"מערכות לגאסי מהוות צוואר בקבוק לחדשנות דיגיטלית"
פיתוח של גיגה ספייסס הישראלית מבטל את התלות הכובלת בין אפליקציות ארגוניות למסדי הנתונים, שמחזיקים את כל המידע הארגוני ● כך ניתן להאיץ את המודרניזציה של מערכות הלגאסי מבלי להחליף אותן
"תהליך המודרניזציה של מערכות לגאסי נמצא במוקד התעניינותם של מרבית המנמ"רים שאני פוגש", אמר אורי קרשטיין, מנהל הפעילות של גיגה ספייסס (GigaSpaces) בישראל. "פלטפורמת Smart DIH מתוצרתנו סוללת עבורם נתיב מהיר, היישר למידע הארגוני שלהם, באופן שמקנה גישה מהירה ופשוטה מהאפליקציות למידע הזה, ומאפשר לארגונים לפתח מיקרו שירותים מבוססי זמן אמת, בתוך יום או יומיים במקום שבועות".
החברה שמטמיעה את פלטפורמת Smart DIH בישראל היא איטרניטי מקבוצת אמן, שמתמחה בטכנולוגיית מדע הנתונים. "אני כבר לא מעט שנים בעולם ה-IT, ויכול לומר בביטחון שהפתרון מספק מענה אולטימטיבי לצורך משמעותי של ארגונים רבים במשק", אמר אסף בר, מנכ"ל איטרניטי. "מעבר לפשטות בהשקת שירותים חדשים, העובדה שכל המידע התפעולי משוכפל לתוך ה-DIH מאפשרת להציע שירות שהוא באמת Always On: אפילו במקרים שבהם מערכות הלגאסי מושבתות בשל תקלה או לצורך תחזוקה, אפליקציות הקצה רצות באופן חלק. זה מה שמשתמשים מצפים לקבל כדבר ברור מאליו. חברות פשוט לא יכולות להרשות לעצמן שהאפליקציה שלהן תיפול, או תציג מידע חלקי או לא מעודכן".
מסד הנתונים הוא בסיס הידע של כל ארגון גדול. הוא המקור שמזין את כל אפליקציות הקצה העסקיות של הארגון, בין אם מדובר במערכת ניהול ידע פנימית לשימוש העובדים והמנהלים, ובין אם באפליקציות הקצה ללקוחות חיצוניים. חלק הארי של מסדי הנתונים יושב במערכות ליבה מסורתיות, המכונות גם מערכות לגאסי (Legacy Systems), בהן מערכות מיינפריים, AS400, אורקל ועוד. מערכות הלגאסי יכולות להחזיק כמויות עצומות של מידע ארגוני, ובמשך שנים הן היוו סלע יציב, שעליו סמכו הארגונים בניהול ואחסון המידע שלהם. הבעיה במערכות אלה היא שהן תוכננו לתמוך בהיקף מוגבל של תעבורת מידע לאפליקציות הארגוניות.
"ארגונים נמצאים בימינו תחת לחץ רב להרחיב ולשפר את ערוצי הדיגיטל שלהם. זה מה שהלקוחות מצפים לו, וזה מה שההנהלה והדירקטריון דורשים מהעובדים והמנהלים. כאן מתגלות מערכות הלגאסי כצוואר בקבוק קריטי בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים", הוסיף קרשטיין. "מה שעבד מצוין במשך שנים כבר לא מספק את הביקוש לשירותים דיגיטליים. הסיבה לכך נעוצה במורכות שב-'קשירת' כל שירות דיגיטלי חדש למסדי הנתונים המסורתיים. מדובר בארכיטקטורת IT סבוכה, שמאלצת את המהנדסים להשקיע שעות ב-עבודת צנרת' של חיבורי APIs למסדי הנתונים".
"מה שמגביר את מורכבות זו הוא שלעיתים, המידע הארגוני פרוס על פני כמה מערכות ליבה שלא תמיד מדברות האחת עם השנייה. כל המידע הנדרש קיים כמובן בתוך הארגון, אבל הוא 'כלוא' בתוך מערכות מבודדות, באופן שמקשה מאוד לקבל תמונה רחבה על כל לקוח ולמקסם את פוטנציאל הרווח", ציין.
החיבור בין שירות דיגיטלי למסדי נתונים
ארכיטקטורת ה-IT בארגונים גדולים פוגעת בביצועי האפליקציות (Latency). אם בעבר ארגונים יכולים היו לחיות עם אפליקציה שלוקח לה כמה שניות להיטען או עם עמוד שנתקע מדי פעם, רף הסבלנות של הצרכנים כיום כבר לא מאפשר את זה.
"בשורה התחתונה, תשתית ה-IT הקיימת מקשה מאוד על ארגונים להציע שירות דיגיטלי ברמה מספקת. אנשי השיווק והמכירות יודעים להגדיר מה הם רוצים כדי להגדיל את הרווחיות ולהעניק ללקוח חוויית מובייל טובה, אבל היישום בפועל ארוך, מסובך ויקר", הוסיף בר.
"למעשה, לא משנה באיזה שלב הארגון שלכם נמצא במהלך המודרניזציה של מערכות הלגאסי שלו, פתרון ה- Smart DIH ישפר את ביצועי האפליקציות שלכם, וכפועל יוצא מכך את חוויית הלקוח", סיכם קרשטיין.