נשאר במאסר: העליון דחה את בקשת אלי רייפמן לדיון חוזר בעניינו

רייפמן ביקש להמיר את מאסרו במעצר בית בטענה, כי תנאי הכליאה שלו נוגדים את הוראות החוק ● לדבריו, הוא יושב בצינוק, ולא מסוגל למלא ממנו את הצו השיפוטי המורה לו להעביר את מניות אמבלייז לידי כונס הנכסים של החברה ● בהחלטת בית המשפט נכתב, כי "רייפמן לא הצליח להצביע באופן ברור ומפורש על פעולות שהוא מבקש לעשות לצורך קיומו של הצו השיפוטי ואשר נמנעות ממנו כביכול בשל תנאי מאסרו" ● השופט הדגיש, כי "המפתח ליציאה מהכלא מצוי כל העת בידיו של רייפמן - אם רק יציית לצו השיפוטי"

בית המשפט העליון דחה אתמול (ג') את בקשתו של אלי רייפמן, מייסד אמבלייז (Emblaze), לדיון חוזר על החלטת בית המשפט לאסור אותו ל-45 ימים בשל ביזיון בית המשפט. רייפמן ביקש להחליף את מאסרו במעצר בית, אולם בית המשפט דחה את הבקשה בטענה, כי "המפתח ליציאה מהכלא מצוי כל העת בידיו של רייפמן – אם רק יציית לצו השיפוטי" המורה לו להעביר את מניות אמבלייז לעו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד וכונס הנכסים של החברה.

רייפמן טען בבקשה, כי הוא הועבר מכלא מעשיהו לכלא גבעון בגלל התראות לפגיעה בחייו, ומאז הושם בתא, המוגדר בפיו כ-"צינוק", שתנאי המחייה בו קשים. לדבריו, הוא נאלץ לשהות בתא זה מרבית שעות היממה, כשבאפשרותו לצאת לטיול בחצר רק לשעתיים מדי יום. עוד טען רייפמן, כי אין הוא יכול לקיים את הצו השיפוטי, שכן הוא מורשה לנהל רק שלוש שיחות טלפון ביום, לזמן מצטבר של שעה. בנוסף, הוא הצהיר, כי מאפשרים לו להיוועד עם עורכי דינו למשך שעה ביום ולהיפגש עם בני משפחה או יועצים למשך חצי שעה בשבוע. לדברי רייפמן, תנאים אלה עומדים בניגוד להוראות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

בהחלטת הדחייה כתב השופט חנן מלצר, כי "רייפמן לא הצליח להצביע באופן ברור ומפורש על פעולות שהוא מבקש לעשות לצורך קיומו של הצו השיפוטי ואשר נמנעות ממנו כביכול בשל תנאי מאסרו, או שהוא יכול לבצען רק מביתו". הוא הוסיף, כי "בטרם מאסרו, הייתה לרייפמן נגישות לכל אמצעי התקשורת, או היועצים, אך זו לא קידמה את קיום הצו השיפוטי".

"המסקנה העולה מכל האמור לעיל היא שאין יסוד לעיון חוזר בהחלטה הקודמת", קבע השופט מלצר. "הנה כי כן, דומה עדיין שבשלב זה, רק מאסר של רייפמן, על כל הכרוך בכך, יכול לסייע בשינוי מערך האיזונים הפנימי המדריך אותו, שלפיו אינטרסים אחרים (ועלומים) שלו גוברים על השיקול של הצורך בקיום הצו השיפוטי".

שלשום דווח, כי הוגשו – ועומדות להיות מוגשות – נגד רייפמן תביעות על סך כ-300 מיליון שקלים, ביניהן מצד הוריו. אלה תובעים אותו על 4.5 מיליון שקלים, לאחר שלטענתם, לא החזיר הלוואה שלקח מהם בסכום זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים