מסתעפת החקירה בפרשת תיאום העמדות במכרזים ציבוריים

בנוסף למלם-תים, שהודיעה ביום ה' לבורסה שחוקרי הרשות להגבלים עסקיים פשטו על משרדיה והחרימו מסמכים, החקירה מסתעפת לשורה של חברות וגורמים בענף ה-ICT שהיו שותפים עמה, בחשד לתיאום מחירים, או שתיאמו מחירים במכרזים אחרים - כך נודע לאנשים ומחשבים ● בין החברות הללו נמצאות טריפל סי, הראל טכנולוגיות ואמת ברמור - חברה בת של א.מ.ת מיחשוב ● גורם ברשות מסר, כי לא מן הנמנע שייחקרו חברות נוספות

הרשות להגבלים עסקיים ממשיכה בחקירת החשדות לתיאום עמדות ומחירים במכרזים ציבוריים בענף ה-ICT. לאנשים ומחשבים נודע, כי בנוסף למלם-תים, שהודיעה ביום ה' לבורסה שחוקרי הרשות פשטו על משרדיה והחרימו מסמכים, החקירה מסתעפת לשורה של חברות וגורמים בענף ה-ICT שהיו שותפים עמה, בחשד לתיאום מחירים, או שתיאמו מחירים במכרזים אחרים.

החברות שכבר נחקרו על ידי הרשות ונאספו מהם מסמכים הן: טריפל סי, הראל טכנולוגיות ואמת ברמור – חברה בת של א.מ.ת מיחשוב. גורם ברשות להגבלים עסקיים אישר שאכן בוצעה פעילות אצל חברות אלה בחצי השנה האחרונה וכי החקירה נמשכת ולא מן הנמנע שייערכו פשיטות על חברות נוספות. לדבריו, לא מדובר במכרז מסויים אלא בתופעה שנחקרת מזה זמן רב.

דובר הרשות להגבלים עסקיים אמר בתגובה, כי הרשות לא מתייחסת לחקירות שהיא מנהלת וכי ההודעה על הפשיטה על משרדי מלם-תים לא יצאה מטעמה. מלם-תים מסרה בהודעה לבורסה, כי בשלב זה לא ידועים לה פרטים על נסיבות החקירה ומהותה.

בטריפל סי אישרו כי אכן היתה חקירה, אולם מאחר והיא טרם הושלמה הם מנועים להגיב.

מהחברות הראל טכנולוגיות ואמת ברמור לא נמסרה תגובה.

מלם-תים היא אחת הזכייניות הגדולות בשירות הממשלתי ופרויקטים שלה זכו בשנה האחרונה בשורה של גופים ציבוריים, כגון משרד האוצר, אגף החשב הכללי ורשויות מקומיות.

מנמ"רים בארגונים גדולים אמרו בשיחות עם אנשים ומחשבים, כי תיאום המחירים מהווה תופעה מדאיגה, אולם להערכתם, לא מדובר בהיקף נרחב. "אנחנו, כמנמ"רים, מאוד עירניים לניסיונות לתיאום מחירים ועמדות במכרזים ציבוריים", אמר מנמ"ר במגזר הציבורי. "אם יש מכרז שאנחנו ידועים שיש בו מספר שחקנים מרכזיים ורק חלק מהם ניגש אליו או שיש פיצול לכמה סעיפים במכרז וכל חברה נגשת לסעיף אחד, מתעורר אצלנו חשד ואנחנו בודקים את הדברים מיד". לדבריו, "השאיפה היא שכל מכרז גדול ואסטרטגי יסתיים לאחר תחרות צמודה בין החברות ולא בפערים בלתי הגיוניים".

גורם במשרד האוצר אמר שלא ידוע לו דבר על החקירה ושהנושא בבדיקה. גורם אחר שמעורה במכרזי ממשלה אמר, כי בדרך כלל מדובר בתופעה הפוכה, שבה המכרזים שמגיעים לידי הממשלה משקפים תחרות קשה ביותר בין החברות, המובילה למחירים צמודים שאינם יכולים ללמד על תיאום מחירים.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    חקירה שעלולה להעיד על תופעה מדאיגה: הידיעה על הפשיטה של חוקרי הרשות להגבלים עסקיים על משרדי מלם-תים ————————————————————————————————————————————– האירוע המתואר לעיל כולל התגובה של נדב אריכא בפורטל pc.co.il הינן התבטאות המשקפת סיטואציה של קנטרנות ממשלתית בדומה לקנטרנות ציבורית הנוצרת כתוצאה מתאום ממשלתי של שיתופיי הפעולה בין מכרזי משרדי הממשלה המתפרסמים. . המאשימים: תגובה יפה אבל כבודו לא צודק. יש כללים ברורים למכרז ולאף אחד אין סיבה לעבור על החוק. מי שלא רוצה שלא ייגש אבל שלא יבקש להנות ממנו אחרי שהמתחרה זוכה לאחר שסגר איתו דיל. זהו עוד פן של שחיתות הטייקונים והמונופלים. זכייה במכרז שלא כדין היא עבירה פלילית שכתב האישום בה הוא שוחד ולקיחת דבר במירמה מהקופה הציבורית. . המציאות: מסכים איתך תודה על ההבהרות – אך המבנה של מלם תים הוא מורכב, ומורכב מהרבה קבוצות קטנות חברות בנות ופרילנסרים הכוללים גם אנשי מכירה שמתפרנסים מבונוסים ועובדים במקביל בחברות מתחרות (מניסיוני כמנהל תיקי לקוחות בחברת טריפלטק השמה), מה עוד שלפי כל החברות שהוזכרו בכתבה שלך "מסתעפת החקירה בפרשת תיאום העמדות במכרזים ציבוריים" מתגלה שכל המתחרים הגדולים המסוגלים לתת מענה ריאלי מתחרה למכרז קשורים זה בזה וגם למלם תים, אי לכך אינני רואה בכך עבירה על החוק אלא פגיעה בקשרים העיסקיים וחשיפת חומר רגיש על שיתופי הפעולה במערכת ה ICT המסועפת של מדינת ישראל. .. אמיר סרנגה M.B.A מנהל עסקים

  2. עודד

    מסכים בהחלט עם תגובה מספר 1 של יוסי. הם מנצלים את התחרות בשוק כדי לפשוט את העור לספקים ...ועוד במכרזים מקוונים....צריך לשלם משכורות למאות עובדים וגם לשלם מיסים כדי לקיים את הממשלה.... כך שצריך לשרוד ותאום מחירים במקרה הזה בהחלט בא בחשבון.

  3. פלג לפיד

    סוף סוף משהו זז. תופעה זו מוכרת לי מתחילת שנות ה- 80 במאה הקודמת. רבים ואני בתוכם התרענו על כך. אבל לשוא. כולם נהנו מכך. עכשו משנים את כללי המשחק - נראה להיכן נגיע?

  4. עמוס טלמור

    זה קצה קצהו של הקרחון - יש לי ביד מכרז ציבורי רישמי שכתוב בו שם החברה והמוצר שהם רוצים לקנות, מה שנקרא תיק תפור במידות הספק

  5. יוסי

    זה הדגם שדורש האוצר האוצר מעוניין לקבל עיסקה זולה ביותר ללא מתן נקודות לאיכות ומקצוענות והרגע הגדול מגיע שחקנים אלופים בקומבינה הופכים את הענף לשוק וכולם זה טוב האוצר רוצה לגנוב את הספק הספק את האוצר ואז הגונב מהגנב פטור והגיע לציון גואל יש תוכנית מקצועית להגשה של מכרזים ולא המחיר הזול ביותר זוכה ואז נראה את החכמים

אירועים קרובים