תוכן שיווקי

פרויקטים במכבי שירותי בריאות שזכו בתחרות מצטייני המחשוב – בשני תחומים

ד"ר שירה גרינפלד ומיכל שקורי זכו זו השנה השנייה ברציפות באות הצטיינות IT Awards בתחרות של אנשים ומחשבים ● הזכיות הפעם: בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית והחדשנות, ופרויקטי הקורונה

15/03/2021 14:03
מימין: מיכל שקורי וד"ר שירה גרינפלד. צילום פרטי

ד"ר שירה גרינפלד, מנהלת עסקית במקצועה, ומיכל שקורי, מנהלת טכנולוגית, זכו זו השנה השנייה ברציפות באות הצטיינות ב-IT Awards – תחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. השנה, האות הוענק להן על פרויקטים טכנולוגיים שהובילו בשני תחומים: בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית והחדשנות, ובתחום פרויקטי הקורונה – עבור פרויקטים שבוצעו במכבי שירותי בריאות.

לדברי שקורי, מובילת מיזמים טכנולוגיים חדשניים מטעם בינת מערכות תוכנה, ובנוסף יו"רית ומנכ"לית חברה ארץ ישראלית ליישוב עולים, שהינה חברה כלכלית-יזמית, "פרויקט סיכום תיק מטופל-טיימליין הינו מימוש טכנולוגי פורץ דרך של החזון הדיגיטלי בתחום מערכות הליבה הרפואיות (EMR), שנחשב מיושן, מורכב ומסורבל".

מיכל שקורי. צילום: דנה ברנס

מיכל שקורי. צילום: דנה ברנס

היא פירטה אודות הפרויקט: "הבאנו לשינוי מהותי על ידי יצירת ממשק שהינו חוויה ויזואלית חדשנית ומתקדמת, תוך שימוש ברכיבי תוכנה וגרפיקה חדשנית, הדגשה ויזואלית של נתוני בדיקות חריגות וסיכונים המסייעים לרופא לקלוט תמונת מצב מהירה בזמן אמת של כלל הנתונים הרלוונטיים לו בעת ביקור המטופל". כמו כן, הוסיפה, "ביצענו טרנספורמציה דיגיטלית של מידע רפואי רגיש מתוך מערכות הליבה ובסיסי המידע השונים לערוצים הדיגיטליים בצורה מאובטחת, תוך יצירת תשתית מתאימה".

"פתרון למגבלות המערכת השמרנית – במשאבים מזעריים"

הממשק שפותח מתאפיין בגמישות ומודולריות – כלל הרכיבים המופיעים בו עצמאיים ומאפשרים קסטומיזציה ופרסונליזציה עתידית ברמת מטפל ומטופל, כמו גם התאמת התצוגה בהתאם לצרכי הרופא.

"יצרנו פתרון טכנולוגי תשתיתי, המאפשר למערכת הרפואית הישנה 'לדבר' עם המערכת החדשה והפוך, תוך אינטגרציה בין סביבות טכנולוגיות שונות", אמרה שקורי.

לדבריה, "הפרויקט מהווה פתרון למגבלות המערכת השמרנית בהשקעת משאבים מזעריים לעומת המשאבים שהיו נדרשים במקרה של החלפתה. כמו כן, הושגו ביטול התלות בספק יחיד והיכולת ליישם את הפיתוחים והשיפורים הנדרשים בצורה אג'ילית, בעזרת ספקים ומפתחים שונים".

העבודה על הפרויקט התאפיינה בסינרגיה ושותפות מלאה של כלל הגורמים המעורבים: בפיתוחו היו מעורבות החברות Zigit וראש טוב, וכן צוותי ה-IT של מכבי – פיתוח, אבטחת מידע, ארכיטקטורה, QA ,UX/UI, אינטגרציה, תשתיות, טלפוניה, צוות התיק הרפואי ועוד, וצוות רופאי מחלקת Medical Informatics, בהובלתה של ד"ר גרינפלד. תודה מיוחדת לד"ר ענב נוף, ד"ר עמוס קהאן, ד"ר דן אוירו וד"ר משה פישר.

"יחדיו מימשנו את החזון והצעדנו קדימה את רפואת העתיד", אמרה שקורי.

"פרויקט שנועד לאפשר לרופא להבין בקלות מי המטופל"

לדברי ד"ר גרינפלד, מנהלת מחלקת Medical Informatics במכבי, "סיכום תיק מטופל-טיימליין הוא פרויקט שנועד לאפשר לרופא ולמטפל להבין בקלות מי המטופל שנמצא מולו, מהם הדברים החשובים מבחינה רפואית שעברו עליו, בדיקות חשובות שביצע, התראות רלוונטיות ועוד".

הסיכום מאפשר להסתכל על ציר זמן המשקף מידע רפואי נבחר לאורך השנים ולבצע Drill down לתוך הביקורים השונים בתיק. כמו כן, הוא מאפשר לרופא לקיים תקשורת עם המטופל מתוך התיק הרפואי בערוצים השונים – באמצעות חיוג מחסוי, הודעות SMS ופגישות בווידיאו.

ד"ר שירה גרינפלד עם האותות. צילום: ניב כהן

ד"ר שירה גרינפלד עם האותות. צילום: ניב כהן

"הפרויקט מציג, בפעם הראשונה, את תיק המטופל בחוויית UI/UX שונה מזו המוכרת במערכות התיק הרפואי המיושנות, ומעשיר מאוד את המידע שהיה מוסתר עד כה בתיקיות שונות, וכעת הוא זמין לרופא בכל מקום וזמן, ובפלטפורמות השונות – כחלק ממערכת הליבה, בווב ובמובייל", אמרה ד"ר גרינפלד.

עוד היא ציינה כי "הפלטפורמה מאפשרת הנגשת הצגה מותאמת אישית של סיכום התיק לפי סוג רופא ולפי סוג מחלה, ובשל התצוגה הוובית קיימת גמישות רבה באפשרויות התצוגה השונות".

לסיכום אמרה ד"ר גרינפלד כי "אנחנו מאמינים שהתצוגה החדשה תשפר את חוויית הרופאים ותייעל את זמנם".

אירועים קרובים