נשים ומחשבים: אורן שהרבני, אקסיס סקיוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אורן שהרבני, מנהלת QA באקסיס סקיוריטי

אורן שהרבני, מנהלת QA באקסיס סקיוריטי. צילום: ניר סלקמן

שם ותפקיד: אורן שהרבני, מנהלת QA באקסיס סקיוריטי.

ותק בתפקיד: ארבע שנים.

תפקידים קודמים: מהנדסת QA.

השכלה: תיכונית.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

התגייסתי ל-8200 לתפקיד במכלול הטכנולוגי, שדרש ידע מעמיק בעולם התוכן הזה. כחלק מהתפקיד נדרשתי ללמוד גם חומר תיאורטי של מושגים מעולם התקשורת והמחשבים, וגם ליישם את הידע הזה בצורה פרקטית כדי למנוע/לתפעל בעיות טכניות במערכות היחידה.

לאחר מכן המשכתי לתפקידים בחברות אזרחיות, שהעמיקו את הידע הטכנולוגי שלי, כל חברה בתחומה – התעסקתי בעולם הווידיאו ובעולם הסייבר ההתקפי ואבטחת מידע.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לצערי, לפי הנתונים היבשים כמות הנשים שמגיעות לתפקידי ניהול בכירים קטנה יותר. זה בא לידי ביטוי גם ברמת התנאים הלא שוויונית בחלק מהמקומות.

העולם מתקדם במהירות שיא, גם ברמה הטכנולוגית וגם ברמת הטבע האנושי, אבל עדיין, הנושא הזה נשאר קצת מאחור. אני חושבת שאפליית נשים קיימת ברחבי העולם, בכל תפקיד. לא תמיד מסתכלים על האישה בצורה שווניות בכל הנוגע ליחסי כוחות בעבודה, מתוך חשיבה סטיגמטית מיושנת.

כשהגעתי לאקסיס הרגשתי שהדגש הוא על מקצועיות, והשאיפה היא לקדם כמה שיותר את המטרות של האנשים. השאיפה למצוינות היא מה שמניע את העובדים לעשות את הכי טוב שלהם, ולא היה מקום לכל עניין המגדריות.
אני מאמינה שבעזרת חברות כמו אקסיס נצליח להוביל שינוי בתחום ולהוכיח אחרת, ושבהמשך, גם חברות שהן קצת יותר מיושנות במחשבה שלהן וגם תאגידים יותר גדולים – ירצו ליישר קו ולקבל עליהם את השינוי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

בעבר, במקומות עבודה אחרים, הרגשתי שלא תמיד שמים את כל הקלפים על השולחן. למשל, בנושא התנאים, בגלל הסכמי סודיות אין אפשרות לדבר ולהשוות איך את ביחס לשאר. אבל הרבה פעמים מדובר בהרגשה שלפעמים הקול/הדעה שלך פחות נחשבת, זה בא לידי ביטוי בקידום בתפקיד שמרגיש שצריך להתאמץ יותר רק כי את בחורה, או בפקפוק ברמה המקצועית בלי סיבה ניכרת לעין. היום באקסיס אני מרגישה את השינוי, מדובר בדור צעיר של יזמים שלא נותן תחושה שלמגדריות יש השלכות על העבודה, כפי שצריך להיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים