אנשים ומחשבים ואני; והפעם: אורי בן ארי, נשיא קרן אתנה

במלאות 40 שנים לאנשים ומחשבים, בכירים בתעשייה מספרים - ומראים - על עצמם ועל מה גוף המדיה, הכנסים והאירועים המובילים של הענף מהווה עבורם

עם הנמר באחד מהכנסים הרבים בהם השתתפנו

קצת עליי: "את הנמר פגשתי לראשונה ב-1998 – עם חזרתי משהייה של תשע שנים בארה"ב ונחיתתי באינטרנט זהב, שהביאה אז את בשורת האינטרנט וחיברה מאות אלפי אנשים לרשת, אנשים פרטיים וחברות שלמדו להכיר את בשורת האינטרנט. כסמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה, השותף המשמעותי ביותר היה פלי הנמר שתמך, עזר הסביר והפיץ את הבשורה, וסייע במהלכי השיווק שתרמו להצלחתה של החברה והנפקתה בנאסד"ק ב-1999. אינטרנט זהב הפכה למותג מוביל בשוק ופעלה רבות בתחום השיווק, עם שותפים רבים כולל בתחום המדיה, אך פלי הנמר תמיד היה השותף הבכיר בכל פעילות שיווקית. לאחר ההנפקה של אינטרנט זהב מוניתי למנכ"ל הפעילות הבינלאומית של אינטרנט זהב".

עם הנמר באחד מהכנסים הרבים בהם השתתפנו

עם הנמר באחד מהכנסים הרבים בהם השתתפנו

"לאחר שנתיים כמנכ"ל של הפעילות בינלאומית עם חברת הבת של אינטרנט זהב, רכישת חברות בחו"ל ומשבר שנת 2000, שגרם לצניחת השוק, עברתי לחברת נס טכנולוגיות שהחלה את פעילותה בחיבור של חמש חברות טכנולוגיה תחת דגל נס, והתחילה את הפעילות הבינלאומית שלה. ב-נס שימשתי כסגן נשיא בכיר לשיווק גלובלי, וגם כאן הייתה פעילות רבה משותפת עם פלי הנמר וקבוצת אנשים ומחשבים.
פלי ליווה אותנו גם בפעילות הבינלאומית, וזכורה לטובה הנסיעה לכנס 50 המנהלים המובילים של נס בעולם, לבנגלור שבהודו. פלי היה אורח כבוד שלנו שם, ונהנה מאוד מההודים ומהמנהלים של נס, שהגיעו ממדינות רבות לכנס".

הנמר והאריה

הנמר והאריה

מה זה אנשים ומחשבים בעיניך?
"פלי הנמר ביחד עם דליה הקוסמת ליוו את נס טכנולוגיות כאשר נס הביאה לישראל את ביל קלינטון, ואת רודי ג'וליאני ואל גור – לכנסי הלקוחות המיוחדים של נס – ודליה הקסימה ועשתה קסמים על כל אחד מהם. פלי הנמר גם ליווה את נס טכנולוגיות בפעילויות רבות בכנסים בחו"ל, עם סאפ ומיקרוסופט, וסייע רבות לחטיבות השונות בנס, שייצגו פלחים רבים של התעשייה, החל מייצוג חברות תוכנה וכלה בפיתוח מערכות צבאיות עבור משרד הביטחון.
ההנפקה של נס בנאסד"ק ב-2004 הייתה עוד אירוע קצה שסייע לנס להתקדם ולהתפתח ולרכוש עוד חברות בחו"ל ולהגיע לשווי של 600 מיליון דולר, עם 8,000 עובדים ב-17 מדינות בעולם, וחברת שירותי ה-IT המובילה בישראל. פלי הנמר וצוותו ליוו אותנו לאורך כל הדרך, תמכו וסייעו ככל שיכלו, והיו חלק מההצלחה".

עוד כנס עם הנמר ונטלי המהממת

עוד כנס עם הנמר ונטלי המהממת

"ב-2007 רוב המייסדים וחברי ההנהלה של נס טכנולוגיות כבר מכרו את המניות שהיו להם, ו-נס עברה פאזה ועם השנים הבאות חזרה להיות בעיקר חברה ישראלית, שחלקיה השונים נמכרו לחברות אחרות בארץ ובחו"ל.
לאחר עזיבתי את נס, החלטתי להקים מיזם פילנטרופי, שמטרתו להעצים את המורות והמורים בישראל ולהעניק לכל אחת ואחד מהם מחשב נייד והכשרה מקצועית. אז הוקמה קרן אתנה, כשבין האנשים הראשונים שנרתמו לרעיון היה יהודה קונפורטס – עוד עמוד תווך באנשים ומחשבים. פלי הנמר הצטרף לוועדה המייעצת של קרן אתנה, והוא מכהן בה עד היום, כאשר הוא ודליה מגיעים לכל מפגש של הוועדה המייעצת של קרן אתנה".

הוועדה מייעצת של קרן אתנה, הנמר מצלם ולכן "נעדר"

הוועדה מייעצת של קרן אתנה. הנמר מצלם ולכן "נעדר"

"קרן אתנה העניקה עד היום מעל 27,200 מחשבים ניידים למורות ומורים ב-3,000 בתי ספר, ב-172 רשויות בישראל. ביחד עם אנשים ומחשבים הקמנו את כנס EDUTECH, שמציג טכנולוגיות חדשות בחינוך בכל שנה מזה מעל שבע שנים".

מפת הישובים בהם פועלת קרן אתנה, בתחילת הדרך

מפת הישובים בהם פועלת קרן אתנה, בתחילת הדרך

יחד עם דפנה תמיר, מנהלת התכניות של קרן אתנה
יחד עם דפנה תמיר, מנהלת התכניות של קרן אתנה

"ב-2012 פנה אליי ראש עיריית אילת וביקש יעוץ בנושא ערים חכמות. נרתמתי לנושא וגיליתי עולם מדהים, התמחיתי בתחום, פיתחתי מתודולוגיה של תכנית אב לערים חכמות, וסייעתי לשבע ערים (ירושלים, חיפה, ראשון לציון, אשדוד, נתניה, אילת ולוד) להפוך לחכמות יותר, באמצעות תכנית אב לעיר חכמה ויישום המתודולוגיה. יחד עם פלי הנמר ויהודה קונפורטס הקמנו את כנס ערים חכמות, שהפך למותג שנתי ומארח כל שנה את טובי המרצים בתחום. בשנים האחרונות יהודה ופלי הנמר החלו ללוות את המשלחת הישראלית לכנס ערים חכמות בברצלונה, והפכו לחלק בלתי נפרד מהקהילה".

יחד עם צוות עיר חכמה באשדוד, בכנס בברצלונה

יחד עם מנכ"ל עיריית ראשון לציון, בכנס בברצלונה

"במלאת 40 שנים לאנשים ומחשבים, אני מאחל לפלי ודליה, לילדיהם ולצוות הנפלא שלהם שנים רבות נוספות של הצלחה וחברות טובה. פלי ודליה הם אנשים של אנשים, והם אנשים של מחשבים. מי ייתן ונמשיך ביחד עוד הרבה שנים".

התמונות בכתבה צולמו על ידי פלי הנמר וקובי קנטור ז"ל

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים