הודו ביטלה את חסימת שירותי הבלקברי

השלטונות ההודיים הגיעו להסכם זמני, המאפשר את המשך שירותי המסנג'ר של בלקברי במדינה, ומעניק לרשויות גישה ויירוט חוקיים של נתונים ברשת בלקברי - כך מסר משרד הפנים בניו-דלהי ● RIM הבטיחה להודו למצוא פתרון עד 31 בינואר 2011, שיספק גישה קבועה לנתונים ● הודו מפנה דרישות דומות לגוגל וסקייפ

הודו הודיעה, כי ביטלה את חסימת שירותי הבלקברי (Blackberry), שהייתה אמורה להתרחש בסוף אוקטובר.

פרטי ההסכם אמנם לא פורסמו, אולם בהודעה שפרסם משרד הפנים בניו-דלהי נכתב, כי הדיונים עם RIM הובילו להסכם זמני, המאפשר את המשך שירותי המסנג'ר (Messenger) של בלקברי. עוד נמסר בהודעה, כי הסכם זה מאפשר לרשויות ההודיות גישה ויירוט חוקיים של נתונים ברשת בלקברי. יתרה מכך, RIM הבטיחה להודו למצוא פתרון עד 31 בינואר 2011, שיספק גישה קבועה לנתונים.

הרשויות בהודו דורשות גם מגוגל (Google) וסקייפ (Skype) לאפשר לשרתיהן במדינה גישה של רשויות הביטחון ההודיים לנתונים, מתוך דאגה לביטחון הלאומי, לטענתן.

בתחילת אוקטובר ביטלה גם איחוד האמירויות הערביות את חסימת שירותי הבלקברי, והרשויות שם הודיעו, כי השירותים יימשכו, מאחר שהם תואמים את הדרישות הרגולטוריות. זאת, לאחר ש-RIM שיתפה פעולה והציעה פתרון מתאים. בתגובה לביטול החסימה באיחוד האמירויות הערביות הודיעה RIM, כי היא "לא יכולה לדון בפרטים של ענייני אבטחה רגולטוריים המתרחשים במדינות מסוימות, אולם מבטיחה, כי תמשיך להתייחס לנושאי גישה במקומות שונים בעולם במסגרת עקרונות היסוד שלה, שפורסמו באוגוסט השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים