תוכן שיווקי

"ארגונים רבים 'גוררים רגליים' בעולם התקשורת"

28/10/2021 17:45
אלעד פריאל, מהנדס מערכות תקשורת בכיר אזורי לישראל ולמדינות הבלקן ב-דל טכנולוגיות.

כתב: הילל יוסף.

"כיום, כאשר רוצים להשיק שירות חדש הן למשתמשים הפנימיים והן לאלה החיצוניים, נדרש להושיב את אנשי ה-IT מהמחלקות השונות – שרתים, אחסון ותקשורת – ולשאול 'מה נדרש כדי להשיק את השירות?'. לרוב מדובר בתהליך שדורש זמן והופך למורכב ככל שהארגון גדול יותר. תשתיות התקשורת מהוות הדבק שמאגד את כלל מרכיבי הדטה סנטר. בהשוואה לשירותי ענן, שתופסים תאוצה, בכל הקשור להקמה של שירותים ואפליקציות בצורה גמישה ויעילה יותר אנחנו רואים שארגונים רבים 'גוררים רגליים' ולא משקיעים מספיק בתחום, בגמישות וביעילות התפעולית", כך אמר אלעד פריאל, מהנדס מערכות תקשורת בכיר אזורי לישראל ולמדינות הבלקן ב-דל טכנולוגיות (Dell Technologies).

לדברי פריאל, "דל משקיעה רבות בעולם התקשורת. ב-2011 היא רכשה את Force10, שתרמה רבות לחדירה ולהרחבת הפעילות בתחום התקשורת. אנחנו מחלקים את הפתרונות לכמה עולמות תוכן ומציעים דטה סנטר עם מערך מתגים בקצבים של 1 ועד 400 גיגה-ביט".

"בנוסף", אמר, "יש לנו את פתרונות התקשורת לסביבות הקמפוס וה-WAN, דרך מתגים בשכבות 2 ו-3 ומגוון פתרונות SD-WAN, שמספקים חוויית משתמש, אבטחת מידע וניהול טובים ויעילים יותר, בהשוואה לפתרונות מסורתיים".

מהו האתגר המרכזי של מנהלי התשתיות והתקשורת?

"האתגר המרכזי שבפניו ניצבים מנהל התשתיות ומנהל התקשורת הוא לרוב בהיבטי הניהול והתפעול של הדטה סנטר, שלרוב מבוסס על מספר מערכות ניהול שונות וייעודיות – מה שמצריך את אנשי התפעול והשירות לגעת בכמה מערכות על מנת להשיק שירות חדש או לשנות שירות קיים. במקרים אלה מקבלים 'איים' של מערכות ניהול: מערכת ניהול לשרתים, מערכת ניהול אחרת למערך הווירטואליזציה, וכך גם לאחסון ולתקשורת. על מנת לייעל את תהליך התפעול השוטף ולקצר את הזמן להשקה נדרש לצמצם את כמות מערכות הניהול בתחום או להשתמש במערכת תזמור (Orchestration)", ציין פריאל.

"בסופו של יום", אמר, "ארגונים רוצים דטה סנטר אוטומטי, שכל המרכיבים בו ידברו ביניהם ויתממשקו זה עם זה. באמצעות אותם תהליכי אוטומציה ניתן לקצר את הזמן להקמה ולתפעול של תשתיות המחשוב בארגון, באופן שהדטה סנטר שלו יהפוך להיות פתרון אחוד, המנוהל באמצעות כלי התזמור (Orchestrator)".

"פתרון האוטומציה שלנו נקרא SmartFabric Service – או, בקיצור, SFS – והוא חלק מובנה ממערכת ההפעלה OS10. מערכת הפעלה זו יודעת לעבוד במצב Full switch, שמאפשר את ניהול המתג באמצעות CLI או כלי Devops כגון Ansible ,Puppet ,Chef ו-REST, או במצב של SFS. במוד זה, המתג מנוהל בצורה מלאה על ידי כלי התזמור", הוסיף.

פריאל ציין ש-"דל בחרה ב-vCenter של VMware להיות ה-Orchestrator שדרכו היא תנהל את כלל הדטה סנטר – הן הווירטואלי והן הפיזי. בחירה זו מאפשרת ללקוח ליהנות מתהליך למידה קצר בהנחה שהוא כבר משתמש ב-vCenter לתפעול השרתים והאחסון, ובכך ליהנות מפשטות ומיעילות מקסימליות".

היתרונות שבהטמעת הדטה סנטר של הארגון עם דל

לדברי פריאל, "לקוחות שמטמיעים את הדטה סנטר שלהם אתנו מקצרים את תהליך ההטמעה, מפחיתים את טעויות האנוש ונהנים מיעילות תפעולית שיכולה להגיע לעד 99% מהגדרות התקשורת. בנוסף, פתרון זה הוא ללא עלות, ולכן יש כאן חיסכון מאוד משמעותי בכסף אל מול המתחרות".

עוד הוא אמר כי "מגפת הקורונה הביאה להאצה של תהליכי האוטומציה בעולם הדטה סנטר, מכיוון שהעבודה מרחוק והגישה המוגבלת אל הדטה סנטרים הקשו על ארגונים לספק את הצרכים שלהם בזמן ובקצב הנדרשים. לכן, על ידי שימוש בפתרונות אוטומטיים בתחום התקשורת, אנחנו נהנים מתפעול מהיר ויעיל יותר, שמסייע לנו בהתאוששות במקרה של תקלה ברשת או בדטה סנטר. בשנה וחצי האחרונות ערכנו לא מעט פרויקטים בתחום, בקרב ארגונים ממגזרי המשק השונים, בהם מכללת עמק יזרעאל, ארגונים ביטחוניים וחברות היי-טק. אנחנו, ב-דל, צופים שב-2022 נמשיך לראות ארגונים שמשדרגים את הדטה סנטרים שלהם לפתרון המנוהל בצורה אחודה ומאמצים בקצב מואץ תהליכי אוטומציה".

"מגמה נוספת שאנחנו רואים היא שתהליכי האוטומציה מגיעים לעולם האחסון. באחרונה השקנו פתרון ניהול לסביבת NVMe over Fabric/TCP. אני גאה לציין שחלק מהפתרונות שאנחנו מטמיעים אצל הלקוחות הארגוניים פותחו במרכז המו"פ שלנו בארץ, שאחראי גם לפיתוח חלק ממערך האחסון החדש שלנו. הפתרון שלנו מאפשר להתייחס לדטה סנטר כמרכז אחד הוליסטי ולא כעוד 'איי ניהול' שונים. הפעילות שלנו בתחום צמחה בעשרות אחוזים השנה, ואנחנו צופים גידול גם בהמשך", סיכם פריאל.

 

אירועים קרובים