מה זה, לעזאזל, "האינטרנט של הדברים?"

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, כותב על אחד התחומים הכי מדוברים כיום בתעשייה ומסביר כיצד ניתן להתמודד עימו בהצלחה

23/10/2014 15:05
ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: אור יעקב

לא אחת שואלים אותי אנשים: "ערן, מה זה האינטרנט של הדברים?", או: "האם באמת הכול מחובר?" ו-"איך נוכל להשגיח על כל הדברים הללו?" הם גם אומרים: "אנחנו לא בטוחים שאנחנו רוצים שינטרו אותנו ויעקבו אחרינו כל הזמן…".

הרעיון של האינטרנט של הדברים הוא נושא שיחה כבר כמה שנים, אולם רק באחרונה, עם הבשלתה של הטכנולוגיה, עלתה הסוגיה לסדר היום. תרמו לכך הצניחה בעלות החיישנים והקישוריות והתרבות המקרים בהם מונח זה הפך למעשי.

האינטרנט של הדברים מייצג את התפיסה לפיה כל הדברים הרגילים והיומיומיים מחוברים לאינטרנט – בדרך כלל בחיבור אלחוטי – ומתקשרים אלה עם אלה בצורה חכמה.

ב-2008 עלה מספר הדברים שהיו מחוברים לאינטרנט על אוכלוסיית כדור הארץ (שמנתה אז 6.7 מיליארד איש). על פי IDC, ב-2020 צפוי מספר הדברים המחוברים לאינטרנט להגיע ל-50 מיליארד, ובמהלך שש השנים הקרובות צפויים העסקים הגלומים באינטרנט של הדברים לצמוח ליותר מחמישה טריליון דולר.

כל שיחה בטלפון סלולרי, שימוש בשעון חכם, עדכון בפייסבוק (Facebook), הדלקה מרחוק של ההסקה בבית או חניית רכב חכמה, יוצרים בעולם פיסת מידע נוספת וענני מידע עצומים המחוברים אלה לאלה. דוגמאות ליישומי אינטרנט של הדברים הם תעבורת תנועה חכמה באמצעות ניטור עומסי תנועה וטיוב תעבורת הרכבים על מנת לצמצם את מספר התאונות; ניהול אשפה חכם באמצעות חיישנים המודדים את כמות האשפה בפחים ומתזמנים על פיה את משאיות הזבל; הפעלה חכמה של מערכות חשמל וחימום בבתים באמצעות התאמת החימום והתאורה למספר האנשים בכל חדר; ואפילו ניטור רמת החום בספלי קפה לפני שיתקררו.

הגידול האקספוננציאלי בכמויות המידע מחייב חברות רבות להרחיב את תשתית ה-IT שלהן. בנוסף, הן חייבות להתחיל לגבש תוכניות כיצד למנף מידע זה לטובת הרחבת עסקיהן ושיפור כושר התחרות שלהן. הדרך הנכונה להתמודד עם התפוצצות מידע זו היא באמצעות פתרונות ייעודיים חדשים ומהירים.

המכשירים והחיישנים הם מקורות מידע, אולם האתגר הגדול הוא למצוא את תצורות התוכנה הנכונות שיוכלו לתמוך ביישומים אלה לטובת קבלת החלטות מושכלות. פתרונות התוכנה נחוצים על מנת לנתח כמויות גדולות של מידע (Big Data), להשוות אותו לדפוסי מידע אחרים ולספק מענה חכם במהירות לצרכי כל אחד מלקוחות החברה.

על פי גרטנר (Gartner), טכנולוגיות תפעול עסקי חכם (IBO – ר"ת Intelligent Business Operations) מציעות פתרונות לאתגרים המחייבים ניתוח מידע רב בזמן אמת ומערכות תומכות החלטה בעסקים, במיכון תעשייתי, במערכות בית חכם או תעבורה חכמה.

ארכיטקטורת IBO חדשה, המשלבת בין ניתוח מידע וכללים, ומוטמעת במערכות אחסון In-Memory, וכן ניתוח מידע ויזואלי בזמן אמת, תסייע להתמודד היטב עם אתגר התפוצצות המידע העומד לפתחנו.

הכותב הוא מנכ"ל Software AG ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים