תוכן שיווקי

"ארגונים הופכים תהליכים עסקיים מורכבים לפשוטים ומוטי אוטומציה"

25/05/2021 13:55
אורן דיגא, מנהל תחום CRM ו-BPM ומנהל פעילות Creatio בפרוסיד. צילום: יח"צ

"ארגונים רבים ירשו תהליכים עסקיים שנוצרו לפני 30 ואף 40 שנה. התהליכים הללו, על פי רוב, משופעים בעבודה ידנית, ולעתים כוללים העברה של ערימות מסמכים בין גופי מטה שונים בארגון. אין מי שנגע בתהליכים אלה, או שינה אותם, וגם יותר מעשור לאחר תחילת מהפכת הדיגיטל, ארגונים לא מאתגרים אותם. אולם, שנת הקורונה טלטלה את המגזר הארגוני, ואנחנו רואים ארגונים רבים, גם המסורתיים שבהם, מאמצים דרך חשיבה חדשה, שבמרכזה טרנספורמציה דיגיטלית ואוטומציה של אותם תהליכים עסקיים שמקורם בעידן הפרה-דיגיטלי", כך אמר אורן דיגא, מנהל תחום CRM ו-BPM ומנהל פעילות Creatio (לשעבר bpm'online) בפרוסיד (Proceed) מקבוצת HMS.

דיגא ציין כי "הסדר הישן, שהכרנו עד 2020, לפני פרוץ הקורונה, היה של עבודה משרדית מלאה. אותם תהליכים עסקיים ישנים התאימו למודל הישן של עבודה במשרדים. הקורונה שינתה את העולם, ובמהלך השנה האחרונה ארגונים עברו למודלים יותר היברידיים, המשלבים עבודה משרדית ועבודה מהבית. זה מצריך בחינה של התהליכים העסקיים מהיסוד, ולשלב אלמנטים אוטומטיים ודיגיטליים, באופן שיאפשר הזרמה של העבודה במערכות המחשוב הארגוניות".

האם תוכל לתת דוגמה לאוטומציה של תהליכים עסקיים?
"בוודאי. אני יכול לספר על פרויקט שביצענו באחד הבנקים, שהטמענו במסגרתו פתרון BPM (ר"ת Business Process Management) וביצענו אוטומציה מלאה לתהליך ההקמה של לקוח חדש. מדובר באחד התהליכים המורכבים בתוך המערכת הבנקאית, המערב מחלקות רבות בבנק, וכלל העברה של ניירת פיזית בין שולחנות של מנהלים ופקידים. תהליך זה עבר אוטומציה ודיגיטיזציה מלאה ערב פרוץ הקורונה, מה שהפך את התהליך המורכב לפשוט ויעיל, וכזה שאינו תלוי מקום או זמן. מנהלת התפעול של אותו בנק אף ציינה בפנינו כי "לא היינו שורדים את תקופת הקורונה אלמלא האוטומציה שפיתחנו עם פתרון ה-BPM של Creatio.

אוטומציה נוספת שביצענו הייתה של תהליך בנקאי רגולטורי לבירור צרכי הלקוח. מדובר בתהליך שמנהלי השקעות נדרשים לבצע מול לקוחותיהם מדי שנה, והוא נחשב מסורבל, מורכב, בזבז זמן יקר של מנהלי וגופי ההשקעות הפנימיים והיה מוטה עבודה ידנית. באמצעות בנייה של תהליך מוטה אוטומציה מבוסס פתרון Creatio התהליך הפך לפשוט ומהיר. הפתרון מציף את הצורך לפנות ללקוח מדי שנה, יודע לשלוף נתונים משנים קודמות ולהציף אותם בטופס דיגיטלי, מנחה אילו שאלות נדרשות להשלמה וממשיך בצורה אוטומטית למחלקת ההשקעות במידה שנדרש לבצע שינוי בתיק ההשקעות של הלקוח".

מה היתרונות של פלטפורמת Creatio בעולמות ה-BPM?
"מדובר בפלטפורמה שמתמחה בעולמות ה-BPM וה-CRM. ל-Creatio יש מנוע תהליכים אוטומטי, שיודע להפוך תהליכים ליעילים, פשוטים וחכמים. התוצאה היא האצה של הפעילות העסקית בארגון. הפיתוח בפלטפורמה הוא מהיר ביותר, בזכות היותה מבוססת ארכיטקטורת Low Code – דבר שחוסך משאבים כספיים, כמו גם קיצור זמני פיתוח ואינטגרציה. המערכת מאפשרת בנוסף שירות עצמי, כשביכולתו של כול משתמש לקסטם אותה במהירות ובפשטות".

מהו הערך המוסף של פרוסיד?
"הקמנו את הפעילות המשותפת עם Creatio בשוק הישראלי לפני כארבע שנים. גיירנו את המערכת לעברית, אנחנו מפעילים צוותים ייעודיים של מומחי Creatio מוסמכים, שכוללים אנשי פיתוח, אינטגרציה ותמיכה במערכת, ומציעים לארגון את כל המעטפת הדרושה להטמעה ותחזוקה של המערכת. בנוסף, אנחנו מפעילים בהודו גוף אוף-שור של מפתחים שמתמחים בפיתוח בפלטפורמת Creatio. למעשה, הקמנו בשנים האחרונות את מרכז הידע הגדול ביותר בישראל לפתרונות Creatio".

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים