תוכן שיווקי
בעקבות כנס e-Gov

מאנטי וירוס להגנה מתקדמת: הממשלה מחזקת את הגנת הסייבר

ההתקדמות שאפיינה את אבטחת הסייבר בשנים האחרונות כללה גם את משרדי הממשלה והגופים הציבוריים ● מה נעשה בשלוש השנים האחרונות במשרד הרווחה, יחד עם טרנד מיקרו וטלדור תקשורת ואבטחת מידע?

26/02/2023 15:53
טלדור תקשורת ואבטחת מידע מבית וואן, וטרנד מיקרו

"הגעתי למשרד הרווחה והביטחון החברתי לפני כשלוש שנים. השינוי התפיסתי והביצועי המהיר שאליו נחשפתי הוא בלתי נתפס: מהגנה שכוללת כמה כלים בסיסיים הרחבנו ועברנו לתהליך הגנה על שרתים עם מודולים מתקדמים, שמגנים במספר שכבות הקשחת שרת, מניעת ניצול חולשות וניטור פעולות חריגות", סיפר פרץ זנו, מיישם אבטחת מידע במשרד. בשנה האחרונה, טרנד מיקרו וטלדור תקשורת ואבטחת מידע הטמיעו במשרד בהצלחה פתרונות חדישים במגוון רחב של מערכות הפעלה. לדברי זנו, "הגנת הסייבר חייבת תמיד להתקדם. התוקפים תמיד יחפשו דרכים יצירתיות לפגוע, ובמיוחד במשרדים ממשלתיים. אנחנו בחזית הטכנולוגיה".

המוצר של טרנד מיקרו מהווה פתרון מרכזי בהגנה על גופים כמו משרד ממשלתי, שמכיל רגישויות רבות לציבור והינו בעל חשיבות של ביטחון לאומי. הוא מכיל רכיבים מתקדמים, שמזהים פעילות סיסטמתית קריטית על השרתים, חוסמים פגיעויות שהשרתים חשופים אליהם ומנטרים שינויים של קבצי מערכת ונכסים רגישים שונים. מדובר במוצר מאוד חכם והכרחי, שמהווה עדות ניצחת להתקדמות המהירה ולהרחבת האיומים במהלך השנים האחרונות.

"תפיסת ההגנה משתנה, היא דינמית ומתפתחת, ועלינו להדביק את הקצב ולאפשר לארגונים את הכיסוי הרחב ביותר. מחובתנו לחשוב קדימה, על הסביבות העתידיות של הארגונים, ולבנות עבורם את הפלטפורמה המתאימה שתגן עליהם בכל שלבי ההתפתחות שלהם. ככל שהפלטפורמה יותר גמישה, יש לה אפשרות להגן על יותר וקטורים ולצמצם את משטח התקיפה", הסבירה סיגלית לויט, מנהלת המגזר הציבורי בטרנד מיקרו ישראל.

אתגרי הסייבר הרבים של משרדי הממשלה

תעשיית הסייבר המקומית לומדת את הצרכים המשתנים של המגזר הממשלתי-ציבורי. לאבטחת הסייבר של משרדי הממשלה, לרבות משרד הרווחה והביטחון החברתי, אתגרים רבים, והם לא מסתיימים באיומים עצמם. גם רגולציות, דוגמת ISO27001, דורשות התאמות של ניהול התחום. "לבקשת הלקוח, אנחנו מבצעים כל הזמן התאמות לצרכיו המיוחדים. המוצרים של טרנד מיקרו, שאותם אנחנו מספקים, מסייעים לו להגן על הארגון בדיוק לפי הגדרות הרגולציה. אנחנו עושים את זה כבר במשך שנים, ומתעדכנים כל העת", סיפרה טופז אבוחצירא, מהנדסת אבטחת מידע בטלדור תקשורת ואבטחת מידע.

"הטרנספורמציה הדיגיטלית שעברו המשרדים הממשלתיים באחרונה והצורך להנגיש את השירותים לאזרח מייצרים לא מעט אתגרים, ותפיסה של הגנה בעזרת פלטפורמה מקיפה היא החלטה ארגונית שתאפשר מענה רחב יותר", ציינה לויט.

מה השלב הבא? אנחנו יכולים רק לנחש. טרנד מיקרו מובילה את השוק עם Vision One – הפלטפורמה עם הכיסוי הרחב ביותר לתחנות, שרתים, מיילים ורשת. פלטפורמה זו יכולה לשקף לבעלי התפקידים בארגון מה מצב האיומים עליו, את החשיפה שלו לאיומים ויכולות מיטיגציה ואוטומציה מתקדמות.

אירועים קרובים