תוכן שיווקי
בעקבות ועידת הפסגה של ה-IT

כך סיגייט מסייעת לארגונים להתמודד עם מהפכת המידע

02/11/2021 14:36
ארז באום, מנהל מרכז החדשנות של סיגייט בישראל, Lyve Labs.

מהפכת המידע בעיצומה. אנחנו מייצרים מידע בקצב גדל והולך, ואחר כך מתקשים לאחסן אותו ולהשתמש בו. סיגייט, מובילה עולמית בפתרונות תשתית ואחסון נתונים, הגיעה השנה לאבן דרך: היא יצרה מערכות אחסון מידע בגודל של 3 זטה-בייט – נתח משמעותי מכמות המידע בעולם ששמור בעננים.

קצב הצמיחה של כמות המידע מהיר מתמיד, והמקרה של סיגייט הוא דוגמה לכך: לקח לה 36 שנים לייצר את הזטה-בייט הראשון, ארבע שנים להגיע לזטה-בייט השני ורק שנתיים – לשלישי. הגידול הזה משקף את קצב התפוצצות המידע בעולם.

ארז באום, מנהל מרכז החדשנות של סיגייט בישראל, Lyve Labs, מדגים: "כמות הדטה בארגונים עולה ב- 42% בכל שנה. זה קצב פרוע, שמחייב את הארגונים למצוא פתרונות אחסון וכלים לעבד את המידע הנשמר באופן שימושי. במציאות זה לא קורה: מתוך 56% מהמידע המאוחסן, 43% הוא מידע לא נגיש. שמור, אבל אי אפשר לעשות אתו כלום. זה לפני שהזכרנו את ה-44% מהמידע הארגוני שכלל לא נשמרים".

"שירותי הענן הטובים ביותר בעולם לאחסון וניהול נתונים"

פתרון Lyve Cloud של סיגייט פותח במטרה להתמודד עם כמות המידע השמור והלא שמיש בארגונים. לפי באום, ענן אחסון הוא מושג חדשני: "שירותי הענן האחרים מציעים מגוון יישומים. Lyve Cloud מתמקד באחסון וניהול מידע, ואת זה אנחנו עושים הכי טוב בעולם – שירותי ענן לאחסון וניהול נתונים".

באום ציין שאחת מהסוגיות הכואבות בניהול המידע של ארגונים בענן הוא חוסר היכולת לחזות מראש את העלויות. חברות הענן הגדולות מזמינות ארגונים להעלות את המידע שלהם לענן, לעתים בתשלום סמלי. הגבייה מתחילה אחר כך. "זיהינו שארגונים מתקשים מאוד בניהול הנתונים שלהם על הענן כי העלויות לא צפויות. הם לא יודעים כמה יעלה להם הענן בכל חודש, כי התמחור הוא פר קריאה. כל דבר שעושים על המידע בענן הוא בתשלום. יש ארגונים שמקבלים בסוף החודש 50 עמודים של חשבון חודשי. המנמ"רים לא תמיד יודעים אם יש איזו מחלקה בחברה שעורכת ניסוי ומריצה משהו חדש, אבל הם אלה שמקבלים את החשבון בסוף החודש, ולעתים זה יגיע למיליוני דולרים", אמר באום.

חוסר היכולת לתכן ולחזות את העלויות של פעילות חברות הוא לא הכאב היחידי בשירותי הענן הגדולים, שלמעשה לא מאפשרים ניוד של נתונים ומידע. באום: "כשחברות מאחסנות כמות נתונים גדולה, בנפח של כמה פטה-בייטים, ולמשל רוצות להפעיל תוכנה שהיא לא של מפעיל הענן שלה – מיקרוסופט, AWS, גוגל או חברה אחרת – הוא מונע את זה. כדי להוציא או להשתמש במידע שלהם על הענן צריך לשלם. התשלום הזה, המכונה Egress fee, יכול להגיע למיליוני דולרים. זאת מלכודת דבש קלאסית".

באום אמר שזו הסיבה שארגונים רבים משתמשים באסטרטגיה מרובת עננים. הם מחלקים את מידע שלהם בין כמה פלטפורמות לשירותי ענן, וזה מספק להם גמישות יחסית.

"חשבונות צפויים, קצרים ושקופים"

סיגייט מציעה ללקוחותיה מודל עסקי שונה, שמבקש לפתור את בעיית חוסר היכולת לחזות את העלויות ולנייד או להשתמש במידע המאוחסן ללא עלויות נלוות גבוהות. "סיגייט מציעה חיוב חודשי קבוע על פי כמות המידע המאוחסן", אמר באום. "אנחנו לא מחייבים על כל פעולה, לא על גיבוי, API או עוד אתר חדש ושירותים נלווים. החשבונות שהלקוחות מקבלים הם צפויים, קצרים ושקופים".

לדבריו, סיגייט מיקמה את השרתים שלה בסמוך לשרתים של חברות האחסון המובילות כמו מיקרוסופט, AWS וגוגל. הקירבה הפיזית מאפשרת מהירות תגובה מהירה יותר. "היישומים דומים לאלה שיש בפלטפורמות ענן אחרות, והלקוחות שלנו התרגלו לשלוף את הנתונים, לעבוד עליהם ואז להחזיר לאחסון", ציין באום.

למי האסטרטגיה הזו מתאימה?
"לארגונים עם אסטרטגיית ענן היברידית, ארגונים שיש להם הרבה נתונים באחסון וזה עולה להם מיליונים".

שירותי ה- Lyve Cloud של סיגייט עוד לא זמינים בישראל, אך באום מבטיח שזה יקרה בקרוב. "מרכז החדשנות של סיגייט בישראל, Lyve Labs, הוקם במטרה לחשוף את החברה לטכנולוגיות חדשות שמפותחות בישראל, אך גם להנגיש את Lyve Cloud לחברות בארץ. סטארט-אפים שרוצים לשתף פעולה איתנו מוזמנים לפנות אלינו".

באום הופיע בוועידת הפסגה של ה-IT מבית אנשים ומחשבים, שהתקיימה שלשום (א').

 

 

 

 

 

אירועים קרובים