תוכן שיווקי

Talend נושאת את תשתית ה-IDM במנורה מבטחים

מנורה מבטחים התמודדה בתחרות מצטייני המחשוב בפרויקט מוצלח לניהול ישויות ושיפור התהליכים הקשורים להגדרת משתמשים המערכות המידע •● הגיע הזמן להכיר את Talend - הפלטפורמה המובילה בעולם בתחום אינטגרציית הנתונים, שעשתה פלאים בעולם הביג דטה, וכעת משמשת גם לייעול האבטחה על הכסף הביטוחי של לקוחות מנורה מבטחים

10/03/2021 09:00
יוסי רודריק, מנכ"ל קבוצת UCL. צילום: יח"צ

מאת: שומרוני בן זאב

הגיע הזמן להכיר את Talend – הפלטפורמה המובילה בעולם בתחום אינטגרציית הנתונים, שעשתה פלאים בעולם הביג דטה, וכעת משמשת גם לייעול האבטחה על הכסף הביטוחי של לקוחות מנורה מבטחים.

Talend הוא כלי אינטגרציה וניהול נתונים, המאפשר לנהל בפלטפורמה אחידה את כלל התהליכים הנחוצים להפקת תובנות עסקיות מהנתונים הנאספים בארגון. יוסי רודריק, מנכ"ל קבוצת UCL – המטמיעה את מערכת  Talend, מסביר על הטמעת המערכת בעולם הביטוח: "במנורה מבטחים המערכת הוטמעה על מנת לאסוף ממאות המערכות בארגון – המבוססות על טכנולוגיות מגוונות – את נתוני החשבונות וההרשאות שיש בכל מערכת. לאחר שהמערכת אספה את כל הנתונים מהמקורות השונים, היא מאפשרת עיבוד שלהם והזרמתם ליעד הרצוי".

בשנה האחרונה רשמה מניית טאלנד (Talend) קפיצה מרשימה, כאשר סיימה את שנת 2020 עם 108.5 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות עבור שירותי הענן – יותר מפי שניים ביחס לשנה שעברה. בכך חצתה את יעד 100 מיליון הדולר שהוצב. נוסף על כך, החברה רשמה 2,000 משתמשי ענן חדשים, כמות כפולה מזו שרשמה החברה בשנת 2019, וכך הגיעה ליותר מ-4,000 משתמשים בשירותי הענן.

בעולם הביטוח, יש צורך בהקמת זהויות על מנת לתכלל מאגרי נתונים רבים לכדי מערכת יציבה אחת, בעלת נתונים רבים ככל האפשר. ענת קסורלה, מנהלת מחלקת הרשאת וניהול זהויות במנורה מבטחים מספרת: "המחלקה עוסקת בעולם ניהול זהויות והרשאות ואחראית גם על תהליכי בקרת הרשאות באמצעות מערכת ניהול זהויות מרכזית אחת. תשתית Talend מאפשרת לנו להביא את הנתונים הרבים באמצעות טכנולוגיות שונות ממערכות מבוססות ענן, באמצעות WS או דטה מוצפנת ומבסיס נתונים סטנדרטי באמצעות שיטות שונות – אל תוך מערכת ניהול הזהויות הארגונית. המוצר מהווה מרכיב מרכזי בתהליך ניהול אלפי חשבונות ב-Active directory של הלקוחות העסקיים של החברה, הקמת פרופילים, עדכון, חסימה ומחיקה שלהם".

רק לאחרונה דווח, כי פצחנים (האקרים) פרצו למאגרים של חברת הביטוח שירביט ודרשו כופר כספי בעבור שחרור פרטיהם של המבוטחים. על מנת שמקרים כאלה לא יישנו, יש צורך במערכת זהויות ונתונים מאובטחת ומוצפנת ברמה גבוהה, כדי למנוע דלף מידע או פריצה לשרתים. דוד אליסון, ראש צוות פיתוח זהויות במנורה מבטחים מסביר, כי Talend עונה על צרכים אלו, ומתאפיינת ברמת אבטחה מעולה: "בזכות המערכת, הלקוחות שלנו זוכים לאבטחת מידע ברמה הכי גבוהה, התהליכים מוצפנים מאוד והבטיחות של הלקוחות שלנו השתפרה לאין ערוך. גם יכולת הפיתוח מהירה וקלה יותר מתשתית IDM בצוות. למערכת יכולת למידה מהירה, מה שעונה על צרכים רבים של החברה. בנוסף, למערכת תשתית המאפשרת פרויקטים חדשניים, כגון עבודה מול WS / Cloud / FileSystem. מה שאהבתי במיוחד במערכת הוא היציבות שלה. יש לה יכולת תמיכה חוץ ארגונית וגם פנים ארגונית ברמה גבוהה מאוד, ובזמן תקלות או נפילת שרתים, המערכת יודעת להריץ תהליכים על שרתי ריצה נוספים. ידעתי שהמערכת מומלצת מאוד, מכיוון שאנחנו עובדים איתה במקומות נוספים בחברה, אך לא ציפיתי שהמערכת תעבוד כל כך מהר ובצורה כל כך טובה, ואני שמח שבחרנו בה – זה הקל עלינו מאוד ועזר לנו להיות בחוד החנית של הטכנולוגיה".

הקשר בין מנורה מבטחים ל-aQurate לא נוצר במקרה. המערכת מוטמעת במחלקת ה-BI של החברה, וצוות האינטגרציה השתמשו כבר ב-Talend ככלי ETL. כאשר בחנו בחברה כלים שיאפשרו לבנות בצורה פשוטה ויציבה תהליכי סנכרון נתונים בעולם ניהול הזהויות, גילו כי הכלי פשוט להיכרות, לימוד ותפעול וגם מכיל בתוכו אינטגרציות ויכולות רבות שניתן לפתח ולהחליף חלקים מהותיים בכלי IDM שנדרש לגרוט.

בשורה התחתונה, מערכת Talend משפיעה לא רק על ניהול הזהויות של הלקוחות, אלא הלכה למעשה משפרת את השירות שחברת הביטוח מציעה ללקוחותיה: "הצלחנו בזמן קצר להכניס כמות גדולה של תהליכים במקביל, תוך שמירה על יציבות. בעקבות הבהירות והפשטות של למידת המערכת, הצלחנו להכשיר את צוות פיתוח ניהול הזהויות להכניס פיתוחים חדשים ולחדש פיתוחים ישנים. קצב הפרויקטים החדשים גדל, וכתוצאה מכך היכולת של לקוחותינו ליהנות מהפיתוחים והמגוון שהחברה מציעה גדלה באופן משמעותי ביחס לתקופה שלפני הטמעת Talend בחברה", סיכמה קסורלה.

אירועים קרובים