תיקו 0:0 ראשון ביורו – בקרב הענקים על הדטה

ספרד-אורקל ושבדיה-קלינטק היו שתי הנבחרות הראשונות שסיימו משחק ביורו הנוכחי ללא שערים ● לעומת זאת, סלובקיה-פאלו אלטו ניצחה, למרות משחק טוב של רוברט לבנדובסקי מפולין-סיילספורס - וכך גם צ'כיה-HP

15/06/2021 14:15
רוברט לבנדובסקי (כאן במדי באיירן מינכן) מתלהב. צילום: BigStock

אשר יגורנו בא. טוב, זה קצת מוגזם, אבל מי רוצה לראות משחק כדורגל שמסתיים בלי שערים? אתמול (ב') היה משחק כזה, הראשון ביורו הנוכחי. בכלל, היה אתמול יום של פעמים ראשונות: גול עצמי, גול מדהים ממחצית המגרש, כרטיס אדום ו-0:0 – את כל אלה לא ראינו בטורניר – עד אתמול.

ואם כבר פעמים ראשונות, לי הזכיר היום הזה ביורו את הכנס הראשון של אנשים ומחשבים שבו הייתי, בתחילת שנות ה-90', שעסק בתחנות X-Windows (זו הייתה גם הפעם הראשונה שבה פגשתי את פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים); את הפעם הראשונה שהדרכתי – בקורס תכנות בממר"ם, בהדרכה שעסקה בשיטות ספירה; את שורת הקוד הראשונה שכתבתי – בפורנט על כרטיסים מנוקבים בחוג בתיכון; ואת הדייט הראשון עם בת הזוג שלי, יפעת, שנערך בארומה ברמת השרון.

ה-0:0 הראשון ביורו 2020 סגר את יום המשחקים של אתמול, בקרב בין ענקית הכדורגל-דטה ספרד-אורקל לשבדיה-קלינטק (שהוקמה בשבדיה ב-1993 ושמציעה פתרונות בעולמות ניתוח הנתונים.

ספרד-אורקל אמורה הייתה לנצח בקלות את יריבתה הסקנדינבית, והמשחק ברובו אכן נראה כמו קרב בין דוד לגוליית. אבל, למרות התותחים הכבדים של ענקי ה-IT מחצי האי האיברי – בין אם שחקנים מהטופ של הטופ או מגוון רחב של פתרונות וכלים מעבר למסד הנתונים, והחזקת כדור 85% מהזמן, שבדיה-קליקטק הצליחה להחזיק מעמד, ועם משחק הגנה הדוק וחכם, שהיה מבוסס על ניתוח הפעולות והדטה של שחקני היריבה. הצליחה לסחוט ממנה תיקו מאופס – ונקודה.

אני מקווה שבמשחקים הבאים ספרד-אורקל תדע להתעשת, תפעיל את התותחים הכבדים שלה ותבקיע. אחרת, הדרך שלה ביורו הזה תסתיים ממש בקרוב.

היום השלישי של יורו 2020: הכרעות - למעט במשחק אחד. צילום אילוסטרציה: BigStock

היום השלישי של יורו 2020: הכרעות – למעט במשחק אחד. צילום אילוסטרציה: BigStock

סוס לבן-שחור

סקוטלנד-Suse, שהיא הסוס הלבן של בריטניה (בכל זאת, לא מעט שלג), אבל גם הסוס השחור של עולם הנתונים, התייצבה למשחק מול צ'כיה-HP. כמו שצ'כיה נפרדה מסלובקיה והייתה לאחת המדינות המשגשגות באירופה, כך HP התפצלה לשתי חברות – HPE לשוק הארגוני ו-HP inc לשוק הצרכני. צ'כיה-HP הוכיחה שלא נס ליחה וב-10 הדקות הראשונות של המשחק כבשה פעמיים, כולל גול מחצי המגרש (מרחק של 45.5 מטרים מהשער!). הנבחרת המרכז אירופית, וענקית המחשוב, אמנם החזיקה בכדור פחות מיריבתה, אבל סיכנה הרבה יותר פעמים את השער שלה – שבעה ניסיונות הבקעה שלה לעומת ארבעה בלבד של סקוטלנד-Suse. התוצאה: 2:0, כבר הבנתם למי.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

מצ'כיה – לסלובקיה: זו, שאני משדך לה כאן את פאלו אלטו, התמודדה אתמול מול פולין, שרכבה על הענן של סיילספורס. כוכב הנבחרת המזרח אירופית-עננית היה, כצפוי, רוברט לבנדובסקי, שהוא החלוץ המוביל בעולם. ציפיתי לראות נבחרת תוקפת, שלומדת את כל מה שצריך על ההגנה ומבקיעה בצורה חכמה, על בסיס הנתונים שנאספו על הנבחרת היריבה. אלא שסלובקיה הייתה זו שהשכילה למצוא את הפרצות בהגנה של פולין, כמו שפאלו אלטו מוצאת פרצות בהגנה של ארגונים ומתקנת אותן, כולל בענן – התחום שסיילספורס מתמחה בו. הסלובקים-פאלו אלטואים הציגו נתון מושלם: הם בעטו למסגרת פעמיים במהלך המשחק – וכבשו בשתיהן. הפולנים-סיילספורסים כבשו, לעומת זאת, רק שער אחד.

אלא שהניצחון של סלובקיה-פאלו אלטו הושג בעיקר בגלל הכרטיס האדום (כרטיס צהוב שני) שהוציא השופט לגז'גוז' קריצ'וביאק מנבחרת פולין-סיילספורס. לכן, אני לא חושב שהנבחרת הזאת סיימה את דרכה ביורו, ולבנדובסקי עוד יבקיע מול נבחרות אחרות.

הכותב הוא מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים