רבעון חלש לנס: הרווח הנקי צלל ב-78%; ההכנסות ירדו ב-14.6%

ברבעון הראשון של 2009 הסתכם הרווח הנקי של נס ב-1.53 מיליון דולרים, לעומת 6.89 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנת 2008 ● הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-136.4 מיליון דולרים, לעומת 159.73 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד ● שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות: "אנו מצפים לתחילתה של התאוששות ברבעונים הבאים, אך איננו יכולים לנבא את המועד המדוייק של התפנית"

נס טכנולוגיות פרסמה אתמול (ג') תוצאות עסקיות מאכזבות לרבעון הראשון של שנת 2009 – הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-136.4 מיליון דולרים, ירידה של 14.59% לעומת 159.73 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד, בעוד שהרווח הנקי של החברה צלל ב-78% והסתכם ב-1.53 מיליון דולרים, לעומת 6.89 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנת 2008. הרווח התפעולי של החברה פחת ב-66.44% ל-3.37 מיליון דולרים לעומת 10.03 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. כשני שליש מהירידה בהכנסות (15.5 מיליון דולרים) נבעו מהתחזקות הדולר. יתרת הירידה נבעה בעיקרה מהאטה במכירות של מגזר שילוב המערכות (System Integration) ופיתוח יישומים.

ברבעון המדווח הסתכמו ההוצאות הגולמיות של נס ב-101.59 מיליון דולרים, ירידה של 11.19% לעומת 114.39 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנת 2008. הרווח הגולמי עמד על 34.84 מיליון דולרים, ירידה של 23.16% לעומת 45.34 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ברבעון האחרון פחתו ההוצאות התפעוליות של החברה ל-31.47 מיליון דולרים, ירידה של 10.87% לעומת 35.31 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות השיווק והמכירות של החברה ירדו ב-15.5%, אך ההוצאות הניהוליות עלו ב-15.16% ל-25.46 מיליון דולרים, לעומת 22.11 מיליון דולרים ברבעון המקביל ב-2008.

כתבנו יוסי הטוני מוסיף: בניתוח התוצאות לפי מגזרי הפעילות, מסרה נס, כי מגזר פיתוח מוצרי התוכנה, המספק שירותי מו"פ במיקור חוץ, "השיג תוצאות טובות ברבעון הראשון, רווח תפעולי גבוה וגידול בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד". לעומתם, הביצועים בתחום האינטגרציה ופיתוח יישומים "היו נמוכים במידה ניכרת לעומת התחזיות, לאור השפעתה של ההאטה הכלל עולמית במרכז ומזרח אירופה".

מגזר הפצת התוכנה, העוסק במכירת רישיונות למוצרי תוכנה של צדדים שלישיים, "עמד בתוצאות המתוכננות ברבעון הראשון. זאת, כולל הכרה בהכנסה מעמלות בסך של 2.5 מיליון דולרים בשל מכירת חטיבת המכירות וההפצה של מוצרי סאפ בישראל".

"למרות הקשיים שהציב המיתון המתמשך בפנינו ברבעון זה, הרי גם בתקופה כזו, פעלנו לשמר את הרווחיות, הגענו לתזרים מזומנים תפעולי טוב וחתמנו על כמה עסקאות חדשות חשובות וכן על הרחבות של הסכמים קיימים", אמר שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות. לדבריו, "ישנם כמה סימנים ראשוניים לסיומה של ההאטה בעסקינו בארה"ב, ואנו מצפים לתחילתה של התאוששות ברבעונים הבאים. איננו יכולים לנבא את המועד המדוייק של התפנית, אולם אנחנו מקפידים על השליטה בהוצאות, תוך היערכות והכנה לחידוש התנופה בארה"ב". הוא ציין כי ההיערכות קיימת גם לקראת הרבעון הרביעי – במגזר הציבורי בישראל ובמרכז ומזרח אירופה. "אנו מאמינים כי יסודותיה של החברה איתנים וכי נס תצלח את הסערה הכלכלית טוב יותר מחברות רבות אחרות", ציין גרליץ, "אפילו בזמנים קשים אלו אנו ממשיכים להתקדם להשגת יעדינו ארוכי הטווח".

עופר שגב, סגן נשיא בכיר ומנהל הכספים הראשי של נס טכנולוגיות, אמר, כי "הגבנו במהירות להאטה הכלכלית המעמיקה במרכז ומזרח אירופה והתאמנו את רמת ההוצאות שלנו להכנסות, מהלך המציב אותנו בעמדה טובה לפעילות יעילה יותר ברבעונים הבאים. הצלחנו בפעילות הגביה וניהול המזומנים שלנו ברבעון, והמאזן שלנו איתן. ההתארגנות מחדש שלנו במגזרים בכל העולם, תסייע לנו לפעול בצורה יעילה יותר ולהגדיל את נתח השוק שלנו".

בתוך כך, נס הודיעה היום (ד'), כי חתמה על חתימתו של חוזה גלובלי רב-שנתי עם אינסיאד, שלפיו היא תספק לאינסיאד עבודות במיקור-חוץ באתרים השונים של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים