תוכן שיווקי
בעקבות מפגש הפורומים C3 ו-C6 של אנשים ומחשבים

איך מיישמים טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית בארגון?

26/12/2021 14:43
אורי קרשטיין, מנהל פעילות גיגהספייסס בישראל.

אורי קרשטיין, מנהל פעילות גיגהספייסס בישראל, הרצה באחרונה בפני חברי הפורומים C3 ו-C6 של אנשים ומחשבים, ושיתף את מנהלי מערכות המידע והתשתיות שהשתתפו במפגש ביכולת לממש טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית. הוא תיאר בדבריו כיצד ניתן לפתח ולהטמיע שירותים חדשים בפשטות, בתוך ימים בודדים.

"המפתח לטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית הוא עבודה בזמן אמת, שמאפשרת ביצועים בקצבים מואצים ובהיקפים יוצאי דופן, תוך פיתוח, השקה והטמעה מהירים של שירותים ויישומים", אמר קרשטיין.

גיגהספייסס הינה חלוצה עולמית בטכנולוגיית ניהול נתונים והאצת ביצועים בזיכרון (In Memory). החברה, שקיימת מזה 20 שנים, ממוקמת בהרצליה פיתוח, מעסיקה כ-100 עובדים ועוסקת בפתרונות של חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית, המבוססים על שני קווי המוצרים שלה – SmartCache ו-SmartDIH. פלטפורמת SmartDIH מממשת הלכה למעשה את ארכיטקטורת ה-DIH של גרטנר, שמוכרת יותר בישראל כפתרון ODS מורחב.

DIH (ר"ת Digital Integration Hub) היא ארכיטקטורה המפרידה את שכבת היישומים הדיגיטליים ממערכות המקור (Systems of Record), בכדי להאיץ חדשנות. קונספט חדשני זה הוגדר, כאמור, על ידי גרטנר, והוא אחד החשובים ביותר בעקומת ה-Hype שחברת האנליסטים המובילה פרסמה באחרונה. גרטנר אף הגדירה את ה-SmartDIH של גיגהספייסס כפתרון מחוץ לקופסה מהמובילים בעולם ה-DIH.

מגוון לקוחות מרשים מרחבי העולם

לגיגהספייסס יש מגוון לקוחות מרשים מרחבי העולם, בהם בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, אמריקן איירליינס וקבוצת פיג'ו-סיטרואן.

בבנק לאומי, שבחר באחרונה את פלטפורמת SmartDIH, אומרים ש-"פתרון זה מפשט טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים גדולים, בעיקר בתחומי הפיננסים, הביטוח, הבריאות והאי-קומרס".

היתרונות של SmartDIH

פלטפורמת SmartDIH הינה תוכנה שניתנת להתקנה באתר עצמו (און-פרמיס) ו/או בענן, ובמקרים רבים משמש כחלק מאסטרטגיית הארגון למעבר לקלאוד. הפתרון כולל את כל הרכיבים שארגונים צריכים על מנת לנתק את היישומים הדיגיטליים שלהם מה-SoR וליהנות מיתרונות הטכנולוגיה בכמה מישורים:

  • בהיבט העסקי – היחידות העסקיות מקבלות חדשנות, עם פיתוח מיידי של שירותים חדשים, שיפור משמעותי בחוויית הלקוחות והורדת עלויות בצריכת המידע בגישה למערכות המסורתיות.
  • בהיבטי הפיתוח – פיתוח שירותים במהירות ובפשטות, וללא צורך בתכנות בשפות הליבה המסורתיות ובמתכנתים יקרים.
  • בהיבט התפעולי – זמני תגובה מהירים, טיפול פשוט בעומסים וזמינות מלאה של השירותים גם כאשר מערכות המקור לא פועלות.

בעזרת SmartDIH, כל ארגון יכול להאיץ יישומים ושירותים דיגיטליים, לפתח ולהטמיע שירותים ויישומים מורכבים בתוך ימים בודדים לא סיסמה, להפחית באופן דרסטי את עלויות השימוש במערכות מהדור הקודם, לממש קשר תדיר עם הלקוח ולהעניק חוויית לקוח של 360 מעלות.

סיפורי לקוח: אוונזה בנק השבדי ובנק לאומי

לדוגמה, אחד מלקוחות גיגהספייס – אוונזה בנק, שהינו הבנק הגדול בשבדיה, משתמש בפתרון של החברה כמערכת ליבה ומשיק בעזרתו שירותים חדשים, לעתים אף ברמה שבועית. זה מקנה לבנק יתרון משמעותי בזמן ההגעה לשוק, וביציבות ובסקלאביליות של המערכות כולן.

כאמור, אחד הפרויקטים המעניינים של גיגהספייסס בתקופה האחרונה הוא עם בנק לאומי. בחברה אומרים שכשהם משתפים לקוחות מחו"ל בפרויקט זה, הם אומרים: "כזה אני רוצה!".

לאחר בחינה קפדנית מול ספקים גלובליים מובילים, לרבות סאפ, בחר בנק לאומי בפתרון של גיגהספייסס כחלק מתוכנית המודרניזציה שלו, במוטרה לשמור על מובילותו הטכנולוגית, באמצעות חידוש התשתיות הטכנולוגיות של הבנק ובניית יכולות מתקדמות חדשות.

בלאומי אומרים שכחלק ממסגרת תוכנית המודרניזציה במערכות הליבה וה-IT שלו, הוחלט לאמץ את הטכנולוגיה של גיגהספייסס על מנת לשרת את ערוצי הדיגיטל המתקדמים של הבנק, מכיוון שהיא מאפשרת ביצועים בקצבים ובהיקפים יוצאי דופן. כמו כן, הפתרון יאפשר את הרחבת שירותי הבנקאות הפתוחה של לאומי, על ידי חיבור שותפים טכנולוגיים כגון חברות פינטק דרך הענן – בצורה מאובטחת לנתונים. עוד הוא יאפשר פיתוח והטמעה מהירים של מאות שירותים דיגיטליים בפרק זמן קצר.

קרשטיין סיכם באומרו כי "השוק הישראלי בשל ומהמתקדמים בעולם ה-DIH, והלקוחות הישראליים חושבים מחוץ לקופסה ומקדימים בהרבה את השוק העולמי. מעבר לכך שגיגהספייסס היא חברה ישראלית, כחול לבן, החברה רואה בשוק הישראלי שוק מאוד משמעותי ברמה האסטרטגית, ולכן היא מקדישה לו תשומת לב ייחודית ובונה צוותים ייעודיים עבורו. כמובן שאנחנו זמינים עבור הלקוחות הישראליים בצורה הכי גבוהה שיכולה להיות".

 

אירועים קרובים