תוכן שיווקי

שטראוס בחרה באלעד דטה ליישום Power BI של מיקרוסופט

"היום אנחנו עסוקים בניתוח השוק במקום בגיבוש המידע עליו" ● מהפכת הדטה בחטיבת המלוחים של שטראוס: מעבודה של יומיים לעבודה של שעתיים ● זמינות הנתונים ונוחות השימוש כבר נותנים את אותותיהם בתוצאות העסקיות

29/12/2022 14:48
אמיר חמודה, מנהל מחלקת הדטה של שטראוס פריטו ליי.

בכל פעם שבה מחלקת הדטה של "שטראוס פריטו ליי" (חטיבת המלוחים של החברה) הייתה צריכה להוציא דו"ח ניתוח שוק שבועי, המשמעות הייתה שהאנליסטית מרי קיי נאלצה להקדיש למשימה שני ימי עבודה. איסוף הנתונים, טיובם, קיטלוגם, חישובם וסיכומם, כך שלבסוף יראו את נתח השוק העדכני של כל מוצר, כל זה לוקח זמן רב. בכל פעם נאלצה קיי לנקות נתונים, לנתח אותם בפורמטים שונים, לוודא שכל המספרים תקינים והגיוניים, ואז לבצע ניתוח שינויים מהשבוע שעבר. רק לאחר כל זאת ניתן היה להציג את הדו"ח.

זמן העבודה הרב שהצריך הדו"ח היה יקר, יקר מדי. לכן חיפשו בשטראוס גורם שיפתור את הבעיה.

כך הגיעה החברה לאלעד דטה, והציגה שאיפה להפוך את הדו"ח לחכם יותר ולאוטומטי. לאחר כחודש של עבודה קיבלה מחלקת הדטה בשטראוס דשבורד שפותח ב-Power BI של מיקרוסופט, המאפשר לבצע את המטלה בשעתיים של עבודה בלבד, על ידי מספר לחיצות כפתור.

"היום אנחנו מורידים נתונים חדשים, טוענים אותם לתוך פורמט שהוגדר, עושים ריפרש – והקסם קורה", אמר אמיר חמודה, מנהל מחלקת הדטה של שטראוס פריטו ליי. "חברנו לאלעד במטרה להגדיל את יכולת ה-execution שלנו, שאפנו לפתח כלי עבודה אוטומטי, שיחליף את העבודה הידנית ויתן לנו את ה-Best practice של מדידת נתח שוק, מבט על מגמות לאורך זמן, זיהוי טרנדים וזיהוי בעיות לפני שהן הופכות למשבר. קיבלנו את כל זה – ואף יותר".

דשבורד Power BI פשוט וברור המשמש את צוותי השיווק והמכירות

לדבריו, "כיום יש לנו דשבורד Power BI פשוט וברור, המשמש את צוותי השיווק והמכירות. קיבלנו פידבקים מדהימים מקצה לקצה. לא רק שפלט הנתונים מתקבל במהירות רבה יותר – הדו"ח כבר לא חייב להיות שבועי. המערכת משקפת בכל רגע נתון את נתוני המכירות בנקודות השונות. כל מנהל מותג יכול לראות אם המותג שלו גדל או קטן בנתח השוק, באיזה מגזר ובאילו חנויות. וכשרואים את כל הנתונים בזמן אמת – קל יותר לקבל החלטות עסקיות: איפה להשקיע יותר משאבים, איפה פחות ומה לשנות".

"מנהל פרויקט מטעם אלעד דטה ישב איתנו במהלך כל תקופת העבודה. מדי שבוע הוא עדכן סטטוס: איפה עומדים ומה צריך – מה שיצר שקט ושחרר לחצים. הרגשנו שנתנו את המשימה למי שיבצע אותה על הצד הטוב ביותר. הצד שלנו אפיין את המערכת והגדיר את שלבי העבודה שיש לייצר להם אוטומציה", תיאר חמודה.

"מפתח מטעם אלעד עבד עם מרי ואיתי והעבודה של שלושתנו ייצרה מתווה ריאלי, המשקלל את מה ששאפנו לו, עם תעדוף המתבסס על מה שווה זמן פיתוח. היו לנו מאפיינים ו-KPI שרצינו למדוד לאורך זמן, שדרשו פיתוח, היה צורך לבנות מימדי ניתוח שונים מזוויות שונות: פיתוח נתח השוק לאורך זמן, ניתוח לפי אזור או סוג חנות. כך עבדנו שכבה אחרי שכבה, כמו עוגת קומות. כשהושלם מוצר בטא יצאנו לטסטים פנימיים ונתנו לכמה משתמשי קצה לשחק עם המערכת ולהחזיר פידבקים וחידודים. לאחר הבטא חזרנו עם הערות לצוות הפיתוח, ששיפר את המנגנונים והוסיף עוד פיצ'רים חסרים. משם, קבענו תאריך השקה והתחלנו לעבוד על הדרכות והכנה של חומרי הדרכה ויח"צ פנימי".

צוותי הפיתוח של אלעד דאטה.

צוותי הפיתוח של אלעד דטה. צילום: יח"צ

המנהלים כבר לא צריכים לחכות לדו"ח השבועי

דני צור, מנהל המכירות באלעד דטה, סיפר שהאתגר מצד החברה היה לשלב נכון בין הפן הטכני לפן העסקי, על ידי בניית מערכת רובסטית שתיתן מענה טכנולוגי מתאים וחדשני לצרכי הדטה העסקיים של חטיבת המלוחים.

לצורך כך היה על אלעד דטה להבין את הדרישות והאתגרים העסקיים עליהם אמורה המערכת לענות. "היינו צריכים לפצח איך לספק את התובנות ואת התשובות לסוגיות שב-שטראוס מחפשים, וכך לאפשר לאנשי מחלקת הדטה לנהל ולהתנהל בצורה חכמה יותר", סיפר צור.

"אנחנו אוהבים להיכנס לפוזיציה של הלקוח אותו אנו מלווים, להבין מהם אתגריו ובעיותיו, ברגע שאנחנו מבינים –  אנחנו ניגשים לאיך. כעת, בסוף הדרך, התחושה היא שעשינו פרויקט מוצלח. הוא הוטמע בהצלחה ומספק אימפקט משמעותי לארגון".

והאימפקט משמעותי בהחלט. חמודה סיפר שבשנה הנוכחית הצליחה חברת המלוחים לייצר גידול נאה בנתח השוק שלה על פני המתחרה הבולט, בין היתר בזכות הכלי. "כיום אנחנו עסוקים בנתח השוק שלנו במקום בגיבוש המידע עליו", אמר.

"המנהלים כבר לא צריכים לחכות לדו"ח השבועי, הם יכולים לגשת לנתונים בעצמם ולהוציא תובנות. אפשרות שיקוף הנתונים בכל רגע היא מהפכה. כך מתאפשר לנו לדעת מה מצבנו התחרותי המעודכן ולנצל הזדמנויות. ביצוע דמוקרטיזציה של הדטה היה הערך העליון במשימה הזאת – והוא הושג בהצלחה. השותפות עם אלעד באמצעות מערכת ה-Power BI של מיקרוסופט הייתה מאוד נעימה לנו. בעבר יצאנו לכל מני הרפתקאות עם ספקים חיצוניים והחוויות היו הרבה פחות טובות. הפעם זה היה משהו אחר לגמרי".

אירועים קרובים