דו"ח הקיימות של פורטינט: קידום חדשנות ויותר נשים בתחום הסייבר
יוזמות נוספות של החברה, שכלולות בדו"ח הקיימות הראשון שפרסמה, כוללות את הפיכתה לניטרלית בפליטת פחמן וביצוע עסקים בצורה אתית, כחלק מחזון החברה
פורטינט, מובילה עולמית בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, פרסמה את דו"ח הקיימות הראשון של החברה, המפרט את מסגרת העבודה האסטרטגית, היוזמות ומדדי הביצועים המרכזיים בתחום זה. בכוונת פורטינט לשתף אודות ההתקדמות בנושא אחת לשנה.
דו"ח הקיימות של פורטינט מתייחס לתקנים של יוזמת הדיווח העולמית (GRI), לתקנים של מועצת התקנים לחשבונאות בת קיימא (SASB) וליעדים לפיתוח בר קיימא של האו"ם (UN SDGs). הדו"ח מספק פרטים ומדדים לגבי שמונה נושאים שנמצאים בעדיפות: סיכוני אבטחת סייבר לסביבה; אבטחת מידע ופרטיות; השפעות סביבתיות של מוצרים; ניהול סביבתי והשפעות שינוי האקלים; גיוון, שוויון והכלה; המחסור במיומנויות אבטחת סייבר; אתיקה בעסקים; ושימוש אחראי במוצרים.
ארבעת אזורי ההשפעה העיקריים
לאחר הערכות שביצעה פורטינט ב-2021 כדי לזהות ולתעדף את הנושאים הסביבתיים, החברתיים והממשלתיים (ESG) המשמעותיים ביותר עבור העסקים ובעלי העניין שלה, החברה הגדירה את ארבעת אזורי ההשפעה העיקריים הבאים:
חדשנות למען אינטרנט בטוח – פורטינט מחויבת לקדם אבטחת סייבר, להניע התקדמות דיגיטלית וליצור עולם דיגיטלי אמין ובטוח. החברה מקיימת מחויבות זו באמצעות חדשנות, מעורבות חברתית ושיתופי פעולה. פורטינט המשיכה לספק חידושים בחבילת הפתרונות המקיפה ביותר בתעשיית פתרונות אבטחת הסייבר והוסיפה אשתקד שמונה משפחות מוצרים חדשות. כמו כן, היא מקיימת שותפויות קבועות עם קבוצות שונות בתעשייה, תורמת לסטנדרטיזציה תוך כדי שיתוף פעולה עם מגוון רחב של גופים ומשתפת מודיעין איומים שניתן לפעול לפיו עם ארגונים כגון ה-CTA (ר"ת Cyber Threat Alliance), המרכז לאבטחת סייבר של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) והאינטרפול. באמצעות שותפויות אלה, פורטינט פועלת כדי להילחם בפשיעת סייבר ולסייע למנוע איומי סייבר עתידיים.
כיבוד הסביבה – פורטינט מחויבת להתנהגות סביבתית אחראית על ידי הפחתת טביעת הרגל של המוצרים והפתרונות שלה, אימוץ גישות אחראיות לפעולות העסקיות היומיות וסיוע לשרשרת הערך הרחבה במעבר לשיטת עבודה מחזורית. ב-2021, פורטינט הכריזה על מחויבותה להפוך לניטרלית בפליטת פחמן עד 2030 באמצעות שימוש באנרגיה מתחדשת, מתודולוגיות של יעילות אנרגטית ותוכניות קיזוז בפחמן. יעד זה קשור לפליטות מצריכת אנרגיה ישירה (Scope 1) ופליטות מצריכת אנרגיה עקיפה (Scope 2), שנובעות ממתקני החברה ברחבי העולם, בהתאם למתודולוגיית SBTi (ר"ת Science Based Target Initiative). מאמצים סביבתיים נוספים של פורטינט כוללים את הצגת האריזות המתכלות למוצרי ה-First class של החברה, הפחתת הפסולת והפחתה בצריכת האנרגיה. באמצעות יוזמות אלה, פורטינט מבטיחה שכל דור של מוצריה יצרוך פחות אנרגיה מהדור הקודם, כמו במקרה של סדרת FortiGate F, שם צריכת האנרגיה הופחתה ב-61% בממוצע.
גידול בכוח עבודה כוללני באבטחת סייבר – פורטינט מחויבת לעודד תרבות מגוונת, שוויונית ומכלילה. צוות העובדים הגלובלי של החברה מגיע ממגוון רחב של תרבויות, דמוגרפיות ורקעים מקצועיים, המעשירים את התרבות הארגונית ומניעים את הצלחת החברה. כחלק ממחויבותה המתמשכת לשקיפות ולשילוב נשים רבות יותר בכוח העבודה בתחום הסייבר, פורטינט הציגה ב-2021 זינוק של 71.6% בהעסקת נשים בו בהשוואה ל-2020. כמו כן, החברה מתמקדת בצמצום המחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים על פני מגוון רחב של קהלים. פורטינט מחויבת להעלאת המודעות בנוגע ליתרונות התעסוקה באבטחת סייבר ושיפור ההזדמנויות עבור קבוצות הסובלות מתת ייצוג, באמצעות תוכנית Education Outreach והדרכות המוצעות דרך מוסד ההדרכה של פורטינט – Fortinet Training Institute. כחלק מפעילותה בנושא, החברה חיזקה אשתקד את מחויבותה להתמודד עם המחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים באמצעות התחייבות להכשיר מיליון בני אדם ברחבי העולם בחמש השנים הקרובות.
קידום עסקים אחראיים – פורטינט משתמשת בשיטות ממשל תאגידי כדי לעשות עסקים בצורה אתית, ועובדת בהתמדה כדי להבטיח תאימות עם החוקים ותוך כיבוד זכויות אדם. שיטות אלה מפוקחות על ידי דירקטוריון החברה ונבדקות על ידי ועדת האתיקה הפנימית חוצת התפקידים בה. פורטינט מצפה מעובדיה, הספקים והשותפים שלה לתרום את חלקם כדי לסייע לבנות עסק אתי ובעל מוניטין, באמצעות הבנה וציות למדיניות שלה, כולל המדיניות נגד שחיתות, ה-Code of Business Conduct and Ethics ומדיניות הפרטיות. החברה פרסמה מדיניות זכויות אדם ייעודית, כדי לאכוף את מחויבותה לשימוש אחראי במוצריה ולביצוע עסקים בצורה אתית לאורך שרשרת הערך שלה.
ברברה מאיגרט, ראשת תחום קיימות ואחריות תאגידית גלובלית בפורטינט, אמרה כי "אנחנו מבינים את החשיבות של הפיכת נושא הקיימות לחלק אינטגרלי מהמודל העסקי שלנו. ב-2021 הגדרנו את האסטרטגיה והתכנון של מסע החברה לטווחים הבינוני והארוך. באמצעות דו"ח הקיימות הראשון שלנו, אנחנו שואפים להגביר את השקיפות לגבי התקדמותנו עד כה ולאפשר לכל בעלי העניין – כולל לקוחות, שותפים, עובדים, ספקים, בעלי מניות וקהילות – להבין טוב יותר את גישת האחריות התאגידית שלנו, מה שיסייע להוביל לעולם בר קיימא ולאינטרנט בטוח יותר".