תוכן שיווקי
לקראת אירוע Minglefest, ב-8 ביוני במועדון הקולאבו בתל אביב

בירה, אימפקט, טכנולוגיה – והקהילה שמאחורי השילוב ביניהם

31/05/2023 16:12
אחד האירועים הקודמים של קהילת מינגלפסט.

8200, 49, מצו"ב, 9900, 81 – כל אלה מספרים וראשי תיבות שלקורא מן החוץ לא אומרים כלום, או, במקרה הטוב, יש לו מושג קלוש במה מדובר. אבל מי שמבין יודע שאלה יחידות צה"ליות שהבוגרים שלהן מעצבים את ההיי-טק הישראלי.

יוצאי היחידות הטכנולוגיות הם פלח האוכלוסייה המוביל בישראל בעולמות גיוס ההון והקמת הסטראט-אפים. הניסיון הטכנולוגי והמעשי שהם צברו על מדים מאפשר להם לפתח פתרונות טכנולוגיים בקלות יחסית. אותם יוצאי יחידות נתפסים כבעלי פוטנציאל יזמי-טכנולוגי כמעט ודאי, ומכאן העניין הרב שהם מעוררים בקרב קרנות הון-סיכון בולטות, משרדי עורכי דין גדולים וחברות טכנולוגיה מובילות.

רון ארבל.

רון ארבל. צילום: רועי ביטן

אולם, עבור רון ארבל, ליאור שיפר ואריאל אלעזרי זה בכלל לא החלק המעניין. זו לא הסיבה שבגינה הם הקימו את קהילת מינגלפסט, שהאירוע הקרוב שלה יתקיים ביום ה' בשבוע הבא, ה-8 ביוני, במועדון הקולאבו בדרום תל אביב. "חיפשנו הזדמנויות נוספות להיפגש עם חברים מהיחידה", אמר ארבל. "אחרי שנים של שירות משותף, כל אחד ממשיך לדרך עצמאית והקשרים מתנתקים. חיפשנו דרך שבה נוכל לשמר אותם בצורה קז'ואלית וכיפית".

אירועים, מפגשים, אנשים – ואפילו זוגות

שיפר שירת שבע שנים ב-8200 ויש לו רקע עשיר בעולמות פיתוח התוכנה. כיום הוא מנהל מוצר ב-וויז (Wiz), שבעצמה הוקמה על ידי ארבעה יוצאי 8200, אחת החברות הישראליות שצמחו בזמן הקצר ביותר למעמד של יוניקורן. אלעזרי שירת שבע שנים ביחידת מצו"ב כמפקד, וכיום הוא נמצא בסיומו של תואר שני באוניברסיטת תל אביב. גם ארבל שירת שבע שנים במצו"ב, שבמהלכן הוא הקים את פורום היזמים של היחידה ומוביל את ארגון הבוגרים שלה. כיום הוא שותף וסמנכ"ל תפעול (COO) בסייבריליום.

הקהילה שהשלושה הקימו מאגדת את יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל לאירועים שכוללים לא רק מינגלינג, כפי שמתבקש משמה, אלא גם מסיבות, וניתן לפגוש בהם אנשים באותו הראש. "השילוב הזה", אמר אלעזרי, "מייצר אירועים ומפגשים מהנים ומשמעותיים, שמחזקים קשרים שהתרופפו עם הזמן". לדבריו, "אנחנו גאים להגיד שמאירועי מינגלפסט האחרונים נוצרו, באופן טבעי, שותפויות, חברויות ואפילו מערכות יחסים זוגיות בין המשתתפים".

אריאל אלעזרי, ליאור שיפר ואסף ארבל, מייסדי קהילת מינגלפסט.

אריאל אלעזרי, ליאור שיפר ורון ארבל, מייסדי קהילת מינגלפסט. צילום: אתר האירוע

שלושת מייסדי קהילת מינגלפסט מכנים אותה "הבית של יוצאי היחידות הטכנולוגיות". הם ציינו שהקהילה שמה לה למטרה לקרב את בוגרי היחידות, לייצר קשרים משמעותיים ביניהם ולחזק את מעמדם באקו-סיסטם, תוך יצירת אימפקט משמעותי למשתתפים ולסביבה בכלל.

האירוע הקרוב של הקהילה יתקיים, כאמור, ב-8 ביוני, ובגלל אותה מחויבות לאימפקט, ההכנסות ממנו ייתרמו למרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. ההכנסות מהאירוע הקודם נתרמו לבית החולים השיקומי רעות. אלעזרי הדגיש ש-"חלק גדול מהכיף נוצר מהיכולת לתרום חזרה לקהילה ולייצר אימפקט משמעותי. זה מרגש לקנות כרטיס לאירוע שנועד עבורך ולדעת שבעצם הקנייה הצלחת לעשות טוב".

ליאור שיפר.

ליאור שיפר. צילום: מאיה טורס

זה באמת מרגש. אבל עכשיו בכנות – כיוצאי יחידות טכנולוגיות, מעבר לאימפקט, לא הקמתם את הקהילה כדי להגיע יותר בקלות למשקיעים?
שיפר צוחק: "וואו, זה כל כך לא הכיוון. הדבר החשוב מבחינתנו הוא הקשרים האישיים בין יוצאי היחידות. דווקא המפגש נטול האינטרסים, ללא אג'נדה, ללא דובר מרכזי (Key note speaker). הקהילה נבנתה על מסיבות דווקא מאחר שלאורך שנים הקמתי ליינים של אירועים חברתיים בעלי אלפי משתתפים. זוהי התשוקה שלנו וזה מה שאנחנו נהנים ממנו".

"ת'כלס, כשיש חיבור כן ואמיתי – דברים גדולים קורים", מחזק ארבל. "שמנו לנו למטרה לייצר את אותם אירועים נטולי אינטרס, שמאפשרים חיבורים אמיתיים, בעלי משמעות וארוכי טווח. משם בהחלט ניתן להגיד שנוצרים חיבורים שבמקרים רבים בשלו לשותפויות יזמיות".

אריאל אלעזרי.

אריאל אלעזרי. צילום: יורם אלעזרי

מה הלאה?
אלעזרי: "אנחנו מתכננים להמשיך ולקיים עוד ועוד אירועים מסוגים שונים, שיאפשרו לנו לפגוש את החברים, לשמור על קשר ובעיקר ליהנות יחד. לאן זה יגיע? בוא נראה. השמיים הם הגבול".

יוצאי יחידות טכנולוגיות בצה"ל? רוצים לקחת חלק? בואו לחגוג עם קהילת מינגלפסט. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאןכמו כן, אתם יכולים לעקוב אחרי קהילת מינגלפסט בעמוד האינסטגרם שלה, "לטעום" מהאירועים שלה, לראות את הסטוריז והפוסטים המעניינים שחבריה מפרסמים ולחוות את דעתכם.

אירועים קרובים