שריל סנדברג: להפסיק לכנות נשים "שתלטניות"

"בנות צעירות לא שואפות להיות מנהלות, כדי שלא יכנו אותן כך והן יהיו בלתי אהודות", אמרה מנהלת התפעול של פייסבוק

שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook) ומחברת הספר רב המכרLean In, הובילה אתמול (ב') את השקתו של מסע פרסום חדש הקורא להפסיק את השימוש במילה "שתלטנית" (Bossy) כלפי נשים.

"אנו יודעים שבגילאי חטיבת הביניים, מספר הבנים שרוצים להיות מנהלים עולה על מספר הבנות שרוצות להיות מנהלות. אם תשאלו בנות אם הן רוצות להיות מנהלות – בין אם לנהל פרויקט בבית הספר ובין אם להתמודד על משרה – הן ישיבו שהן לא רוצות להיחשב שתלטניות, והן לא רוצות להיות בלתי אהודות", אמרה סנדברג.

לטענת סנדברג, גישה זו מתחילה בשנות הילדות ונמשכת גם בבגרות.

"אנו מכנים בנות שתלטניות במגרש המשחקים, ואנו טוענים שהן אגרסיביות מדי במקום העבודה. הן שתלטניות כילדות קטנות, ואחר כך כנשים הן אגרסיביות או שאפתניות מדי", הוסיפה סנדברג.

ביחד עם מזכירת המדינה לשעבר קונדוליסה רייס ועם מנכ"לית תנועת הצופות מריה שבז השיק הארגון של סנדברג, Lean In, מסע פרסום חדש המכונה Ban Bossy (די לכינוי 'שתלטנית'). באתר האינטרנט שהוקם עבור מסע הפרסום יכולים הורים, ילדים ומורים למצוא עצות לעידוד ילדות שרוצות להיות מנהלות.

בתגובה ליוזמה כתב מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בחשבון שלו בפייסבוק כי "אני גאה בעידוד של שריל וארגון Lean In למנהיגות בקרב ילדות. העולם זקוק ליותר נשים מנהיגות, והעתיד שלנו תלוי בכך שכל ילדה תוכל למצות את מרב הפוטנציאל שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים