אורקל הכריזה על מיחשוב ענן בקופסה

Exalogic Elastic Complete Cloud היא מערכת עצמאית המשלבת חומרה ותוכנה וכוללת 30 שרתים, מערכי איחסון מהירים, ציוד רישות ומכונות וירטואליות ● על פי לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, מדובר בפלטפורמה סטנדרטית זולה יותר, יעילה יותר ופשוטה יותר לתחזוקה ● אליסון לא התייחס בנאומו כלל למתח שנוצר בין אורקל ל-HP על רקע המעבר של מארק הארד ועל רקע התחרות הישירה בין השתיים ● כמוהו, לא התייחסו לכך גם שני הדוברים שעלו לפניו: אן ליבמור ודייב דונטלי - שניהם בכירים ב-HP

20/09/2010 16:36

לארי אליסון, מייסד אורקל (Oracle) והעומד בראשה זה 34 שנים, פתח את כנס ה-IT הגדול מסוגו בעולם, Oracle Open World שנערך השבוע בסן פרנסיסקו, בהכרזה דרמטית על כניסתה של חברתו לעולם מיחשוב הענן.

הכלי המרכזי עליו הכריז אליסון הוא "ענן פרטי בקופסה" – מוצר בשם Exalogic Elastic Complete Cloud. המדובר במערכת עצמאית המשלבת חומרה ותוכנה וכוללת 30 שרתים, מערכי איחסון מהירים, ציוד רישות ומכונות וירטואליות. כך, יכולים ארגונים להצטייד בפלטפורמות לעננים פרטיים פנימיים שלהם.

אליסון כינה את Exalogic פלטפורמה סטנדרטית זולה יותר, יעילה יותר ופשוטה יותר לתחזוקה – לעומת תשתיות מיחשוב הענן שהמתחרים מציעים, שכוללות מרכיבים של יצרנים שונים, חלקם קניניים. עבור אורקל, הענן הוא פלטפורמה סטנדרטית לפיתוח יישומים ולהרצתם – כולל חומרה ותוכנה בטכנולוגיה וירטואלית "אלסטית". כאן אליסון התעכב לא מעט על השאלה מהו הענן הנכון? זה ש-Salesforce.com מציעה להרצת יישומיה הפרטיים או אולי זה של אמזון (Amazon)? כמובן שאליסון מאמין שתפיסת הענן הנכונה היא זו של אמזון ומערכת Exalogic הוא בדיוק כזו. את תפיסת הענן של Salesforce.com הוא מגדיר בחזקת תוכנה כשירות (SaaS) בלבד.

Exalogic, הצעצוע החדש של לארי אליסון. ענן בקופסה

מערכת Exalogic, הסביר אליסון, היא ההמשך הטבעי להכרזת Exadata מלפני כשנתיים – מכונת בסיסי הנתונים המהירה בעולם, שבעת הכרזתה התבססה על שרתי HP, אך עברה לשרתי סאן (Sun) לאחר שאורקל רכשה אותה בשנת 2009. עכשיו Exalogic היא מכונת הענן האולטימטיבית בעיני אליסון והיא ממשיכה את הקו של אורקל להציע מערכות עצמאיות (Stand Alone) תחת המוטו "תוכנה. חומרה. מושלם", שמופיע בשלטים בכל פינה. בשקפים של הנהלת החברה המוטו ארוך ומסביר יותר: "Hardware and Software. Engineered to Work Together".

אליסון, כהרגלו בשנים האחרונות, תקף ישירות את יבמ (IBM) ופתרונותיה והציג את המבחנים שהראו שביצועי Exalogic טובים משל יבמ פי ארבעה וחמישה ועלותה רבע מזו של מערכת Power שקולה של יבמ. אומנם היא אינה משפרת פי עשרות מונים את הביצועים לעומת המתחרים כמו שהציג בעת הכרזת Exadata, אך לדבריו גם ביצועים של פי ארבעה וברבע המחיר הוא מכה חזקה למתחרים ויתרון גדול לארגונים הרוכשים ענן פרטי פנימי. נקודה חשובה נוספת שאליסון הציג, היא יכולת הגידול של עד שמונה ארונות Exalogic בניגוד למכונת Power אחת של יבמ, שהיא הקצה של יכולת ארכיטקטורת העיבוד המקבילי שלה.

הכנס ייפתח הערב (ב') עם הרצאת מליאה של מארק הארד – הנשיא המשותף החדש לשיווק שהביא אליסון לפני שבוע, מקבילה של צפרא כץ, הנשיאה המשותפת לפיננסים. הארד, כידוע, הוא המנכ"ל לשעבר של HP, שהודח רק לפני חודש על רקע פרשת אהבים ואי-דיווח מדויק על הוצאות אישיות.

במת ההכרזה - ענן מקיר לקיר. Exalogic - חומרה, תוכנה וסטנדרטיזציה עם וירטואליזציה

אליסון לא התייחס בנאומו כלל למתח שנוצר בין אורקל ל-HP על רקע המעבר של הארד ועל רקע התחרות הישירה במיחשוב הענן, במקביל לשת"פ הגדול וההיסטורי בין השתיים. כמוהו, לא התייחסו לכך גם שני הדוברים שעלו לפניו: אן ליבמור – סגנית נשיא בכירה למיחשוב ארגוני ב-HP ודייב דונטלי – סגן נשיא בכיר לשרתים, איחסון ורישות (או בקיצור, מיחשוב ענן) ב-HP, אליה הובא רק לפני חצי שנה וכבר נחשב בשוק למועמד למנ"כלות. שניהם חזרו והזכירו את השת"פ האדיר בין שתי החברות וכיצד HP היא המתקינה הגדולה בעולם של בסיסי הנתונים של אורקל ויישומיה.

אז מה זו תחרות אם לא בדיוק זו של שתי ענקיות המציעות מערכות משולבות כפלטפורמות מיחשוב ענן לארגונים? בעתיד, החיכוך התחרותי יגבר מן הסתם וגם השת"פ – התגלמות מודל ה-Coopetition, שילך וישתכלל.

הכנס השנתי של משתמשי אורקל בעולם שבר השנה שיא נוסף עם מעל ל-41,000 משתתפים מ-126 מדינות, כולל כ-150 מישראל. השנה לראשונה נערך במקביל הכנס השנתי למפתחי ג'אווה, JavaOne, כך שכל מרכז סן פרנסיסקו צבוע באדום של אורקל – ולא רק סביב מרכז הכנסים מוסקוני.

זה מול זה. אליסון מתגאה ומציג נתוני תחרות ישירה מול יבמ - תוכנה, חומרה וענן. טוען למובילות טכנולוגית

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים