צפרדע, ספרדי, גיל שויד והמלכה אליזבת – בחצי גמר היורו

העליונות של הסייבר הישראלי והמחשוב האנגלי באו לידי ביטוי ברבע גמר היורו, והעלו את איטליה-צ'ק פוינט ואנגליה-יבמ לחצי גמר הטורניר

04/07/2021 15:56
המלכה אליזבת. צילום: BigStock

לבנות הרכב מנצח זה אחד האתגרים החשובים של כל מנכ"ל ומנמ"ר, בין אם זה בחברת היי-טק גדולה או בסטארט-אפ. האתגר קשה במיוחד לאור המחסור הגדול בטאלנטים, והוא מוביל את ענף ההיי-טק לשלל פתרונות – החל משילוב ג'וניורים עם יכולות לאחר קורס הסבה או תואר וכלה בשימוש בפתרונות אוף שור וניר שור לשילוב אנשים ממקומות מרוחקים כחלק מהמערך הטכנולוגי. כל מנכ"ל ומנמ"ר מתלבט – ומחליט – כיצד לבנות את התמהיל הנכון.

אנחנו רואים את ההתלבטות הזאת גם בעולם הכדורגל. כל מאמן נבחרת וקבוצה בליגות השונות חושב איך לשלב בין השחקנים החדשים והוותיקים, ואיך לשלב בין השחקנים המקומיים והזרים. האתגר הגדול הוא כיצד מייצרים נבחרת שמנגנת כמו תזמורת הרמונית. ביורו הזה אנחנו רואים השפעה מאוד מהותית של המאמנים עם הנהגה אמיתית – למשל של מאמן נבחרת דנמרק – ותוצאות מפתיעות, שנובעות מבחירה נכונה של תמהיל השחקנים וממשחק קבוצתי. ועדיין, היכולות של המאמנים מוגבלות. ראינו זאת בשלב רבע הגמר של היורו הנוכחי, ששוחק בסוף השבוע: העולות לחצי הגמר היו הנבחרות שניתן היה לנחש עוד לפני המשחקים שיעשו זאת – למעט דנמרק-JFrog, שעלתה על אף שהכוכב שלה נפצע וגמר את היורו כבר במשחק הראשון.

ספרד-אורקל .Vs שווייץ-רד-האט

המשחקים ברבע הגמר היו מותחים ומעניינים, אם כי פחות משמינית הגמר. הם נפתחו עם מותחן במפגש בין ספרד-אורקל לשווייץ-רד-האט. הפתיחה הייתה של הספרדים-אורקלים, עם גול מהיר – ועצמי של שווייץ-רד-האט. נראה היה שנגמר הסוס לענקית הקוד הפתוח מארץ האלפים והאגמים, אבל שווייץ-רד-האט הוכיחה שאסור להספיד אותה, וקראה לכל אנשי קהילת הקוד הפתוח ובעיקר לשרדאן שאקירי, שלקראת סיום המשחק כבש את השוויון. אלא שאז קיבלה קבוצת הכובע האדום כרטיס אדום (לא מוצדק), שחרץ את גורלה להפסד. שווייץ-רד-האט אמנם הצליחה לסחוב את המשחק, לא לספוג שער בהארכה ולהכריע אותו בפנדלים, אבל אז היא כשלה בצורה קולוסאלית, עם רצף החטאות. הדבר הוכיח שקשה לנצח בשני משחקים ברציפות בבעיטות הכרעה. גם ספרד-אורקל לא הצטיינה בבעיטות ה-11 (היא החטיאה שתיים), אבל היא הצליחה להוכיח לקוד הפתוח שמי שהמציאה את ה-SQL ואת הג'אווה יודעת לנצח ברגעי האמת – ועלתה לחצי הגמר.

בלגיה-מאנדיי .Vs איטליה-צ'ק פוינט

במשחק השני עלו על המגרש בלגיה-מאנדיי ואיטליה-צ'ק פוינט. הדרבי של הגאוות הישראליות היה מותח: צ'ק פוינט (איטליה), עם הגנת הברזל שלה, הוכיחה שהיא יודעת גם לכבוש והובילה 2:0. מאנדיי (בלגיה) עוד הספיקה לצמצם, אבל הכוחות שלה אזלו אחרי הגול, והמשחק הסתיים בניצחון של הסייבר ובעלייה של ארץ המגף / חברת האבטחה לשלב הבא.

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: יח"צ

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

אלא שמה שייזכר מהמשחק הזה הוא ההצגה המעצבנת של צ'ירו אימובילה האיטלקי, שברגע מסוים החליט שהוא פחות שחקן כדורגל ויותר שחקן תיאטרון. הוא הפיץ פייק ניוז על עצמו כשהתפתל ברחבה כאילו הוא פצוע קשה – מה שלא היה ולא נברא. ראינו את זה דקה אחר כך, לאחר שתוך כדי ההתפתלויות הוא הבין שחבריו כבשו שער – ואז הוא התאושש בצורה מרשימה ורץ לחגוג איתם את הגול, כאילו הוא לא היה פצוע וכואב כמה שניות לפני כן.

דנמרק-JFrog נגד צ'כיה-HP

במשחק השלישי עלו על המגרש דנמרק-JFrog וצ'כיה-HP. גם במשחק הזה הוכיחו הצפרדעים הסקנדינבים שהם הולכים בדרכו של הסופר הידוע ביותר שלהם, הנס כריסטיאן אנדרסן, ופתחו בשער מהיר מהאגדות. הם שלטו לאורך המשחק, כולל עוד שער לקראת ההפסקה.

במחצית הראשונה הדגימה דנמרק-JFrog כיצד מיישמים נכון DevOps בקבוצת כדורגל, תוך יצירת מהלכים שוטפים מההגנה לקישור ולהתקפה – בדומה ליישומי ה-DevOps, שמייצרים אוטומציה משלב הפיתוח, עבור בהפצה של התוכנה ועד לדליוורי (תחום שבו JFrog מתמחה). אלא שצ'כיה-HP לא אמרה נואש, למרות הפיגור הבולט, ובמחצית השנייה היא חזרה – ובגדול. בדומה ל-HP, שרק ביום ה' האחרון רכשה את זרטו, סטארט-אפ ישראלי בולט בעולמות הגיבוי והניהול של הנתונים, כך צ'כיה עשתה חילופים בהפסקה ועלתה כמו טיל, כבשה שער מהיר (של פטריק שיק, מהכוכבים הגדולים של היורו הנוכחי) והייתה קרובה לכיבוש השוויון. אולם, דנמרק-JFrog לא נבהלה, הצליחה לייצב את השורות שלה, סגרה את השער ואף איימה לכבוש את הגול השלישי. בסופו של דבר, האגדה לבית JFrog ניצחה והצפרדע תקפוץ להתמודד מול בית המלוכה האנגלי בחצי הגמר.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

אנגליה-יבמ .Vs אוקראינה-Dell-EMC

ואם באנגלים עסקינן, נבחרת אנגליה-יבמ הפגינה משחק חד צדדי, לטובתה, כשכבשה ארבעה שערים לרשת של אוקראינה-Dell-EMC. אפשר לומר שהאוקראינים-Dell-EMCים חטפו בראש, שכן שלושה מאותם גולים הובקעו בנגיחות. המשחק התחיל עם שער מהיר של הארי קיין, שחזר ובגדול, לאחר מסירה של ראחים סטרלינג – שעם המסירות שהוא מחלק מראה שמה שחשוב לו הוא לא הסטטיסטיקה שלו אלא הניצחון של הנבחרת. אין ספק שנבחרת שלושת האריות מוכנה למשחק מהאגדות מול הצפרדע מדנמרק ויש לי הרגשה שבפעם הראשונה מאז שהיא "לקחה" את מונדיאל 1966, תהיה לנו אלופה אנגלית.

הכותב הוא מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים