תוכן שיווקי
לקראת תחרות הטאף מאדר

הכירו את משתתפי נבחרת הטאף מאדר: ד"ר מיכאל אבא

29/09/2020 15:26
ד"ר מיכאל אבא, בית החולים ברזילי ואור-איי. צילום: יח"צ

אחת היוזמות המרגשות הקשורות לעולם ההיי-טק היא נבחרת הטאף מאדר – קבוצה של מנכ"לים, מנמ"רים ובעלי תפקידים בכירים אחרים בעולם הטכנולוגיה, שמתחרה בכל שנה בתחרות הספורט האתגרי טאף מאדר, ומתרימה כסף למען עמותת גדולים מהחיים. העמותה מסייעת לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם, בין היתר באמצעות "גני חלומות" שהיא מקימה.

הנבחרת, המתגבשת בימים אלה, היא השישית במספר שתשתתף בתחרות, שמתקיימת בדרך כלל בבריטניה. השנה לא ברור עדיין היכן בדיוק היא תיערך, והכול תלוי כמובן בקורונה, אולם על הפרק עומדות סקוטלנד, לונדון ויעד מחוץ לממלכה – חברתנו החדשה מאיחוד האמירויות אבו דאבי. כך או כך, את הנבחרת הישראלית מפיקה אנשים ומחשבים, בניצוחה של נטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק. קפטן הנבחרת הוא אלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר, והגזבר שלה הוא יגאל פדאל, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של נשר תעשיות מלט, שיפעל להשגת התרומות (שהמארגנים מקווים שישברו שיא ויגיעו ליותר משני מיליון שקלים) יחד עם טל נתנוביץ', סמנכ"ל בקרה, תפעול ומערכות מידע בשיכון ובינוי – סולל בונה.

בסדרת כתבות שאנחנו מתחילים היום (ג') בפרסומה נביא לכם בכל פעם פרטים מעניינים על אחד ממשתתפי הנבחרת.

ד"ר מיכאל אבא

ספר בבקשה על עיסוקיך.
"אני מנתח פה, פנים ולסתות, רופא בכיר במרכז הכירורגי ומרכז תחום כירורגיה אנדוסקופית בבית החולים ברזילי. כמו כן, אני יזם בנשמתי, ובמסגרת זו ייסדתי ואני משמש כ-CPO של אור-איי (OReye) – סטארט-אפ שמטרתו להנגיש יכולות רפואיות לכל מקום על פני כדור הארץ, עם דגש על העולם השלישי, ולהציל חיים מרחוק".

מה המוטו שלך?
"שאף למצוינות, עשה הכי טוב שאתה יכול ותיהנה מהדרך, ולא רק מהמטרה הסופית".

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?
"היום. מעצם עיסוקי, יש לי את הזכות לענות על השאלה הזאת ולהגיד: בכל יום. יחד עם זאת, תמיד בוערת בי התחושה שאני רוצה לתרום לזולת מחוץ לעיסוקי היומיומי, וזאת אחת הסיבות שהחלטתי להצטרף לפרויקט המרגש הזה".

למה אתה רוצה להיות בנבחרת?
"מלבד מה שציינתי בתשובה לשאלה הקודמת, נבחרת הטאף מאדר כוללת חבורת אנשים עם מטרה מרגשת, שמתאגדים סביב ערכים של תרומה לחברה, ספורט ודבקות במשימה. זוהי הזדמנות לעשות שינוי משמעותי בחיי משפחות שמתמודדות בגבורה עם אחת התקופות הקשות בחייהן".

מה הזיקה שלך לספורט, אם בכלל?
"ספורט מהווה חלק בלתי נפרד מחיי ולמדתי הרבה על החיים תוך כדי עיסוק בספורט. למשל, עמידה במטרות גדולות תוך קביעת מטרות קצרות טווח, שזה בדיוק כמו בריצות ארוכות. בנוסף, העיסוק בספורט באופן קבוע מאפשר שמירה לאורך זמן של בריאותי הנפשית והגופנית, משפיע על התזונה שאני בוחר ואף מאפשר לי תפקוד גבוה בעבודתי, המצריכה לעתים ריכוז וכושר עמידה לאורך זמן".

מהם תחביביך?
"אני רוכב שטח מעל ל-20 שנה, חלק מקבוצת רכיבה מדהימה. בזכות תחביב זה יצא לי לראות מקומות מדהימים בארץ ובעולם.
ריצה מהווה את הבסיס לכושר גופני ובשנה האחרונה נחשפתי לעולם הריצות הארוכות. שחייה היא לא כוס התה שלי, אבל היות שסימנתי מטרה להשתתף ב-Xterra, שזאת תחרות טריאתלון שטח, נאלצתי להיכנס גם לתחום זה ואני מנסה לא לטבוע. אימונים פונקציונליים, אימוני ליבה ועבודה כנגד משקל בשילוב דופק גבוה מהווה בסיס חשוב לכל זה.

יש לי עוד כמה תחביבים: נהיגת מרוצים, סנובורד וגלישת גלים".

ספר קצת על משפחתך ומה שהם יגידו על השתתפותך בנבחרת.
"אני נשוי למיקה, עורכת דין מומחית בנדל"ן . יש לנו שני בנים – בני 3 ו-11. אני מניח שכולם יפרגנו, אבל ישאלו: עוד עיסוק? אולי תנוח קצת?"

מה למדת – בהשכלתך ובחיים?
"למדתי רפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב. לאחר חמש שנות לימודים עברתי התמחות של חמש שנים נוספות בכירורגיית פה ולסת. זה תחום מרתק, למעשה סוג של אורתופדיה תלת ממדית, שכוללת את כל מה שקורה בפנים: טראומה, סרטן, ניתוחים אסתטיים ובמסגרת מרפאתית – שתלים, עקירות וכל הפעולות הכירורגיות בחלל הפה. לאחר ההתמחות עברתי תת התמחות נוספת בתחום ייחודי – טיפול במחלות בלוטות רוק על ידי כירורגיה אנדוסקופית זעיר פולשנית. הייתה לי הזכות להשתתף בארבעה מסעות לצורך ניתוחים כאלה באפריקה – דבר שמכניס לפרופורציות".

מה השגת מהקמת אור-איי?
"תמיד הייתי יזם עמוק בפנים והקמת אור-איי – סטארט-אפ בתחום הטלה רפואה – היא עבורי הגשמת חלום. זה מהווה אתגר אדיר, כיוון שהתחום הזה חדש לי והייתי צריך ללמוד מושגים חדשים, כמו אקוויטי וגיוסים. הדרך לא פשוטה, אבל התהליך מרתק. אני פוגש אנשים מוכשרים ותהליך היצירה מאוד מספק".

מה רוב האנשים לא יודעים עליך?
"יודעים עליי הכול ולא כלום. למשתתפי נבחרת הטאף מאדר אני מבטיח שעד שנגיע לרגע שנתפלש בבוץ לא יישארו סודות".

גם אתם רוצים להיות חלק מהנבחרת? אתם מוזמנים להגיש מועמדות כאן.

אירועים קרובים