מארק הארד בנאום ראשון במדי אורקל: "Exadata שינתה את חוקי המשחק"

"אורקל מובילה בעידן מיחשוב הענן כספק היחיד המציע תוכנה וחומרה משלה עצמה והמשולבים היטב מראש ומגיעים באותה תצורה לכל לקוח, כך שניסיון התפעול יהיה משותף, קל ויעיל לעומת המתחרים", קבע מנכ"ל HP המודח בכנס הענק Oracle OpenWorld ● הארד הציג את מפרטי מכונת בסיסי הנתונים Exadata, והדגיש את התאמתה למכשיר החדש Exalogic Elastic Cloud, שהוכרז בערב הקודם על אותה הבמה

21/09/2010 16:02

בהופעתו הציבורית הראשונה כנשיא המשותף של אורקל (Oracle), עלה מארק הארד על במת המליאה של כנס Oracle OpenWorld שנערך השבוע בסן פרנסיסקו, והציג את מפת המוצרים החדשה של החברה בתחומי החומרה והתוכנה. המוצרים הללו עתידים להיות המנוע השיווקי של לארי אליסון – מנכ"ל ומייסד אורקל, במימוש חזון כיבוש עמדת הבכורה בתחום מיחשוב הענן, בתחרות האדירה מול HP, יבמ (IBM), סיסקו (Cisco) ו-EMC.

המוטו בהרצאתו של הארד היה שאורקל מובילה בעידן מיחשוב הענן כספק היחיד המציע תוכנה וחומרה משלה עצמה והמשולבים היטב מראש ומגיעים באותה תצורה לכל לקוח, כך שניסיון התפעול יהיה משותף, קל ויעיל לעומת המתחרים, המציעים "תפירה" ייעודית של כל מכונה ומרכיבים ממקורות שונים.

הארד הציג יחד עם ג'ון פאולר – סגן הנשיא הבכיר באורקל לחומרה, שהגיע היישר מרכישת סאן (Sun), את מפרטי מכונת בסיסי הנתונים Exadata, שהושקה לפני שנתיים, והדגיש את התאמתה לפעול יחד עם המכשיר החדש Exalogic Elastic Cloud, שהוכרז בערב הקודם על אותה הבמה, על ידי לארי אליסון בכבודו ובעצמו.

הארד הציג את Exadata X2-8 – הגרסה החדשה ביותר, המריצה שני שרתי אינטל (Intel), הכוללים כל אחד שמונה מעבדים בעלי שמונה ליבות – כלומר 128 ליבות בסך הכל. המכשיר מציע גם שני טרה-בייט של נפח זיכרון ומחובר לארון של 14 שרתי אחסון לניהול קריאות לדיסק של בסיסי הנתונים. לשרתי האיחסון עצמם 168 ליבות אינטל ו-336 טרה-בייט של נפח דיסקים.

הארד טען בדבריו ש-Exadata שינתה את חוקי המשחק בכך שהוסיפה אינטליגנציה לאחסון ושילבה בסיסי נתונים ואחסון לפתרון אחד. Exadata, כזכור, הוכרזה בהשקתה כמכונה מהירה לבסיסי ומחסני נתונים ועתה – בגרסתה החדשה, X2 – היא מתאימה מאוד גם לניהול עיבוד תנועות מקוון (OLTP) כשהיא יכולה לגדול בעוצמתה מרבע ארון לארון שלם. במילי אחרות, בהן כמובן לא השתמש הארד, מדובר במיינפריים.

בהמשך הוצגה מהותו של המכשיר החדש בארסנל של אורקל, Exalogic, שהוגדר על ידי פאולר כמכונת תווכה (Middleware) הבנויה מחומרת אינטל ומארחת את שרת היישומים WebLogic (שהגיע מרכישתה של חברת BEA לפני כשלוש שנים) ומסוגלת להריץ את כל יישומי אורקל – לרבות אלה שהגיעו מרכישותיה השונות.

מארק הארד, עובד בחברה רק שבועיים וכבר נשמע כמו אחד המייסדים

את כל חבילות היישומים האלה, אורקל עטפה במערכת התווכה החדשה שלה, פיוז'ן (Fusion), וכך היא משווקת את ההכרזה החדשה – כ-"תשתית שלמה ליישומי ענן". כל יישומי פיוז'ן בנפרד יהיו זמינים ברבעון החדש של 2011 – חמש שנים לאחר ההכרזה על הפרויקט המורכב אך מושקע הזה. הארד, אגב, העריך את ההשקעה בפיוז'ן במיליארדי דולרים רבים, שהגיעו מתוך תקציב הפיתוח של החברה בחמש השנים האחרונות, שהסתכם בכ-13 מיליארד.

הארד הדגיש, כי הענן של Exalogic נועד לעבוד עם מכונות Exadata עתירות זיכרון פלאש בנפח של עד 5 טרה-בייט. כך, קבע, משיגה אורקל בענן מהירות שיא לעיבוד תנועות ושאילתות.

החיבור של מכשירי התווכה והיישומים למכונת בסיסי הנתונים ומערכי האחסון מתבצע על טהרת תשתית המיתוג אינפיניבנד, הממתגת נתונים בקצב של 40 ג'יגה-ביט בשניה – פי ארבעה יותר מהיר מחיבוריות את'רנט של 10 ג'יגה-ביט, המשמשת מתחרים שונים. כך, טוענת אורקל, יישומי ג'אווה (Java) רצים עד פי עשרה מהר יותר על גבי מכונות הענן האלסטי שלה לעומת שרתי היישומים של מתחריה. מערכת הניהול Oracle Enterprise Manager מנטרת את תצורת מכונת הענן הגמיש ומסייעת לקינפוג נכון של בסיסי הנתונים דרך התווכה לבקר הדיסקים.

מארק הארד מציג: "ראו בכמה תחומים אנו ראשונים". בשאר - אנו מטפלים

בסיום הרצאתם החמיא פאולר להארד על כך שנתן הרצאה טובה מאוד בהתחשב בעובדה שהוא עובד בחברה רק שבועיים…

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים