד הדיווחים נמסר, כי הקיצוץ נועד לא על מנת לחסוך בכסף אלא כדי לייצר לחברה הכנסה לטובת השקעה עתידית במו"פ.

עילת הקיצוץ הדרמטי הצפוי, כתבו האנליסטים, היא הירידה בביקוש למחשביה האישיים של החברה, בשל המגמה הקיימת בשוק של מעבר לרכיבי מיחשוב ניידים – טאבלטים וטלפונים חכמים. סיבה נוספת היא הירידה בביקוש לשירותי IT.

האנליסט בריאן מרשל מקבוצת International Strategy & Investment כתב, כי "בעוד שמדובר בהחלטה קשה (לפטר – י"ה), לדעתנו, צמצום כוח האדם יביא להשבת האמון של המשקיעים ב-HP". מוקדם יותר החודש כתב מרשל, כי הוא צופה ש-HP תפטר 5% מכוח האדם שלה – מהלך שיניב חיסכון של 1.2 מיליארד דולרים.

גלים של פיטורים
במרץ השנה הודיעה HP שתאחד את חטיבות המיחשוב האישי והמדפסות שלה – מהלך שהיה מביא אותה לקצץ בכוח האדם. האנליסט ג'ייסון נולנד מ-Baird & Co אמר שאיחוד צפוי זה של החטיבות יביא לגידול בחוסר שביעות הרצון של הלקוחות, שכבר כעת נאלצים להתמודד מול שמונה ערוצי מכירות שונים של החברה, שאינם קשורים ביניהם. "איש מכירות אחד של HP מנסה למכור לך שרתים, שני מנסה למכור לך תוכנה והשלישי – מיחשוב אישי. זה מטריף את השכל", כתב.

האנליסט ברנט ברקלין מ-Pacific Crest Securities אמר, לעומתו, שמדובר במהלך צפוי ונכון, מאחר ששעסקי המיחשוב האישי הולכים וקטנים ככל שגדל שיעור המשתמשים בטלפונים חכמים ורכיבים ניידים נוספים. הוא קבע, כי עסקי המיחשוב האישי והמדפסות מהווים 50% מההכנסות של HP ו-46% מרווחיה, אלא ששאר העסקים שלה – שרתים, תוכנה, תקשורת ואחסון – מניבים רווח רב יותר ביחס להשקעה במכירות ובכוח האדם המוקצה לתחומים אלה.

ענקית המיחשוב חוותה כמה גלים של פיטורי ענק בתריסר השנים האחרונות. הראשון אירע ביולי 2001, אז פוטרו 6,000 עובדים. ביולי 2005 פוטרו 14,500 עובדים וגל הפיטורים הגדול ביותר אירע בספטמבר 2008, אז הודיעה החברה על היפרדותה מ-24,600 עובדים. המהלך אירע בעקבות רכישת הענק של HP את EDS והרצון להידמות ליבמ (IBM), כחברה שמספקת גם שירותי מיחשוב, ולא רק חומרה ותוכנה. גל הפיטורים האחרון אירע ביוני 2010, אז צומצם כוח האדם של החברה ב-9,000 עובדים.

הטלטלה הנוכחית ב-HP החלה באוגוסט 2010, כשהמנכ"ל, מארק הארד, אולץ להתפטר בעקבות פרשייה רומנטית או מינית שנכרכה בדיווחי כזב על הוצאות אישיות שהיו לו עם עובדת קבלן של החברה. ליאו אפותקר, לשעבר מנכ"ל סאפ (SAP), שמונה במקום הארד, פוטר אף הוא עוד לפני שסיים שנה בתפקיד, כיוון שלא הצליח לייצב את הספינה המיטלטלת. נכון לעכשיו, גם המנכ"לית החדשה, מג וויטמן, לא מצליחה לייצב את הספינה. בפברואר השנה דיווחה HP על צניחה של 44% ברווחיה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

דובר החברה, מייקל טאקר, סירב להגיב לדיווחים על הפיטורים.

מ-HP ישראל נמסר, כי "מדובר בספקולציה שלא נגיב עליה".

HP

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    קדימה... לסגור את HP ישראל, גם ככה עושים טובה עד שנותנים מענה...

אירועים קרובים