שלושה עשורי שותפות של BMC ומטריקס
מאת הילל יוסף
"אנו מטמיעים את מוצרי BMC בארגונים בישראל זה שלושה עשורים. העבודה נעשית תוך שיתוף פעולה הדוק מול BMC ומול הלקוחות: מומחי מטריקס פיתחו סביב הפתרונות של BMC מערך ידע של עשרות מקצוענים, וכך אנו מבצעים יישום, הטמעה, תמיכה, תחזוקה והדרכה בתחום. פתרונות BMC מהווים חלק חשוב בהיצע שלנו ללקוחות", כך אמר יגאל שחק, מנהל פעילות BMC במטריקס.
שוחחנו עם שחק לקראת כנס BMC DAY Israel. הכנס העולמי, שאותו מארחות BMC ישראל ומטריקס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' 14 בספטמבר 2022, באולם East-TLV, בתל אביב.
לדברי שחק, "כל תחומי הליבה של BMC משרתים את הארגונים מול האתגרים הרבים העומדים לפתחם. לדוגמא, הקורונה הביאה לשינויים בדפוסי העבודה והאיצה את כל נושא הטרנספורמציה הדיגיטלית, הצורך לביצוע עבודה מרחוק 'הכריח' את הארגונים לעבור לפלטפורמות דיגיטליות. לצד זאת, ארגונים מעבירים יותר ויותר משאבים לענן, לא הכל, ולא בהכרח הליבה העסקית – ותחת מגבלות הרגולציות מתקיימת המיגרציה לענן".
מנהלי התשתיות, אמר שחק, "נדרשים להתמודד עם קיבולת הולכת וגדלה של דרישות, עם אפס פשרות לגבי חוויית הלקוח – הפנימי, שזה העובד, והחיצוני – הלקוח. הם מנהלים היום סביבת IT היברידית, שם יש אתגר לשילוב בין העולם הישן והחדש, לצד אתגר הגנת הסייבר".
"מטריקס ו-BMC", אמר שחק, "מעניקים לארגונים אקו-סיסטם מלא לטובת מימוש תפיסת ניהול אוטומטי של השירותים העסקיים בארגונים. אנו עונים על הצורך של חברות, שמבקשות להפוך את תחום ה-IT לבעל ערך עסקי. התפיסה מאפשרת להגיב במהירות לתזוזות בשוק, בנוסף ליכולת להרוויח משינויים. כך, ניתן להפוך אתגרים עסקיים להזדמנויות עסקיות מבוססות IT".
לדבריו, "אנו יודעים לענות לכל סוג מערך מחשוב של הלקוח הארגוני – זה הפועל באופן 'טהור' בענן, זה המשלב בין ענן ציבורי אחד או יותר והדטה סנטר הפנימי שלו, וזה העובד רק באון פרם. הפלטפורמה של BMC שאנו מטמיעים היא גמישה ופועלת גם היא באופן היברידי. זהו יתרון משמעותי לעומת השחקנים האחרים בתחום, שאין להם את כל מרחב המענה הטכנולוגי הנדרש".
"הגבינה זזה כל הזמן", ציין שחק, "וב-BMC זיהו זאת וידעו לעשות את השינוי באופן מהיר יחסית: כל היצע פתרונות החברה מגיע גם בתצורת SaaS. כך יש לנו יכולת להתחרות עם פתרונות אפליקטיביים בעולם מרובה עננים".
לפני יותר משני עשורים, הקימה BMC מרכזי פיתוח בתל חי ובתל אביב, וכיום יש לענקית התוכנה יותר מ-500 עובדי מו"פ בארץ. מרכז המו"פ של החברה בישראל מוביל את פיתוח משפחת מוצרי Control-M וכן פלטפורמת ה-AI Ops. והשו"ב BHOM. לדברי שחק, "יש לנו בישראל יותר מ-120 לקוחות של מוצר זה. הפתרון מאד נפוץ – בלעדיו ארגון לא יכול לעבוד אם יש תקלה". יתרון נוסף, הסביר, "נובע מהיות הפיתוח בישראל, מה שעונה טוב יותר לצורכי הלקוחות מצד אחד, ונותן לנו שיקוף לדרישות הלקוחות ממצד שני". הוא ציין, כי "הלקוחות פזורים על פני כל המגזרים, כל בנקים הגדולים, חברות ביטוח, היי-טק, ביטחון, תעשייה וקמעונאות. יש לקוחות 'צעירים' לצד ארגונים ותיקים, כגון קופות חולים".
"מטריקס הינה שותף עלית של BMC בישראל", סיכם שחק, "אנו מצויים בצמרת השותפים של BMC בעולם. כמאה מעובדי מטריקס הם מקצועני BMC, הפועלים סביב פתרונות החברה, בתמיכה סביב השעון ומכירות. זה הערך המוסף שלנו. כל שנה בחמש השנים האחרונות זכינו ודורגנו כשותף מוביל של החברה באזור EMEA. אנו פה כדי להישאר, ואני מעריך כי הצמיחה שלנו בתחום תימשך גם ב-2023".
"אני נרגש לקראת הכנס שאנו מארחים ב 14.9 בתל אביב. צפויים להגיע מומחים ממטה BMC בחו"ל ויהיו עוד המון הפתעות והכרזות מעניינות, זו פעם ראשונה אחרי תקופה ארוכה שאנו מארחים באופן פיזי את הכנס בישראל, ונשמח מאוד לראות את כל הלקוחות שלנו ואת הלקוחות המתעניינים בפתרונות BMC".