זאב גל צור, יבמ: "עסקי התוכנה לניהול מידע – אחד מתחומי הצמיחה המשמעותיים שלנו"

"עסקי התוכנה לניהול מידע של יבמ מהווים הוכחה מצוינת להיגיון העסקי שמאחורי האסטרטגיה הכוללת שלנו", אמר גל צור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, עסקים אלה רשמו ב-2008 צמיחה של 24% בהשוואה לשנה הקודמת ● הראיון נערך לקראת כנס IOD של החברה, שיתקיים בשבוע הבא בלאס-וגאס ויעסוק בנושאים כמו ניהול מידע, ניתוח חכם של מידע וטכנולוגיות תוכנה חדשות

22/10/2009 11:10

"עסקי התוכנה לניהול מידע שלנו מהווים הוכחה מצוינת להיגיון העסקי שמאחורי האסטרטגיה הכוללת של החברה", אמר זאב גל צור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ (IBM) ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון נערך לקראת כנס IOD (ר"ת Information On Demand) של חטיבת התוכנה שיתקיים בשבוע הבא בלאס-וגאס. לדבריו, עסקי התוכנה לניהול מידע של יבמ רשמו אשתקד צמיחה של 24% בהשוואה לשנה הקודמת, וב-12 הרבעונים האחרונים, צמחו אלה בקצב ממוצע של 12% בחודש.

עוד ציין גל צור, כי יבמ השקיעה יותר מ-8 מיליארד דולרים והקצתה 15,000 יועצים עסקיים למיזם "מידע על פי דרישה". "הקמנו מסגרות קשרים ושיתוף פעולה עם יותר מ-2,500 שותפים עסקיים חדשים, ואנו מסייעים להם להביא את גישת המידע על פי דרישה לשווקים השונים בתהליכים מהירים יותר, תוך כיסוי אזורים גיאוגרפיים חדשים", אמר.

עד כה רכשה יבמ 26 חברות שונות, על מנת לתמוך ולהרחיב את סל פתרונות ניהול המידע שלה. גל צור אמר, כי "הצלחנו לשלב את החברות הנרכשות במסגרת פעילותה בתהליכים יעילים וללא זעזועים. זאת, הן במקרים של רכישות גדולות במיוחד, כמו של אסנשיאל (Essential), שנרכשה ב-2005, פיילנט (FileNet), שנרכשה ב-2006, וקוגנוס (Cognos), שיבמ קנתה אותה ב-2008, והן בחברות קטנות יותר, דוגמת אקסרוס (Exeros)". לדבריו, תהליך הצמיחה של יבמ בתחום ניהול המידע מבוסס על שילוב בין רכישות ובין חדשנות הנולדת במסגרות הפנימיות של יבמ עצמה.

גל צור אף דיבר על הרכישה של יבמ את SPSS, שהושלמה בחודש שעבר. "השלמת העסקה מבססת את מעמדה של יבמ כמובילת תחום המחשוב העסקי האנליטי, ומשלימה את סל מוצרי יבמ המאפשרים לצפות אירועים עסקיים עתידיים ולהיערך להם", אמר. לדבריו, תוספת מוצרי SPSS לקו המוצרים של יבמ תאפשר לחברה להציע פתרונות מקיפים, החל משלב איסוף הנתונים דרך ניהולם במחסני נתונים ועד לביצוע ניתוחים מתקדמים, תוך הפקת תחזיות עסקיות והמלצות לפעול.

יבמ תכריז על קבוצה חדשה לניתוח עסקי ואופטימיזציה של תהליכים

כנס IOD יתקיים בין ה-25 ל-29 באוקטובר, ויבמ תכריז במסגרתו על הקמת קבוצת פתרונות חדשה בעולם המידע. לדברי גל צור, קבוצה זו מתמחה בניתוח עסקי ובאופטימיזציה של תהליכים (Business Analytic & Process Optimization). במסגרת זו, יבמ מקימה בימים אלה מרכזי שירותים לניתוח עסקי ולאופטימיזציה של נתונים ברחבי העולם. צפויים להיות מועסקים במרכזים הללו כ-4,000 יועצים ומנתחים. מרכז ראשון שכזה כבר נפתח לפני שבועיים בניו-יורק.

עוד יוצגו בכנס ההישגים של מיזם "סדר יום למידע". לדברי גל צור, המיזם, שמציע סלי פתרונות לתחומי תעשייה שונים ללא תלות ביישומים או במערכות המשמשים ליצירת המידע המנוהל, השיג בתוך פחות משמונת החודשים הראשונים שלו 400 לקוחות ארגוניים.

תחום הניתוח העסקי אף הוא יכוסה בכנס IOD. "תחום זה מהווה כיום נקודת אור בשוק הקודר בדרך כלל, של עולם טכנולוגיות הנתונים", אמר גל צור. "חברת הייעוץ IDC צפתה, כי שוק זה, שצמח ב-2008 ב-3.45% והסתכם ב-23 מיליארד דולרים, ימשיך את צמיחתו ב-2009". לדבריו, IDC חוזה, כי בתחום הייעוץ לניתוח אנליטי, שוק של 45 מיליארד דולרים, תהיה בשנה הנוכחית צמיחה בשיעור של 2%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים