תוכן שיווקי
בעקבות כנס InfoSec 2021

FireMon Security Manager – פלטפורמה חכמה לניהול אבטחת מידע

הפלטפורמה מספקת נראות רציפה וניתוח סיכונים להתקני אבטחת הרשת, על ידי ניהול ה-Policies בחומות האש ברחבי הארגון, בזמן אמת וממרכז בקרה אחד יעיל וקל לתפעול

03/05/2021 14:44

"מורכבות הרשת בארגון היא איום משמעותי על מערכות האבטחה. השימוש בענן גדל באופן דרמטי. האם בקרות האבטחה שלך עומדות בקצב הזה?" – שואל אלי בז'ה, מנהל ערוצי ההפצה בישראל של מולטיפוינט (Multipoint Group), שהציג את פתרון FireMon בכנס InfoSec 2021 של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה.

אלי בז'ה, מנהל ערוצי ההפצה בישראל של מולטיפוינט. צילום פרטי

אלי בז'ה, מנהל ערוצי ההפצה בישראל של מולטיפוינט. צילום פרטי צילום: פרטי

חלק גדול מעולם ה-IT פועל מתוך הנחה שתשתית הענן מסוכנת מטבעה. הנחה זו מצמצמת את היכולת לנצל את מלוא החיסכון בעלויות והזמינות של שירותי הענן המסחריים.

עם כניסתם של Security Manager ו-Policy Planner, שהוכרזו לפני כעשור, FireMon כיוונה במיוחד לפלח ארגוני האנטרפרייז וספקי שירותי האבטחה המנוהלים (MSSP).

בנוסף לשילוב של ניתוח סיכונים וניהול יציבות אבטחת רשת, שכבר קיים ופועל בהצלחה יתרה, המהדורה האחרונה של FireMon מציגה לארגונים גדולים ול-MSSP פלטפורמה בסטנדרטים טכנולוגיים המותאמים לניהול סביבות גדולות ו/או מורכבות.

להקל על העומס שמוטל על מנהלי האבטחה

תקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי (תקנות הגנה כלליות על מידע) נכנסו לתוקף במאי 2018, ומשמעות הדבר היא שעסקים בכל הגדלים חייבים להגן על עצמם מפני הפרות אבטחה הכרוכות בנתונים ומידע אישיים, כדי להימנע מסנקציות ומקנסות.

חומות האש הן קו ההגנה הראשון, וחלה חובה על מנהלי ה-IT בארגונים להתחיל לפעול ולעמוד בכללים נוקשים אלה של אבטחת המידע – דבר מאתגר מאוד כשחיים בסביבות מפוזרות מבחינה גיאוגרפית ובסביבות מרובות ספקי ציוד.

הפלטפורמה המתוחכמת לניהול האבטחה של FireMon מקלה על העומס על ידי מתן סט כלים יעיל לנראות של חומות האש והתקני רשת, כלי ביקורת תאימות וכלי לניתוח סיכונים וניהול שינויי Policies. הסוויטה השלמה משולבת בקונסולת ניהול מבוססת אינטרנט, המספקת מידע מקיף במסוף אחד של כל תשתית האבטחה של הארגון, ובכך מספקת מודיעין אבטחה בזמן אמת וניתוח אירועים על אלפי חומות אש.

חבילת ניהול האבטחה החכמה של FireMon כוללת חמישה מוצרים, שהעיקריים שבהם אלה מנהל האבטחה (Security Manager), מתכנן המדיניות (Policy Planner) ומיטוב המדיניות (Policy Optimizer). בסקירה זו נתמקד בכוכב של FireMon – מנהל האבטחה.

לוח המחוונים הראשי של פלטפורמת ניהול אבטחת המידע של FireMon

לוח המחוונים הראשי של פלטפורמת ניהול אבטחת המידע של FireMon

לוח המחוונים של מנהל האבטחה שומר את מנהלי האבטחה מעודכנים על כל פרצות האבטחה.

מנהל האבטחה הוא הכוח המניע, שמספק ניתוח רציף של תצורות חומות אש, הערכת כללים (Rules Assessment), איתור שינויים וביקורות תאימות ל-Policies בזמן אמת.

המסוף של מנהל האבטחה מספק שפע של מידע בפורמט קל לעיכול. לוח המחוונים הראשי מספק תצוגות מבוססות ווידג'טים עם גרפים וטבלאות, המציגים בבירור תחומי עניין חשובים כגון כללים שאינם בשימוש, אלה התורמים לכשלים בהערכה, חומות האש הפעילות ביותר וניתוח זרימת התנועה ברשת.

כרטיסיות ייעודיות מספקות גישה מהירה לתצוגות מעמיקות על מדיניות האבטחה ועל ניתוח תאימות או שינוי.

תכונה חכמה מיוחדת במוצר היא האינדיקטורים של הביצועים המרכזיים (KPI) של FireMon. אלה ממוקמים בחלק העליון של כל מסך ומספקים, במבט אחד, מיידעי אבטחה קריטיים, שמונעים את הצורך בחיטוט וחיפוש מייגע אחרי הפרות וכשלים.

פתרון FireMon כולל ארבעה מודולי הערכה שהוגדרו מראש עבור שיטות עבודה מומלצות – DISA, STIG, NIST ו-PCI-DSS – ובנוסף, ניתן ליצור מודולי אבטחה מותאמים אישית באופן עצמאי באמצעות הכלי Assessment Builder של קונסולת הניהול. זאת, על אף שהפלטפורמה מספקת פקדים ובקרות שהוגדרו מראש ומנתחים את כל המכשירים המפוקחים בו ברגע שמנהל האבטחה מופעל.

לסיכום

עם קנסות חמורים בגין הפרות כללי שמירת נתונים, ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם שצוותי אבטחת ה-IT שלהם יעסקו בכיבוי שריפות יומיומי במאבק לשמירה על Compliance. הפלטפורמה החכמה לניהול האבטחה של FireMon היא פתרון אידיאלי, מכיוון שהיא מספקת מענה מהיר לאוטומציה של תצורת מדיניות האבטחה בהתאם לנהלי ה-Compliance.

FireMon מקלה על הכאב על ידי פיקוח בזמן אמת על חומות האש וניהול שינויי ה-Policies תוך שמירה שהאבטחה לא נפגעת בכל שלב. כמו כן, היא מספקת שפע של מידע על תשתית האבטחה.

חבילת הפתרונות של FireMon מאפשרת רכישה מודולרית של רק מה שהארגון צריך על מנת לקבל מערך אבטחה יעיל, מתוחכם ומותאם אישית.

את חבילת הפתרונות של FireMon מפיצה בישראל מולטיפוינט הוותיקה, שמתמחה בפתרונות אבטחת מידע וסייבר, תוך ליווי צמוד של הלקוחות ברמות המסחרית והטכנית.

לפרטים נוספים צרו קשר במייל או באתר האינטרנט.

אירועים קרובים