תוכן שיווקי
לקראת אירוע ענן היברידי וקוברנטיס, ב-9 בספטמבר בלאגו, ראשון לציון

חיבוריות מידע בין מיקרו-שירותים בסביבת קוברנטיס

03/09/2019 16:38

כתב: ליאור נבט, ה-CTO של KubeMQ.

כדי לבנות פתרון המבוסס על מיקרו-שרותים, על הארגון לבצע תהליך של חלוקת יכולות עסקיות לתחומים מוגדרים היטב, תחומי משנה ומיקרו-שרותים. אמנם, הדבר מביא לריבוי חלקים, שדורש שימוש בפלטפורמות קונטיינרים, במערכת ניהול (דוגמת קוברנטיס) ובנהלי DevOps כדי לנהל זאת בהצלחה, אך השימוש בטכנולוגיה הזו מאפשר חיסכון משמעותי ביותר של משאבי חומרה, פיתוח ותחזוקה.

אחד האתגרים הגדולים ביצירת פתרון מבוסס מיקרו-שרותים או מעבר הדרגתי מארכיטקטורה קיימת לתשתית מבוססת מיקרו-שרותים הוא חשיבה מחודשת על הבק אנד המערכתי, כאשר כל מיקרו-שירות מחזיק במודל נתונים משלו, המנותק לחלוטין משאר המערכת. שילוב של ארכיטקטורה מבוססת מסרים (Message Queue) יאפשר להשיג עקביות של המידע והעברת מידע בין מיקרו-שרותים רבים בצורות מגוונות. לבחירה במערכת המסרים תהיה השפעה רבה על היכולות וגמישות השימוש במערכת כולה. תשתית המסרים תאפשר או תגביל, כחלק אינטגרלי מארכיטקטורת קוברנטיס, שילוב מובנה של מיקרו-שרותים קיימים, אפשרויות לשלב תשתיות ענן ציבוריות מגוונות עם תשתיות ענן פרטיות, תמיכה בתשתיות קיימות וקלות שימוש והתקנה.

מהם ההיבטים שיש להתייחס אליהם בבחירת מערכת מסרים?

בהקמת תשתית המבוססת על מיקרו-שירותים, הבחירה הטבעית תהיה במערכת לניהול מסרים שנבנתה ותוכננה לעבודה בסביבת קוברנטיס ובארכיטקטורה של מיקרו-שירותים. מערכת כזו תוכל להיות מיושמת כחלק אינטגרלי מאשכול קוברנטיס ולהגיע כקונטיינר קטן ויעיל. יתרון משמעותי של ארכיטקטורת מיקרו-שירותים הוא האפשרות לשלב בה, למשל, פרויקטים של CNCF, ביניהם הנפוצים ביותר – פרומתאוס וגרפנה למוניטורינג, Fluentd ואלסטי ללוגינג, ו-Jaeger ו-Open Tracing למעקב. מערכת מסרים שתומכת ומאפשרת שילוב קל ויעיל של פרויקטים אלה ועוד רבים אחרים תהווה מסגרת עבודה להקמה מהירה של מערכת מיקרו-שירותים.

ארגונים רבים דורשים גמישות באופן יישום תשתיות החומרה – על מנת להשיג את הפתרונות העדיפים מכל סוג תשתית, להגן על חלקים חיוניים במרחב הפרטי, למנוע תלות בלעדית ולשמר את כוח המיקוח להשגת פתרון אופטימלי. בכדי לתמוך במטרה האסטרטגית הזו, מערכת המסרים צריכה להיות מסוגלת לגשר ולשלב תשתיות ענן ציבוריות מגוונות עם תשתיות ענן פרטיות באופן יעיל וללא עליות שיכבידו על הפתרון.

במקרה של מעבר מארכיטקטורה קיימת לתשתית מבוססת מיקרו-שירותים, מערכת המסרים צריכה לתמוך בחיבוריות בין הישן לחדש, כדי לאפשר בניית תוספות חדשות לצד המערכת הקיימת ולתמוך במעבר הדרגתי, תוך שמירה על רמת הפעילות ללא הפרעה. מערכת המסרים תידרש לתקשר בין הארכיטקטורות השונות ולתרגם את הפרוטוקולים על מנת לגשר על הפערים. בארגון עם תשתית קיימת, היכולת למעבר הדרגתי ושילוב ארכיטקטורת המיקרו-שירותים בתשתית הקיימת חיונית לתהליך האימוץ.

חלק מהפילוסופיה של ארכיטקטורת המיקרו-שירותים דורשת קלות שימוש והתקנה, שנועדה לחסוך לארגון זמן וכסף, על ידי שילוב תזרימי פיתוח ופיתוח במערכת אחידה. מערכת המסרים צריכה גם היא לענות לאותם יעדים, כאשר קלות השימוש והידידות של ה-DevOps ממזערים את הצורך במומחים ייעודיים ומזרזים את מחזורי הפיתוח והייצור. כל זאת, מבלי לוותר על מגוון הפונקציונליות הרחב ביותר, שכולל תמיכה בהודעות בנפח גבוה עם דיליי נמוך ושימוש בזיכרון יעיל, תמיכה בדפוסי העברת הודעות מרובים, כולל פאב/סאב ורקווסט/רפליי, וכן ניהול תורים.

מערכת המסרים KubeMQ נותנת מענה מלא לכל הדרישות הללו ונמצאת בשימוש בקרב ארגונים ברחבי העולם.

פרטים נוספים על KubeMQ ניתן לקרוא כאן.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים