תוכן שיווקי
לקראת Red Hat Israel Forum, ב-16 בדצמבר באווניו, קריית שדה התעופה

"לקוחות לא מבינים שענן היברידי הוא צורת עבודה"

כך אמר גרישה סוקולובסקי, סמנכ"ל הנדסה ומנהל Xglobe Hybrid בטלדור תקשורת

05/12/2019 16:48
גרישה סוקולובסקי, סמנכ"ל הנדסה ומנהל Xglobe Hybrid בטלדור תקשורת. צילום: יח"צ

גרישה סוקולובסקי, סמנכ"ל הנדסה ומנהל Xglobe Hybrid בטלדור תקשורת, אומר כי החברה משלבת באופן נרחב את טכנולוגיות רד-האט בפתרונותיה. לקראת הכנס השנתי Red Hat Israel Forum, שיתקיים ביום ב', ה-16 בדצמבר, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, שוחחנו אתו על Xglobe Hybrid ועל פעילותה כשותפה של רד-האט למען הלקוחות.

לפני מספר חודשים שינתה טלדור תקשורת – חברת התקשורת של ענקית ה-IT טלדור – את המבנה הארגוני שלה והתפצלה לשתי יחידות עסקיות: האחת עוסקת בתקשורת, אבטחת מידע ושיתופי פעולה, והשנייה היא Xglobe Hybrid – חברה שטלדור רכשה לפני שלוש שנים ומהווה זרוע פתרונות הענן של טלדור תקשורת.

מהם השירותים שאתם מספקים?
"בחודשים האחרונים בולט בשוק פיתוח סביבות היברידיות. אנחנו מאמינים שהשוק הולך לכיוון הענן, במיוחד הענן ההיברידי, ו-Xglobe Hybrid מתאימה כמו כפפה לכיוון ולחזון האלה. מדובר בחיבור בין קבוצות שטיפלו בדטה סנטר באתרי לקוחות לקבוצות שעוסקות בענן, עם היצע רחב מאוד. מה שאנחנו יודעים לעשות באתר, אנחנו יודעים לעשות גם בענן – ולהפך. סימטריה מוחלטת. בסביבת ענן היברידי אנחנו יודעים לספק שירותי תשתית כשירות (IaaS) עם ניהול מלא, פתרון פלטפורמה כשירות (PaaS) וכמובן תוכנה כשירות (SaaS) – הכל לטובת כ-400 לקוחותינו".

מה מעסיק כיום את לקוחותיכם, מבחינה טכנולוגית?
"כשמדובר בתשתית ופתרונות IT, אנחנו רואים בשנים האחרונות נטייה לכיוון הענן, כפי שציינתי. אלא שלקוחות מתבלבלים בהגדרה. ענן היברידי קשור לארכיטקטורה ולצורת העבודה של הארגון – האפשרות לגשת למשאבים גמישים, שזמינים בכל עת שצריך אותם, להתרחב ולהצטמצם, ולשלם לפי שימוש בלבד. ניתן לבנות פתרון כזה בענן ציבורי, פרטי או היברידי".

מהם המניעים למעבר לענן?
"המניעים הם זמן הגעה לשוק, זמינות משאבים, סקיילאביליות, פורטלים לביצוע פעולות בשירות עצמי – בלי צורך לפנות ולבקש שרת, אחסון, בסיס נתונים או אפליקציה. כפי שעושים בענן ציבורי, עושים זאת גם בענן שהארגון בנה בעצמו. זה מה שמעניין ומעסיק לקוחות, וזה מה שאנחנו מספקים להם.

מעבר לכך, הענן נהיה באופנה, ואחוז מסוים מהשוק מושפע מכך. חשוב לדעת שלא כל אחד צריך להשתמש במשאבי ענן. הסיבה: יש תשתיות דינמיות וסטטיות, וכנ"ל רשתות תקשורת. בסטטיות אין צורך לעבור לתשתיות ענן, כי לא משנים אותן במשך חודשים או שנים. במקרים שכאלה יש פחות ערך בביצוע המעבר, אבל חלק מהמשאבים כן יועברו לענן.

גורם כללי נוסף הוא קונסולידציה של משאבים תחת 'מטריות' של ענן שמאפשרות זאת, מה שמביא לאיחוד משאבים ולחיסכון".

באמצעות אילו פתרונות של רד-האט אתם מרחיבים עבור לקוחותיכם אפשרויות טכנולוגיות ועסקיות?
"אנחנו עובדים עם רד-האט כבר שנים. זה התחיל עם Red Hat Enterprise Linux. ההתפתחות הייתה לכיוון Red Hat Virtualization מבוסס KVM – פתרון שאנחנו משתמשים בו בפרויקטים אצל לקוחות. השלב הבא: בניית ענן פרטי OpenStack – מתחרה לגיטימי של מיקרוסופט ו-VMware. מעל זה אוטומציה ואורקסטרציה, עם מוצרים כמו CloudForms.

העולם הולך לכיוון של מיקרו-שירותים, וכמעט כל הפיתוחים הם מבוססי קונטיינרים, תחת דוקר וקוברנטיס. יש לנו שיתוף פעולה נפלא עם רד-האט בפרויקטים של OpenShift בסביבות פיתוח ופריסה של תשתיות. אנחנו גם משלבים אחסון מבוסס תוכנה עם פתרונות רד-האט כדוגמת Ceph.

כחברה ענקית עם קווי עסקים שונים, אנחנו יודעים לתת מעטפת של תקשורת לסוגיה לפתרונות רד-האט, ולכל הנושא של אבטחת מידע בשכבות השונות".

מה הגישה שלכם מול הלקוחות, מעבר לאספקת הפתרונות?
"כחלק מקבוצה גדולה, אנחנו יכולים להגיע לכל לקוח ולתת מענה לדרישות העסקיות והאפליקטיביות שלו. קהל היעד שלנו הוא סמנכ"לי טכנולוגיות, מנהלי פיתוח ומנמ"רים. תחילה אנחנו מבינים מה הדרישה העסקית, ואז יכולים לספק בהתאם פתרון תשתיתי ויישומי – אולי להישאר בדטה סנטר באתר ולבנות ענן פרטי אצל הלקוח, או, אם יש לו פעילות מתפרצת (Burst) בזמנים מסוימים, לשלב ענן ציבורי לצריכת משאבים לפי הצורך. במקרים שבהם יש שינויים דינמיים מאוד, אנחנו מדברים עם הלקוח על מיקרו-שירותים, קונטיינרים וכו'… הכל מתחיל מהצורך העסקי".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים