תוכן שיווקי
מגזין היי-טק 2020

"יותר משני מיליון עובדים פוגשים את המערכות של סינאל כארבע פעמים ביום"

לדברי ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ"ל סינאל, "עולם משאבי האנוש נדרש להמציא את עצמו מחדש באמצעות חידושים טכנולוגיים, על מנת לייצר את הערך המוסף, שהוא הרבה מעבר לדיווח נוכחות ועיבוד שכר העובד בארגון" ● לדבריו, "הפתרונות הנדרשים מאתנו כיום הם שימוש בפלטפורמות טכנולוגיות ליצירת קשר מהותי בין העובד ובין הארגון - ככזה המביא לתחושת שייכות אצל העובד ולמחויבותו הרגשית לארגון"

31/10/2019 11:35
ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ"ל סינאל. צילום: אייל טואג

כתב: הילל יוסף.

"כיום, חברות רבות כבר הפנימו כי העובד הוא נכס ולא רק כלי שרת ארגוני. ככזה, יש להשקיע בו משאבים על מנת להשביחו לתועלותיו ולתועלות הארגון. לפני כעשור שמו את הלקוח במרכז – והיום המגמה התחלפה בטיפוח ובהשקעה בעובד, תוך הבנה כי הנו מהווה שגריר הארגון. כחברה טכנולוגית המספקת פתרונות לניהול המשאב האנושי בארגונים רבים בארץ ובעולם, תובנה זו היא קו מנחה ובלתי נפרד בכל הפיתוחים הטכנולוגיים שלנו. מערכות סינאל מוטמעות כיום באלפי ארגונים בשוק הישראלי, וכך, אנו פוגשים כ-2.2 מיליון עובדים מדי יום אשר משתמשים בפתרונות שלנו", כך אמר ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ"ל סינאל.

סינאל מלל פייוויי (Synel) מספקת פתרונות תוכנה משולבי חומרה לניהול המשאב האנושי בארגונים. החברה הוקמה בשנות ה-90, הונפקה בבורסה לניירות ערך בשנת 2001 ושוויה עומד כיום על כ-220 מיליון שקלים. לקבוצת סינאל שתי חברות בת בתחום ניהול המשאב האנושי – האחת בבריטניה, הפועלת בארצות אירופה והמזרח התיכון (EMEA), והשנייה בפניקס, אריזונה, הפועלת בשווקי אמריקה הצפונית, הדרומית והלטינית. באמצעות חברות הבת מפעילה סינאל מפיצים בכ-34 מדינות בעולם, מלבד ארצות הברית ובריטניה. לסינאל כ-10,000 לקוחות בישראל, הנמנים עם הגופים והחברות מהגדולים במשק. למעשה, אחד מכל שלושה ארגונים גדולים-בינוניים בישראל הוא לקוח של סינאל. החברה מונה בישראל כ-200 עובדים, ועשרות נוספים בחברות הבת בחו"ל. מטה הנהלת החברה ממוקם ביקנעם, שם גם נמצא מרכז הפיתוח והנהלת הקבוצה. מרכז התמיכה והשירות לשוק הישראלי נמצא ברעננה ונותן מענה לכ-65 אלף פניות בשנה.

"מיליוני המשתמשים – ההוכחה להצלחה שלנו"

לדברי בוגנים, "מיליוני העובדים בעולם שמשתמשים במערכות שלנו הם ההוכחה להצלחה שלנו". הוא ציין כי החברה ממשיכה בתהליכי הצמיחה שלה. "אנו פעילים כמעט בכל ארגון המונה יותר מ-150 עובדים", אמר. על לקוחות סינאל נמנים, בין השאר, המוסד לביטוח לאומי, רשויות מקומיות, בנק הפועלים, פרטנר, סופרפארם, רמי לוי, רפאל, אלקטרה תשתיות, אלביט מערכות וזאפ גרופ. סינאל זכתה במכרז החשכ"ל של משרדי הממשלה ומספקת למשרדים השונים ויחידות הסמך שלהם פתרונות לדיווח נוכחות. "אנו פוגשים את העובדים במגוון דרכים", ציין בוגנים, "החל משעוני נוכחות, מערכת לניהול נוכחות בענן, עבור דרך מערכת שכר, או שכר נילווה, וכלה בסליקת כספי החיסכון הפנסיוני של עובדים, בעבור המעביד, לכל 131 הגופים המנהלים פנסיה וחיסכון בארץ. זאת, במקביל לשירותי ניהול מערכי אבטחה ובקרי כניסה באמצעות אנליטיקה חכמה".

לדבריו, "בתחום סליקת כספי הפנסיה של העובדים, אנו משרתים יותר מ-200 אלף אנשים בכ-700 ארגונים. זהו שירות שהשקנו לפני שלוש שנים".

בוגנים ציין כי ליבתה העסקית של החברה היא תוכנת ענן לניהול נוכחות ועיבוד שכר העובד בארגון, לצד תפעול משאבי אנוש. "אנו השחקן היחיד שיש לו פתרון הוליסטי, פרי פיתוח עצמאי, מעבר לשכר, שכולל גם את שעוני הנוכחות, מערכות משאבי אנוש, ניהול משמרות וניהול מערכי אבטחה ועוד והכל במערכת אחודה אחת", אמר.

מחויבות רגשית מבוססת טכנולוגיה

"עולם משאבי האנוש נדרש להמציא את עצמו מחדש באמצעות חידושים טכנולוגיים, על מנת לייצר את הערך המוסף שהוא הרבה מעבר לדיווח נוכחות ועיבוד שכר העובד בארגון. הפתרונות הנדרשים מאתנו כיום הם שימוש בפלטפורמות טכנולוגיות ליצירת קשר מהותי בין העובד ובין הארגון ככזה המביא לתחושת שייכות העובד ולמחויבותו הרגשית לארגון", הוסיף בוגנים.

הוא אמר כי "את מחוברות העובד, ה-Employee Engagement, אנו יוצרים בעזרת הדור החדש של שעוני הנוכחות, שהם למעשה מסוף נוכחות חכם. זאת אנו עושים באמצעות השעונים החדשים שלנו – אשר להם מסכים אינטואיטיביים וידידותיים וכן שימוש באפליקציה בסביבת עבודה פתוחה של ג'אווה לפי הצרכים האינדיבידואליים והייחודיים של כל ארגון וארגון. מערכות מסוג זה יכולות 'לדבר' ולהתממשק לפלטפורמות מעולם המדיה החברתית לאור סביבת העבודה הפתוחה. ככל שמשקיעים יותר בהון האנושי, ברמה הטכנולוגית והרגשית – כך הדבר משפיע לחיוב על הפריון ושביעות הרצון האינדיבידואלית של העובד".

"כוח האדם – המשאב הכי יקר בארגון"

"יש להבין", אמר בוגנים, "כי בעולם המערבי, כוח האדם הוא המשאב היקר ביותר בארגון. הוא מהווה מרכיב משמעותי וגבוה ביותר בתקורות של העסק ולכן יש לנהל אותו נכון, חכם, יעיל ועם היכולת לבצע שינויים דינמיים ובזמן אמת. כשיש מערכת היודעת לקבל ולהעביר נתונים לדרגי ההנהלה, המנכ"ל, או סמנכ"ל הכספים/משאבי האנוש, ניתן לקבל החלטות מושכלות ובזמן אמת, המבוססות על נתונים אמיתיים מהשטח. הפלטפורמה שלנו יושבת על כמה בסיסי נתונים במקביל: נוכחות, משמרות, משכורות ופנסיה. בדרך זו ניתן להפיק BI (ניתוח עסקי בזמן אמת) איכותי יותר המבוסס על יותר פרמטרים מרבדים שונים בעסק במקביל. המערכת שלנו פתוחה, ומתממשקת לרוב מערכות ה-ERP הנפוצות. יש לנו שכבת בסיס נתונים אחת, שם מוזנים הנתונים והם משרתים את המודולים השונים בהם משתמש הארגון בהתאם לצרכיו המשתנים מעת לעת. יש להגדיר עובד, או ספק, רק פעם אחת, ומשם הנתונים מתעדכנים בכל המודולים אותם בוחר הלקוח בהתאם לצרכיו".

"מקום עבודה זה לא רק השכר והתנאים", הסביר. "עובד צווארון לבן יחשוב פעמיים אם לעבור למתחרה, אם הוא מחובר רגשית לארגון, ולנו יש כיום כלים המסייעים להנהלות ארגונים ליצור מחויבות רגשית שכזו של העובד כלפי הארגון. שעון הנוכחות, לדוגמה, הוא כלי תקשורת של ההנהלה עם העובד. החל מהבסיס באמצעות הודעות מותאמות אישית בשעון הנוכחות, כגון: 'בוקר טוב, ניפגש ב-11 במזרן היוגה', או 'מזל טוב ליום הולדתך', ועד לתקשורת מתקדמת ומפותחת יותר. הארגון עונה לעובד על צרכים רגשיים אשר קיימים אצל כולנו כבני אדם ובאמצעות זאת מחבר אותו גם עם עובדים בארגון שאינם נמנים על המחלקה שלו. היישומים לצורת התקשורת הזו הנם אינסופיים. כך, באמצעותנו, ניתן כבר כיום להציע לעובד הצעות בעלות ערך רב בעבורו ובתנאים מיטביים ביחס לשוק, כגון הגדלת מסגרת האשראי בבנק ללא עמלות, דלק מוזל, רכישת מוצרי בר קיימא ו/או מזון בהטבות משמעותיות ביחס למשק כתוצאה מחיסכון בעלויות שיווק ומכירה והנגשה ישירה ובלתי אמצעית לצרכן, הלוא הוא העובד בארגון".

"הנגשת תקשורת ברמה היומיומית בין העובד לארגון זה העתיד", ציין בוגנים. "לרוב, ביישום טכנולוגיה חדשה השוק הישראלי נמצא בפיגור של 3-4 שנים לעומת השוק הצפון אמריקאי, אבל בתחום זה, אחד היתרונות הגדולים שלנו בשוק הישראלי הינו יכולת ההנגשה של ניסיוננו מהשוק בארה"ב לטובת השוק המקומי כאשר בכך אנו מקדימים את השוק בארץ בעבור לקוחותינו במספר שנים תוך יצירת יתרון תחרותי משמעותי ביותר. בין השאר, אנו מקבלים פניות מחברות סטארט-אפ בוגרות שמבינות את החשיבות של כלים מהסוג שלנו על מנת לחזק את תחושת השייכות של העובד לחברה.

קיימת כיום תופעה אשר מושפעת מהתפתחות הטכנולוגיה העולמית אשר הופכת הרבה מהעובדים המסורתיים ל"נווד דיגיטלי". מקומו של הטלפון החכם הולך והופך לכלי אינטגרלי גם בעולם התעסוקתי. וכפי ש-'הנווד הדיגיטלי' מסתובב בעולם ומייצר הכנסתו ללא קשר למיקומו על פני הגלובוס, כך שעון הנוכחות המסורתי עבר שינוי אבולוציוני כאשר הפך ממסוף לאפליקציית נוכחות בטלפון הסלולרי ובכך מהווה גשר לפער שנוצר עם התרחקות העובד ממקום העבודה. כיום, שעון הנוכחות הוא גם כלי תקשורת בסיסי – וגם מענה לעובדים שבשטח".

בוגנים סיכם באמרו כי "לצד הפעילות שלנו בישראל, אנו רואים פוטנציאל צמיחה רב בשווקים הבינלאומיים, ובראשם בארצות הברית. אני צופה שנחווה ב-2020 גידול דו ספרתי באחוזים. כמו כן, נמשיך להשקיע בפיתוח טכנולוגיות דיגיטליות, במטרה להיות ראשונים ביצירת פתרונות חדשניים לשווקים הישראלי והגלובלי. אני מבקש לנצל במה זו ולברך את מדינת ישראל ואזרחיה כי שנת 2020 תהא שנה טובה, פורייה ויעילה טכנולוגית אשר תוביל לאיכות חיים גבוהה וטובה יותר ותהווה השראה לשוק הגלובלי".

לעמוד הפייסבוק של סינאל לחצו כאן.

לעמוד הלינקדאין של החברה לחצו כאן.

אירועים קרובים