תוכן שיווקי

לחצות את נהר הטרנספורמציה הדיגיטלית עם רוביקון

19/10/2020 12:48
רועי שטינמץ, ממייסדי ומנכ"ל רוביקון. צילום: מולי נעים

לחצות את נהר הרוביקון הפך לשם נרדף למעשה גורלי ובעל משמעות ביום בו חצה יוליוס קיסר את הנהר בדרכו לכבוש את רומא. זה השם בו בחרו לחברה שלהם גילי סהר ורועי שטינמץ, מייסדי רוביקון, שותף הבוטיק של רד-האט (Red Hat) בישראל.

רוביקון עוסקת בייעוץ, הקמת ובניית סביבות פיתוח ותשתיות בעולמות הקוד הפתוח. בנוסף, החברה מוכרת רישוי ומבצעת פרויקטים תוך שימוש בטכנולוגיות רד-האט, המובילה העולמית בפתרונות הקוד הפתוח.

שוחחנו עם שטינמץ, המשמש כמנכ"ל רוביקון, לקראת כנס Red Hat Forum האירופי, שיתקיים השנה ב-3 בנובמבר, במתכונת של חוויה וירטואלית, ושחלקו הגדול יועבר בעברית, עם תכנים ומרצים ישראליים.

את שטינמץ ניתן להגדיר כ-"פורש טרי" מצה"ל, אחרי 23 שנות שירות בהן מילא מגוון תפקידים טכנולוגיים בחיל המודיעין, בעיקר ביחידה 8200. בתפקידו האחרון הוא היה אחראי על אסטרטגיית ה-IT של אמ"ן, וחיבר בין הצד הטכנולוגי לצורך העסקי כשהיה שותף בבניית ההסכמים והמכרזים הגדולים של צה"ל בכלל ושל אמ"ן בפרט: חומרה, רישוי ושירותים, ביניהם גם הסכם הרישוי של צה"ל עם רד-האט. כמאמין גדול בתרבות הקוד הפתוח, עודד שטינמץ הכנסת כלים פתוחים לכלל קבוצות הפיתוח בהן היה מעורב, לרבות בפרויקטי ענק של רד-האט בחיל המודיעין, כשהשתחרר עבר מצד הלקוח לצד השותף.

כמי שמאמינים בקוד פתוח ובתרבות הפתוחה, החליטו שטינמץ וסהר לפני כחצי שנה – כן, בתחילת הגל הראשון של הקורונה – להקים את רוביקון כחברת הבוטיק היחידה בארץ שעובדת אך ורק עם רד-האט, ולהתמקד בה בלבד, עם כל מערך הטכנולוגיות והפתרונות שלה.

מה לדעתך השתנה בשנת הקורונה, ואילו חוזקות מסייעות מצאתם בטכנולוגיות ופתרונות רד-האט בתקופה זאת?
"בדיוק כמו השם שלנו, המטרה היא לעזור ללקוחות לחצות את רוביקון הטרנספורמציה הדיגיטלית. כשארגונים רבים מרגישים שהם חייבים לעשות זאת דווקא בשנה כזו: לעבור לענן ולעשות מודרניזציה לאפליקציות כדי להאיץ את הפיתוח ולקצר זמני הגעה ללקוח (Time to Market) עם מוצר שלם. אנחנו בטוחים שהכלים של רד-האט עושים בדיוק את זה. נכון שיש הרבה כלים שמאפשרים זאת, אבל השילוב בין התרבות הפתוחה ומוצרים פתוחים אך מנוהלים על ידי רד-האט מאפשר ללקוחות להשיג את מטרתם באופן מהיר, מאובטח ויעיל יותר, והם משיגים גם חיסכון כלכלי.

בחודשים האחרונים אנחנו נפגשים עם לקוחות רבים מתחומי הפיננסים, השירותים והביטחון, ומקהילת הסטארט-אפים התוססת בישראל, ואני חייב להגיד שעם מוצרי רד-האט אנחנו תמיד מתקבלים בברכה ועם סקרנות טכנולוגית ועסקית".

ספר לנו על שיתוף הפעולה שלכם עם רד-האט.
"כשותפי בוטיק שעובדים רק עם רד-האט, אנחנו ולקוחותינו נהנים מיתרונות רבים. מדובר בשיתוף פעולה הדוק, בשותפות אסטרטגית הדדית. זה מתחיל בעבודה המצוינת שעושה מנהל השותפים ברד-האט – החברה נותנת מעטפת מלאה לשותפים בכל הקשור בהפיכה לשותף, בתהליך המנהלי ובעזרה מול הלקוחות. שותפות זאת נמשכת גם עם צוות ה-PS (השירותים המקצועיים) ברד-האט, כאשר גיוס העובדים אצלנו מתבצע לפי צרכים שאנחנו מקבלים מהם, ואנחנו נהנים משותפות מלאה בהכשרות ובחונכות של העובדים הצעירים יותר. ההכשרה כוללת הצמדה לעובדי רד-האט מנוסים ולימוד העבודה המעשית. רק לאחר ההכשרה והחונכות, העובד מוכן לפרויקט שאליו הוא מיועד.

יש שיתוף פעולה פורה דומה גם בהיבט העסקי, עם צוות המכירות של החברה, כאשר לידים עסקיים מגיעים משני הכיוונים: בצד שלנו, אנחנו פותחים דלתות לאנשי המכירות של רד-האט, וכשהם מגיעים עם הזדמנות עסקית, אנחנו נרתמים כשותף מבצע לפרויקט".

למה חשובה ההשתתפות בפורום רד-האט השנה – לכם וללקוחותיכם?
"בעבר השתתפתי כלקוח בכנסי פורום רד-האט, ומשם אני מבין את החשיבות של ההיחשפות לכל הכלים שהיא מציעה. לחברה מגוון פתרונות למגוון תחומים, מה שמגדיל את היכולת להכניס חדשנות לארגון של הלקוח. בנוסף, הפורום מאפשר להכיר עמוק יותר את הכלים, וללמוד את מפת הדרכים וכיווני המוצרים שרד-האט הולכת אליהם. על בסיס אלה הלקוח יכול לתכנן את אסטרטגיית הארגון קדימה ועל אילו יכולות מפורטפוליו רד-האט ניתן להתבסס. ההרצאות המקצועיות של צוות הפריסייל חושפות גם את מי שמכירים את נבכי המוצר לפיצ'רים חדשים וליכולות נוספות".

מתעניינים בחדשנות מבוססת קוד פתוח? רוצים לשמוע עוד? להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים