תוכן שיווקי
לקראת כנסFuture of AI 2022 , ביום ד', ה-23 במרץ, באיסט תל אביב

מי הארגונים שישכילו להבין בינה מלאכותית?

07/03/2022 15:50
כל החידושים והמגמות בעולם הבינה המלאכותית - בכנס Future of AI.

כתב: הילל יוסף.

הבינה המלאכותית (ה-AI) היא אחד מהתחומים שלא נפגעו מהמשבר העולמי שחווינו בחסות נגיף הקורונה. יתרה מזאת, גרטנר צופה שעד 2025, לכמחצית מהארגונים בעולם יהיו פלטפורמות תזמור מבוססות בינה מלאכותית.

עוד קובעת חברת המחקר כי "הבינה המלאכותית תהיה הקטגוריה העליונה שמניעה החלטות לגבי תשתיות ה-IT, עקב התבגרות שוק ה-AI, שתגרום לגידול דרמטי, של פי 10, בדרישות המחשוב".

אלא שבצד ההזדמנות, טמונים גם פחדים: רוב הארגונים העסקיים לא יודעים, או לא מבינים, את אופן פעולתה של הבינה המלאכותית – מה שמעורר חששות לגבי אבטחת מידע, אמינות הנתונים והגנת הפרטיות. אולם, בינה מלאכותית לא יכולה לשגשג אם הארגון שמטמיע אותה לא סומך על דרך פעילותה. לכן, ארגונים צריכים בדיקות ואיזונים, כדי להעריך ולהגיב לאיומים ולנזקים, וכדי להבטיח שהטמעת ה-AI תצלח.

מובילי IT וניתוח נתונים יכולים להשתמש בטכניקות AI כדי לפתור מגוון רחב של בעיות עסקיות ויכולים לייצר החזר משמעותי על ההשקעה. עם זאת, השאלה של רוב הארגונים היא כיצד להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור או להאיץ את הצמיחה של עסקים דיגיטליים .

מה צריך כדי שה-AI יצליח ומהם היתרונות בהטמעתו?

הצלחת הבינה המלאכותית נעוצה ביכולת שלה: היא מסייעת לאנשי ה-IT לחשוף דרכים טובות יותר לעשות דברים באמצעות ניתוח הסתברותי מתקדם של תוצאות; והיא מאפשרת אינטראקציה ישירה עם מערכות, ובכך מייתרת, ולו באופן חלקי, את הצורך בעבודת בני אנוש. אנליסטים של גרטנר מציינים כי "מנמ"רים רואים הזדמנות עצומה ביתרונות של ה-AI, אולם עדיין נאבקים על מנת לממש אותם. עם זאת, בסופו של דבר, הבינה המלאכותית תעצב מחדש את אופן ביצוע העבודה, שכן הטכנולוגיה מחליפה כמה משימות שבדרך כלל מבוצעות על ידי עובדים, ואף משנה את אופן קבלת ההחלטות היומיומיות".

ארגונים יכולים להסתייע ב-AI בעיקר לשלוש קטגוריות: אוטומציה ואופטימיזציה, יצירת תובנות ובניית מעורבות דמוית אנוש (צ'טבוטים ועוזרים וירטואליים).

כטכנולוגיה מתפתחת, ההשפעה המלאה של הבינה המלאכותית והיתרונות שלה טרם מומשו במלואם. חדשנות שמונעת על ידי בינה מלאכותית היא אחד משלל הכוחות המשבשים בשוק, והיא מאפשרת יוזמות עסקיות דיגיטליות חדשות, למשל. אבל AI מיושם גם במגוון דרכים נוספות: לימוד מכונה (ML), לימוד מעמיק (DL), בינה מלאכותית כמסייעת לתפעול ולשירות IT, ניתוב כרטיסים, שליפת מידע ממקורות ניהול ידע וכלי ITSM לספק תשובות לשאלות נפוצות, ניהול שרשרת אספקה, אוטומציה של קבלת החלטות, הענקת עוד "שכל" להליכי מכירות, קידום השיווק, וכן AI במגוון ערוצי שירות הלקוחות, לרבות חיזוי דרישות עתידיות שלהם והצעת הצעות ערך יזומות.

קהילת Future of AI של אנשים ומחשבים הוקמה ב-2018 כדי להוות בית ופלטפורמה לחברות ולאנשים העוסקים בתחומי ה-AI והדטה, בישראל ובעולם. אנחנו, בקהילת Future of AI, עדים לכמה התפתחויות טכנולוגיות פורצות דרך, לצד האצה בטרנספורמציה הדיגיטלית – מה שמאפשר לתחום לעבור מפנטזיה למציאות.

ביום ד', ה-23 במרץ, נערוך את הכנס השנתי לתחום ה-AI באולם איסט תל אביב. על האירוע יפרסו את חסותן החברות המובילות בתחום: יבמ, מיקרוסופט, ברייט דטה, סנואופלייק, אלאוס, אסטרוניקס, סיגייט וביונד מיינדס. לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן. נתראה בכנס.

 

אירועים קרובים