תוכן שיווקי
לקראת ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים 2022, ה-30 באוקטובר, ראשל"צ

פרויקט נימבוס תופס תאוצה: הבשורה לאזרחים במעבר לטכנולוגיית הענן

24/10/2022 14:01
אולקלאוד.

השנה האחרונה שימשה נקודת מפנה אסטרטגית בכל הנוגע לאימוץ ענן על ידי מגזר המחשוב הממשלתי בישראל, בזכות 'פרויקט נימבוס' – פרויקט דגל רב שנתי ורחב היקף לאספקת שירותי ענן עבור ממשלת ישראל.

אחת מספקיות הענן באספקת שירותי הענן לממשלה במכרז נימבוס היא AWS (ר"ת Amazon Web Services) שהודיעה על ההשקה של אזור ענן (Region) בישראל במחצית הראשונה של 2023. אזורי הענן (Regions של AWS) מורכבים מ'אזורי זמינות' (Availability Zones), הממקמים תשתיות במיקומים גיאוגרפים נפרדים ושונים.

אולקלאוד (AllCloud) היא שותפה של AWS, בעלת הסמכת Premier, ובעלת התמחות ייחודית בנושא מיגרציה ואבטחת מידע בענן, כולל הסמכה של למעלה מ-300 מומחי ענן בקשת רחבה של נושאים, וניסיון בביצוע של אלפי פרויקטים בעולמות הענן של AWS בישראל ובעולם.

משרד התחבורה עובר לענן ומשפר את חווית התחבורה בישראל

לאחרונה הודיע משרד התחבורה על מעבר לשירותי הענן הציבורי, במסגרת פרויקט נימבוס, אותו מבצעת חברת אולקלאוד, אשר החלה בהטמעת מערכות הענן של חברת AWS עבור משרדי ממשלה וגופים ציבוריים באמצעות פתרון ה-Landing Zone הייחודי שלה, המאפשר את ביצוע הפרויקט באופן מאובטח ובזמן קצר משמעותית.

המעבר יאפשר התייעלות באיסוף, ניהול, מחקר ועיבוד נתוני התחבורה הציבורית בישראל. תשתית זו, בשילוב כלים אנליטיים, תספק למשרד התחבורה יכולת תכנון ושיפור התחבורה הציבורית בארץ, ובכך להוביל שינוי בחשיבה ומיקוד התהליך העסקי של המשרד, בנוסף לשיפור התשתית.

הבשורה לאזרחים במעבר משרד התחבורה לטכנולוגיית הענן הציבורי היא בשיפור תנאי הנסיעה ורמת השירות שיקבלו בתחבורה הציבורית.

עיבוד מידע מהיר על בסיס טכנולוגיות בינה מלאכותית, יאפשר חיזוי מדויק יותר בזמן אמת של צרכי תחבורה, והכוונת תנועה חכמה יותר, שתעזור בצמצום הפקקים. בנוסף, תשתית ענן ציבורי תאפשר ייעול ושיפור החיבור הישיר של כלים אזרחיים קיימים, כמו אפליקציות תכנון נסיעה או אפליקציות ניווט, למאגרי המידע של משרד התחבורה, ובכך תשפר את איכות התחבורה הציבורית ותפחית את מספר כלי הרכב על הכביש, מה שיביא להפחתת זיהום האוויר.

רונית רובין, נשיאת EMEA ב-אולקלאוד.

רונית רובין, נשיאת EMEA ב-אולקלאוד. צילום: דורון לצטר

רונית רובין, נשיאת EMEA ב-אולקלאוד: "אנחנו שמחים על הזכייה של AWS כספק ענן ראשי במסגרת המכרז של מנהל הרכש הממשלתי, וגאים לקחת חלק גם בפרויקט המשמעותי להעברת תשתיות משרד התחבורה לענן. באמצעות המעבר לענן, משרד התחבורה יוכל להפיק תובנות מעמיקות יותר על המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל, תוך שימוש בכלים מתקדמים של ניתוח מידע ובינה מלאכותית, קיצור זמני התגובה לקבלת מידע ויכולת התמודדות עם נפחי מידע בכל גודל".

בסרטון היוטיוב המצורף תוכלו לשמוע מצור אהרון, מנמ"ר משרד התחבורה (לשעבר), כיצד המעבר לענן יוביל לשיפור משמעותי בחווית התחבורה הציבורית בישראל.

באולקלאוד קיים מיקוד גבוה בפתרונות הענן של AWS והבנה בתחומים טכנולוגיים הנוגעים למעבר לענן. החברה מספקת ללקוחות מגוון רחב של פתרונות, החל משלב הייעוץ הראשוני, דרך בניית האסטרטגיה ותוכניות העבודה, ביצוע פרויקטי ענן מורכבים, וכלה בתפעול וניהול שוטף של סביבות הלקוח ב-AWS. למעשה, כאשר משרד ממשלתי עובר לענן של AWS, הוא חדל מלעסוק בעולמות העבר, של ניהול תשתיות המחשוב, אחסון, גיבוי ורכש חומרה, ועובר לעסוק בעולמות הנוגעים בחדשנות טכנולוגית ופתרונות מתקדמים דוגמת דיגיטל, ביג דטה, AI/ML.

זאת ועוד, אולקלאוד תשתתף בוועידת הפסגה 2022, בהשתתפות צמרת מקבלי ההחלטות בעולמות ה-IT בישראל. באירוע תשתתף רונית רובין, נשיאת EMEA באולקלאוד ותציג במסגרת פאנל המנכ"לים את האופן שבו המעבר לענן יאפשר חדשנות, התייעלות ושירותים משופרים לאזרח.

לפרטים נוספים והרשמה לוועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים 2022 – לחצו כאן

אירועים קרובים