אובמה נפגש עם בכירים באפל, גוגל ו-AT&T לדיון בחשש של תעשיית ה-IT מתוכנית המעקב של הממשל

הנשיא האמריקני אירח במפגש את טים קוק, מנכ"ל אפל, וינט סרף, סגן נשיא גוגל, רנדל סטפנסון, מנכ"ל AT&T ● הבכירים העלו בפניו את החשש, כי לחשיפות היקפי המעקב שנעשה במסגרת תוכנית PRISM תהיה השפעה על כלל פעילות תעשיית ה-ICT האמריקנית

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש בסוף השבוע עם בכירים באפל (Apple), גוגל (Google) ו-AT&T ודן עימם בפעילות הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) ובתוכנית המעקב שלה, PRISM, במסגרתה אוספת הסוכנות נתונים על אזרחים. הבכירים העלו בפני הנשיא האמריקני את החשש, כי לחשיפות היקפי המעקב תהיה השפעה על כלל פעילות תעשיית ה-ICT האמריקנית.

אובמה אירח במפגש את טים קוק, מנכ"ל אפל, וינט סרף, סגן נשיא גוגל, רנדל סטפנסון, מנכ"ל AT&T, נציגים של המרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה, וגיגי סון, מנהיג קבוצת הקמפיין הרשתי Public Knowledge.

הרקע לפגישה היה חששות הולכים וגוברים בקרב חברות טכנולוגיה אמריקניות שהגילויים אודות ההיקף והעומק של המעקב על ידי ה-NSA, וחובת החברות לאפשר לממשל גישה לנתוניהן, תחת צו בית משפט חשאי, עלולים להזיק למוניטין ולאינטרסים שלהן מחוץ לארצות הברית.

הגילויים של אדוארד סנואודן, לשעבר עובד ב-NSA, כפי שפורסמו בשבוע שעבר ולפני חודשיים בגרדיאן (Guardian), הצביעו על רוחב היריעה שיש לסוכנות בגישה לנתונים, במיוחד בנוגע לאנשים זרים ויצרו בעיות יחסי הציבור לחברות אמריקניות. כמה מהן הביעו חשש כי הפרסומים הללו עלולים לפגוע במכירות שלהן, בעיקר באירופה.

אחד מפקידי הממשל צוטט באתר פוליטיקו כאומר שהמפגש נערך לאחר שבשבוע שעבר התקיימו בבית הלבן דיונים "כיצד יש לממש את הוראתו של הנשיא ואיך לנהל את הדיאלוג הלאומי בדרך הטובה ביותר תוך הגנה על פרטיות בעידן דיגיטלי, ובמקביל – איך לכבד את הפרטיות תוך שמירה על הביטחון הלאומי".

במהלך סוף השבוע אמר אובמה, כי הוא מתכנן רפורמה בתוכנית PRISM, במסגרתה ייבחן מחדש המעקב אחר אזרחים, ימונה אדם הממונה על הפרטיות ב-NSA, יועלה לאוויר אתר שיפרט מה ה-NSA אוסף ותוקם סוכנות עצמאית שתעקוב אחר פעולות הביטחון ברשת. הנשיא האמריקני כינה באותה ההזדמנות את סנואודן "לא פטריוט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים