סיירת מטכ"ל לפתרונות Dynamics 365 & Power Platform
ב-Biz Aid התמחו בפתרונות ענן לעולם ה-CRM כשאיש לא רצה לשמוע על כך ● כיום מדובר בשותף זהב של מיקרוסופט ואחד השחקנים החזקים בשוק ● ערן פוקס, מנכ"ל Biz Aid, מספר על סוד ההצלחה להפיכה מחברת בוטיק לסיירת
עם הפנים לאמריקה: חברת Biz Aid מצויה במגעים מתקדמים להשקת פרויקטים של הטמעת פתרונות אוטומציה ואפליקציות ארגוניות מבית מיקרוסופט בקרב גופי ענק בארצות הברית. בין היתר יצאה החברה לפיילוט משותף עם חברת הטכנולוגיה הישראלית אודיוקודס, במסגרתו יוטמעו כלי ה-Power Platform במערכת ניהול המכירות של ענקית תקשורת אמריקנית.
"אנחנו מצויים בצמיחה מתמדת, וכמובן שהשוק האמריקני קורץ לכל חברה", אמר מנכ"ל Biz Aid, ערן פוקס. "מצד שני, אנחנו גם מודעים למקום שלנו בשוק הישראלי, ולא מזלזלים בזה לרגע. זה המקום שבו צמחנו ויש לנו עוד לא מעט עבודה לעשות כאן".
מחברת בוטיק לסיירת מטכ"ל
פוקס היה אחד ממקימי Biz Aid. הוא הקים את החברה יחד עם ורדה שפירא לפני כ-11 שנים. "עבדתי בזמנו בבית השקעות שהיה מהראשונים שהטמיעו את ה-Dynamics 365 (בעבר Microsoft Dynamics CRM). בזמנו, כל ההטמעות היו מקומיות, אבל ראינו את הפוטנציאל הענק בפתרונות הענן ושיערנו שלשם השוק ילך".
שיחקתם אותה!
"אממממ… כמעט. בזמנו זה לא נראה היה ככה, אבל בדיעבד, כנראה שהקדמנו את זמננו. השנים הראשונות היו איטיות, כי אף אחד לא העז לעזוב את הברזל ולעלות לענן. אבל הייתה לנו סבלנות והיא השתלמה, כי בחמש השנים האחרונות זה התפוצץ לגמרי".
Biz Aid, מיתגה את עצמה כחברת בוטיק איכותית שמתמחה בפתרונות מיקרוסופט. השילוב בין הדרישה ההולכת וגוברת לפתרונות ענניים והניסיון המוכח ש-Biz Aid צברה, במהלך יותר מעשור של התמחות באפיון והטמעה בעולמות ה-Business Applications ו-Automation במגוון עצום של חברות ומגזרים בארץ ובחו"ל, הפכו את החברה לכח שאין לזלזל בו בשוק המקומי.
סינרגיה בין הכלים השונים – יתרון אסטרטגי מוחלט
העולם עבר שינוי דרמטי בשנתיים האחרונות. כשכולם חיפשו פתרונות לעבודה מרחוק, מיקרוסופט הייתה שם כדי לספק את המערכות הטכנולוגיות שיתאימו לכך ו-Biz Aid, שותפה ותיקה לדרך המיקרוסופטית, מיהרה לקטוף את הפירות.
"מיקרוסופט מציעה לשוק שורה לא נגמרת של פתרונות לעסקים בעולמות שאנו מתמחים בהם – ובכלל", אמר פוקס, "ולזכותה יאמר שכל מוצר מספק מענה ברמה הגבוהה ביותר בעולם. לא ראיתי אף חברה שמצליחה להוביל עולמית גם בנושא יישומים ארגוניים, גם בנושא אוטומציה, גם בנושא בינה מלאכותית (AI), גם בנושא בינה עסקית (BI), וגם בנושאי פרודוקטיביות (Office 365). כל מה שהם נוגעים בו הופך לזהב – וכשכל הכלים מנגנים יחד זה כבר יתרון אסטרטגי מוחלט".
וכך, הסביר פוקס, לקוחות שנהנו בעבר מיישומי ה-Dynamics 365 (וגם כאלה שרק עכשיו מתחילים להכיר את עולמות ה-Dynamics) מגדילים את מנעד הכלים המערכתיים בעזרת יישומים ארגוניים חדשים, כלי אוטומציה שכוללים גם RPA, בוטים, כלי AI וכדומה.
"אנחנו פועלים במתודולוגיה שמותאמת לעידן הענן, שבו הכל משתנה במהירות", הסביר פוקס. "לצורך הטמעת המערכות, אנו מתמקדים בניצול מרבי של היכולות הקיימות במערכת הארגונית ועושים שימוש מינימלי בכתיבת קוד. מעבר לפשטות ולנוחות בשימוש היומיומי, הדבר יאפשר בעתיד לבצע שדרוג חלק לגרסאות עתידיות של המערכת ולבצע התאמות מיוחדות לצרכים עסקיים משתנים".
ובינתיים גם הצרכים שלכם משתנים. הפכתם מבוטיק לאימפריה.
"אנחנו משתדלים לא ללעוס יותר ממה שנוכל לבלוע. אני צופה גידול של 50% לפחות בהיקף העבודה בשנה הקרובה, אבל זה תלוי בראש ובראשונה ביכולת שלנו לגייס עובדים שיבצעו את העבודה הזו בצורה מושלמת. זה משהו שהנחה אותנו מהרגע הראשון: אנחנו לא מוכנים להתפשר לרגע בכל מה שקשור לצוות שלנו. יש לנו כיום כ-20 עובדים ואנחנו בגיוס מתמיד, אבל לא כל אחד יכול לעבוד אצלנו. הגישה שלי היא סיירת מטכ"ל: לגייס רק את הטובים ביותר, שמגיעים עם ניסיון מצד אחד ואג'יליות מצד שני, כי מדובר בענף שכל הזמן משתנה ואנחנו חייבים אנשים שילמדו להשתנות ולהתאים את עצמם להתפתחויות".
להשקיע ולצמוח כשותף זהב של מיקרוסופט
"אני כבר שנים בתעשייה ולא זכור לי מקרה מקביל של כזה קצב צמיחה מרשים כמו מה שקורה ב-Biz Aid", העידה אורית קנטורוביץ סוטובסקי, מנהלת פעילות עולמות היישומים העסקיים במיקרוסופט ישראל. "מדובר בשותף זהב של מיקרוסופט, שקנה בהרבה עבודה קשה את הפוזיציה של אחת השותפויות הכי משמעותיות שלנו בעולמות הביזנס אפליקיישנז".
הבחירה ב-Biz Aid נובעת, לדבריה, מהיכולות המרשימות שהחברה הציגה במהלך השנים: "הם היו מהראשונים לזהות את הפוטנציאל העסקי והטכנולוגי ש-Dynamics 365 מציע, ועשו את זה בצורה מעולה. אחד הפידבקים המרכזיים שאני מקבלת עליהם זה שרואים בהם advisors, שמדברים גם בשפה טכנולוגית וגם בשפה עסקית – וזה המכלול שאנחנו במיקרוסופט מחפשים".
ואמנם, עושה רושם שבישראל Biz Aid הפכו למיישם המרכזי של מהפכת היישומים העסקיים של מיקרוסופט. "אם אנחנו מדברים על כך שבשוק הישראלי קרוב ל-70 אחוז מהשוק בחרו להצטרף לעולמות ה-Power Platforms וה-Power Apps של מיקרוסופט, הרי שלפחות 40 אחוז מהיישומים האלה נעשים על ידי BizAid", סיכמה קנטורוביץ, "ואני נוטה להאמין שהמספרים האלה רק ילכו ויגדלו, כמו שקורה עד עכשיו".