תוכן שיווקי

סימה מזרחי-שלום, רד-האט ישראל: "המהפכה הדיגיטלית כבר פה"

"המנועים המרכזיים למימושה הם הקוד הפתוח, הענן, ה-5G ודרישת הלקוחות", אמרה מזרחי-שלום, מנהלת מגזרי הממשלה, הבריאות והטלקו ברד-האט ישראל ● "הקורונה האיצה את המהפכה והעצימה את הביקוש למחשוב מבוזר והנגשת שירותים לפריפריה", ציינה

22/10/2020 13:44
סימה מזרחי-שלום, מנהלת מגזרי הממשלה, הבריאות והטלקו ברד-האט ישראל. צילום: אביחי דרעי

ביום ג', ה-3 בנובמבר 2020, תקיים רד-האט (Red Hat) – החברה הגדולה בעולם לפתרונות קוד פתוח – את כנס Red Hat Forum, והשנה במתכונת מיוחדת של חוויה וירטואלית, שתשודר במקביל ברחבי EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), כולל בישראל. המסלול הישראלי יציג הרצאות, הדגמות וסיפורי לקוח, שיועברו על ידי צוותי המכירות והפיתוח של רד-האט ישראל, בשיתוף נציגי לקוחות מובילים בתעשייה.

לקראת הפורום שוחחנו עם סימה מזרחי-שלום, מנהלת מגזרי הממשלה, הבריאות והטלקו ברד-האט ישראל, כדי לשמוע על הנעשה בתחומים אלה בארץ ובעולם.

אם שואלים מובילי שוק, הרי שעם כל הצער על המגיפה, הקורונה היא מאיץ דיגיטלי משמעותי ביותר. הצורך (או חוסר הברירה) לאפשר נגישות מרחוק למערכות מחשב, להנגיש שירותים (רפואיים, לוגיסטיים וכדומה) לפריפריה ולאפשר עבודה מרחוק האיצו את התהליך.

"התחומים שאותם אני מובילה נמצאים במרכז העשייה במהפכה זו. הממשלה והמגזר הציבורי האיצו את הנגשת השירותים לאזרחים והאיצו דרמטית את זמן השקת שירות חדש, כאשר ברור שעם כל המהירות עליהם להתמודד עם נושאי זמינות מערכות ואבטחת מידע", אמרה מזרחי-שלום. "חברות הטלקו יצאו עם שירותי 5G ראשוניים, שיאפשרו הנגשת רשת ושירותי מחשוב לקצה (Edge), עם טווח תקשורת במהירויות גבוהות והשהייה (Latency) נמוכה מאוד. מערכות הבריאות מאמצות מודלים של טיפול מרחוק, כמו גם הנגשת מומחים ומערכות לפריפריה. כל הנושאים הללו היו לפני הקורונה, וזו רק המחישה והעצימה את הנחיצות של עולם המחשוב המבוזר".

"רד-האט, כחברת קוד פתוח, נמצאת בליבת העשייה בתחומים אלה בעולם", ציינה. "במהלך הכנס ידברו רבות על קוד פתוח כמאיץ חדשנות. כחברת קוד פתוח במאת האחוזים, אנחנו, ברד-האט, שותפים בכירים למהפכה. היכולת של מפתחים וחברות לשתף, להזין וללמוד, וכל זה כאשר מתחרים ומשתפים פעולה, הניעה את גלגלי העולם. די אם אציין פרויקטים כמו Hadoop, קוברנטיס, ספריות לימוד מכונה ו-TensorFlow על מנת להמחיש את הובלת הנושא. כמעט כל ספקי הטלקו בעולם, לרבות בישראל, משתמשים בלינוקס כמערכת ההפעלה של מערכות הליבה של ה-5G ומערכות התקשורת. כמעט כל ממשלות העולם נותנות העדפה לקוד פתוח במכרזים ובמערכות הלימוד. המון פרויקטים משותפים של קוד פתוח ורפואה על בסיס שיתופיות מסעירים את הדמיון, ויוצרים שיתופי פעולה פוריים ופורצי דרך".

"בעשייה היומיומית, יש מספר פרויקטים של 5G ו-NFV מבוססי רד-האט לינוקס, שבהם הצוות המקומי ליווה חברות טלקו בישראל וביוון למימוש הפתרונות", הוסיפה מזרחי-שלום. "המגזר הציבורי נחשף יותר ויותר לפתרונות קוד פתוח, ומאמץ אותם כתשתית קריטית. כמו כן, בשנתיים האחרונות ישנם שיתופי פעולה עם האקדמיה בהאצה של אימוץ קוד פתוח ומרצים, של רד-האט מלמדים ומשתפים במוסדות אקדמיים".

על אילו הרצאות בכנס את ממליצה?
"ככלל, במהלך הכנס תהיינה הרצאות מרתקות, ואני מפנה את תשומת לב הקוראים לשתיים שאני הייתי בוחרת בוודאות: באחת מהן, אלכס סטפייב יציג את כל החידושים של מערכת ההפעלה RHEL – Red Hat Enterprise Linux. ההרצאה השנייה תהיה של אבישי סבן ושון פז, שיציגו את האפשרויות האין סופיות במימושי קוד פתוח. זו תהיה הרצאה והדגמה של מימוש ופיתוח מערכות למידת מכונה בניתוח נתוני סריקה של סריקת בית החזה לזיהוי דלקת ריאות".

"אני רוצה להזמין את מומחי המחשוב ממערכות הבריאות, הטלקו ומשרדי הממשלה, להצטרף אלינו לחוויה זו", אמרה מזרחי-שלום לסיכום. אין ספק שהייתי מעדיפה מפגשי פנים אל פנים, אולם במצב הנתון ותוך דאגה אמיתית לבריאות של כל אחד, אשמח להיפגש בכנס הווירטואלי ב- 3 בנובמבר. לפי עקרונות הקוד הפתוח והארגון הפתוח נשתף, נקשיב, נקשר עם קולגות ונסייע בשיתופי פעולה ליצירת ערך גבוה לכולם".

ההשתתפות ב- Red Hat Forum 2020 אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש. לתוכנית הכנס ולהרשמה היכנסו לכאן.

אירועים קרובים