תוכן שיווקי
בעקבות וובינר של גלובלדוטס

עוברים לענן? אל תשאירו את ה-WAF מאחור

03/11/2021 12:21
דרור אריה, ארכיטקט ענן בכיר ב-גלובלדוטס.

ברגע שאפליקציית web אחת בלבד עוברת לענן, הארגון שלכם נחשף למתקפות רחבות היקף ומתוחכמות, שרק WAF ענן יכול להתמודד מולן. אילו יתרונות נוספים הוא מביא, ומיהו האחד שתוכלו לסמוך עליו? דרור אריה, ארכיטקט ענן בכיר בגלובלדוטס (GlobalDots), עונה על כל השאלות שלכם.

למה אי אפשר לחכות יותר עם הטמעת WAF ענן?
"התשובה נחלקת לשניים: החלק הראשון נוגע לאיומי הסייבר שאנו מצפים מ-WAF להתמודד איתם. החלק השני נוגע למצב הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון שלכם. 

איומים – לפי הערכות עדכניות ל-2021, בעולם קיימים כ-1.7 מיליארד אתרי אינטרנט, כאשר 576,000 אתרים חדשים נוצרים מדי יום. פירוש הדבר הוא שגם השימוש ביישומי אינטרנט (Web Applications) הולך וגדל כל הזמן, ואיתו איומים כגון RCE, SQL injection והתקפות DDoS רחבות היקף ומתוחכמות מאי פעם. על כן, חשיבותו של WAF סקלבילי ומעודכן תמידית הולכת וגדלה. שתי תכונות אלו הן ייחודיות לפתרונות שנולדו בענן (cloud native), להבדיל מפתרונות חומרה או כאלו ש"הועתקו" לענן (lift & shift). 

תשתיות – סביר להניח שהארגון שלכם נמצא כבר בשלב כלשהו של מעבר לענן: 95% מהארגונים הגדולים בעולם כבר משתמשים בשירותי ענן, ואחוז דומה של הטראפיק העולמי מקורו בענן. WAF מבוסס חומרה יודע להגן אך ורק על אפליקציות שמתנהלות on-premise. לכן, כל עוד לא עברתם ל-WAF ענן, כל האפליקציות הארגוניות השוכנות בענן חשופות לגמרי. מכאן ההיגיון והחשיבות לאמץ WAF ענן כחלק אינטגרלי מהמעבר לענן של יישומי האינטרנט ותשתיות ה-IT של הארגון". 

מה אקבל מ-WAF ענן שלא קיבלתי מה-WAF הנוכחי שלי?
"כאמור, בעוד WAF מבוסס חומרה מספק הגנה רק ליישומים שמותקנים on-premise, ה-WAF ענן מספק הגנה בכל מקום: גם ליישומי on-prem, גם לסביבות ענן, ואפילו לאתרי צד שלישי.

בנוסף, WAF ענן מבצע עדכונים תכופים ואוטומטיים לחוקים ולתוכנה. אתם מרוויחים חיסכון בזמן ושקט נפשי בהגנה מפני מגוון איומים, לרבות DDoS אפליקטיבי, אשר ל-WAF חומרה אין את החיבור הדרוש ל'עולם החיצון' כדי להתמודד מולו".  

נשמע טוב, אז למה לא כולם עברו ל-WAF ענן?
"נכון, WAF הוא מוצר ותיק שקיים בכל ארגון, אך WAF ענן הוא עדיין קטגוריה מתפתחת. מובילי טכנולוגיה ארגוניים רבים נסמכים על הניתוחים והדירוגים של גרטנר (Gartner) ודומותיה כדי לתת אמון בפתרונות מתפתחים, אך עד היום אף WAF ענן לא התבלט ב-גרטנר כמוביל לצד פתרונות החומרה המסורתיים.

ה-WAF של חברת אקמאי (Akamai Technologies) הוא הראשון שעשה זאת. אקמאי ידועה בעולם כספקית ה-CDN הפופולרית ובעלת הפריסה הגלובלית הנרחבת ביותר, ששולטת בכ-33% מתנועת האינטרנט העולמית. העוצמה הזו משרתת גם את פתרונות ה-web security של אקמאי, המוכרים היטב לחברות המשתמשות בה כספקית CDN".

איך WAF ענן הולך לשפר את חיי?
"לכל WAF ענן יש, כמובן, יתרונות ייחודיים. אדגים באמצעות אלו של אקמאי כיצד התועלת של WAF ענן מגיעה הרבה מעבר לעצם ההגנה שהוא מספק:

מהירות – WAF אקמאי אינו מוסיף חיכוכי אבטחה למשתמשי הקצה, כגון "אתגרים" שלא ניתן לעבור אותם במובייל. בנוסף, בעוד פתרונות אבטחה רבים מאטים אתרים ואפליקציות, WAF זה מצמצם זמן תגובה (latency), באמצעות מנגנון caching חזק ביותר, הנשען על יכולות ה-CDN של אקמאי. על כן, השימוש באפליקציה הופך נוח ומהיר יותר מכל מקום ומכל מכשיר. 

אחריות – כתוצאה מיכולות ה-caching, אם ההתקפה מתמקדת ב-cache של האפליקציה שלך, היא מופנית למעשה לשרתי אקמאי ומנוהלת על-ידי אקמאי ככזו. לכן התקפות רבות ינוהלו עבורך אוטומטית עם SLA שכולל 100% זמינות של האפליקציה – דבר החוסך זמן, דאגה, וכמובן את העלויות הכרוכות בזמן השבתה, שנאמדות בכ-5,600 דולר לדקה בארגון הממוצע. 

חסכון בעלויות – כמו פתרונות SaaS רבים, גם WAF הענן של אקמאי מתומחר לפי צריכה, כלומר נפח טראפיק שמסונן דרכו. אתם עשויים לחשוש שהתקפות רחבות היקף יביאו ל"התפוצצות" של עלויות. אולם, הניסיון שלנו מראה שכמעט אצל כל הלקוחות, תמחור זה עדיין מאפשר חיסכון בעלויות, לעומת WAF מסורתי". 

גלובלדוטס

גלובלדוטס

סיכום

עם המעבר של יישומי אינטרנט ותשתיות IT לענן, WAF שלא נולד בענן מספק הגנה מעטה, אם בכלל. ל-WAF ענן יתרונות רבים של סקלביליות, עדכניות וניהול אוטומטי, ואנו צופים שקטגוריה מתפתחת זו תמשיך להניב ספקיות מצוינות. אולם כיום, אקמאי היא הספקית היחידה של WAF ענן שאוחזת בחותמת האמינות והמצוינות של גרטנר, ומציעה שיפור משמעותי בביצועי האפליקציות לצד חיסכון בעלויות האבטחה. 

גלובלדוטס מובילה הטמעת חדשנות לעסקים בתחומי הענן וה-web מזה 17 שנה. בין לקוחותיה: פיוניר, לופטהנזה, בוש, גטט, פלייטיקה, פגאיה, אפספלייר ועוד.  

אירועים קרובים