תוכן שיווקי
לקראת כנס מצטייני המחשוב IT Awards, ביום ג', ה-9 במרץ

2021 – שנת כוח האדם הדיגיטלי

04/03/2021 13:33
הראל טייב, מנכ"ל קראיון. צילום: עומר הכהן

כתב: הראל טייב, מנכ"ל קריון (Kryon).

יהיה זה מרתק לראות כיצד נראה את 2020 מבעד לעדשת ההיסטוריה. משבר הבריאות טלטל לא רק את הכלכלה ואת חיי היומיום, אלא גם שינה את תפיסת העולם שלנו: מיליוני אנשים נאלצו לעבוד מהבית, ונאלצו להתמודד עם בעיות בתהליכי העבודה והפרודוקטיביות בדרכים שמעולם לא נדרשנו להן.

כעת, כאשר אנחנו מסתגלים למצב נורמלי חדש, מנהלים ועובדים עומדים בפני שאלות מהותיות לגבי העתיד, בהן תפוקה, יעילות, דיוק ואוטומציה. האם עלינו להיות במשרד, ישובים לצד חברינו לעבודה, כדי להיות יעילים יותר? הוכחנו שלא בהכרח. כך או כך, יש שני נתונים שלא השתנו: הצורך לתת ערך רב יותר ללקוחות והצורך להביא לרווחיות גדולה יותר.

מחקר חדש של מק'ינזי מעריך שהטרנספורמציה הדיגיטלית התקדמה בעשרת החודשים האחרונים בקצב המשתווה לשבע שנים (!). הגידול האדיר הזה מצביע על כך שהטכנולוגיה והתקציבים תמיד היו שם בכדי לבצע את השינויים הנדרשים, אך הרצון לשנות הגיע עם כורח המציאות.

בבסיסה, אוטומציה רובוטית של תהליכים (RPA – Robotic Process Automation) משלימה ולא מחליפה את העבודה האנושית. כושר ההמצאה האנושי הוא לא רק הדבק שמחזיק כל חברה ביחד, זה מה שמניע חדשנות והתקדמות תמידית. ה-RPA לא מחליף את כוח העבודה, אלא מהווה הזדמנות לשחרר את העובדים ממשימות חוזרות ונשנות, עם נטייה לטעויות, ולתרום בדרכים אחרות, בעלות ערך רב יותר.

ההתפתחויות הצפויות השנה בשוק ה-RPA

ל-מה אנחנו יכולים לצפות בתחום ה-RPA בשנה הנוכחית? להלן מספר מגמות:

הגברת האימוץ של RPA בענן
הריחוק החברתי בשנה האחרונה והמעבר לדיגיטל הביאו חלק מספקיות ה-RPA לאספקת הפתרון לענן. כך, AWS מאפשרת לרכוש שרתים נוספים להגדלת הקיבולת ולהגדיר את השרתים האלה בענן. פלטפורמת ה-Full-Cycle Automation-as-a-Service של קריון הוקמה מתוך מחשבה זו, ומאפשרת לארגונים לזהות תהליכים, כמו גם לפתח, ליישם, לייעל ולנתח אוטומציה מאחורי הקלעים.

מהירות זה שם המשחק: כדי שה-RPA באמת יתפוס בארגון, חברות צריכות לראות החזר השקעה מהיר ואימוץ הטכנולוגיה בזמנים של ימים ושעות. הענן יעזור להשיג זאת. תהיה יותר ויותר תנועה לעבר פתרונות תוכנה כשירות (SaaS). חברות חייבות להיות מסוגלות גם למדוד תוצאות אוטומציה, לקשור אותן לערך ולהבין את ההשפעה שלהן.

הענן מוריד את מורכבות היישום עם כלים וממשקי משתמש קלים ואינטואיטיביים יותר. אם ספקיות ה-RPA יצליחו לפשט את הפריסה ולהעביר את אספקתו לענן בהצלחה, ניתן יהיה לפתור את דילמת הגדילה (Scaling).

תחום הולך ומתפתח. RPA. עיבוד מחשב: BigStock

תחום הולך ומתפתח. RPA. עיבוד מחשב: BigStock

חברות קטנות יותר יצטרפו לארגז החול של ה-RPA.
שינוי מהותי נוסף שנראה באופק הוא אימוץ ה-RPA גם על ידי חברות קטנות ובינוניות. התבגרות שוק ה-RPA גורמת לדמוקרטיזציה של האוטומציה ולזכייה בתשומת ליבם של ארגונים קטנים יותר, שמכירים בפוטנציאל של היכולת לתת להם יתרון תחרותי ולהגדיל את התפוקה ובכך גם את הרווחים.

מן הצד השני, ספקיות ה-RPA חייבות להיות זריזים ולהתאים את הטכנולוגיות שלהם לנוחות השימוש המתאימה לחברות קטנות ובינוניות. הפתרונות חייבים להיות פשוטים מספיק עבור כל משתמש עסקי כדי ליישם את כל שלבי האוטומציה של התהליכים – החל מגילוי שלהם וכלה ביצירת בוטים והטמעתם.

אני מקווה שב-2021 יהיו סוף סוף הכלים הדרושים כדי לפתור את בעיית ה-Scaling. מימוש התחזיות שנדונו כאן – מעבר לענן ולפתרונות SaaS וממשקים פשוטים יותר – יסייע לחברות בכל הגדלים לצמוח ביתר קלות. שתי התפתחויות אלה צפויות לסלול את הדרך גם ל-Citizen-led development ולאוטומציה עם Low code / No code. זה יכול להיות כוח מניע בהתרחבות האוטומציה לכל החברות – גדולות וקטנות. כוח אדם אנושי ודיגיטלי יעבוד יותר ויותר בדרכים המשלימות זה את זו, ויחד הם יספקו יתרונות שהם הרבה מעבר לרווח בשורה התחתונה.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים