תוכן שיווקי
לקראת אירוע QlikDay 2019, יום ב', 9 בספטמבר, סינמה סיטי גלילות

"מקבלי ההחלטות לא מצליחים לנתח את רוב הנתונים בארגון"

26/08/2019 12:31
גדי רוטמן, סמנכ"ל מוצר בקליק ישראל. צילום: נימרוד ארונוב

כמויות המידע האדירות שזורמות לארגון בעידן שלנו הן עובדה קיימת, שצריך לדעת איך להתמודד איתה, על מנת להפוך אותן לאפקטיביות ומועילות לארגון ולא לעול מעיק, שמקשה על ההתנהלות.

"ארגונים ניצבים כיום בפני לא מעט אתגרים, אך האתגר העיקרי מתרכז בנתונים, בכמויות האינסופיות שלהם ובמגוון מקורות הנתונים הגדול שיש", אמר גדי רוטמן, סמנכ"ל מוצר בקליק ישראל (Qlik Israel), בראיון שערכנו עמו לקראת כנס Qlik Day 2019. האירוע יתקיים ביום ב', ה-9 בספטמבר, בסינמה סיטי גלילות, ויתמקד בנושאי ה-BI, הדטה והאנליטיקה.

מהו, לדעתך, האתגר העיקרי בעולם האנליטיקה?
"אנחנו נמצאים בתקופה בה כמויות הנתונים גדלות בצורה אקספוננציאלית, תלולה ומהירה במיוחד. אם בעבר האתגר היה לאסוף את הנתונים, כיום רבים מהארגונים מיישמים כלים של ביג דטה, המאפשרים להם לאסוף המון נתונים על הלקוחות שלהם, למשל עבור פעילות הדיגיטל, או על המוצרים שהם מציעים, לדוגמה בתחום האינטרנט של הדברים. אבל מה עושים עם כל כמויות המידע? איך שולפים את התובנות הרלוונטיות? המצב בשטח הוא שברוב המקרים, הארגונים לא מסוגלים לקבל ערך מהנתונים הללו והם 'נזרקים לפח'.

קצת מספרים, כדי להבין את הגידול בנתונים: עד 2020, כל אחד ייצר 1.7 מגה-בייט בשנייה בממוצע. לפי פורבס, ב-2006 היו שני מיליארד מכשירי האינטרנט של הדברים וב-2020, המספר יזנק ל- 200 מיליארד. כלומר, גידול של פי 100. אין ספק שזה ממחיש את העלייה המטורפת בכמויות המידע.

כיום, ארגונים מאוד מבוזרים בשמירה על מקורות המידע שלהם. רבים מהם נמצאים בענן, חלקם מסודרים ומנורמלים וחלקם 'זרוקים' ב-Data Lake – מחסני נתונים, שמיועדים למספר רב של נתונים. במצב הנוכחי, רוב הלקוחות שלנו לא מצליחים לנתח את מרבית הנתונים שנמצאים במאגרי החברה בצורה טובה ומסתפקים בניתוח מאוד בסיסי".

כיצד קליק נותנת מענה לאתגר זה?
קליק מספר פתרונות שנותנים מענה לתרחישי ביג דטה שונים. ראשית, קליק יודעת להתחבר למגוון אינסופי של מקורות נתונים, לאסוף אותם ולחברם למקום אחד. כך מתחברים נתונים שיושבים בענן עם כאלה שנמצאים במחסן הנתונים של הלקוח, ביחד עם נתונים ששמורים כקבצים ברשת.

שנית, קליק עובדת בתצורה של Multi Node, ובכך מאפשרת לארגון להגדיל את כמות הנתונים והמשתמשים בצורה קלה.

שלישית, אנחנו יודעים לכווץ ולאנדקס את הנתונים ב-RAM, ובכך לאפשר ניתוח מהיר מאוד של כמויות נתונים עצומות ישירות ב-RAM.

בנוסף, אנחנו מאפשרים עבודה היברידית. המשתמש מתחיל את תחקור הנתונים ב-RAM ,וכאשר הוא מעוניין לרדת לנתונים הגולמיים, המערכת טוענת עבורו את הנתונים הרלוונטיים.

ולסיום, קליק יוצאת בימים אלה עם מוצר חדש לעולם הביג דטה: QBDI (ר"ת Qlik Big Data Indexing). מוצר זה מאפשר 'להעתיק' את האנדוקס של קליק, המתבצע בזיכרון ה-,RAM לדיסק, ובכך לאפשר ניתוח נתונים על כמויות נתונים שאינן מוגבלות בגודל ה-RAM".

האם לקוחות קליק אכן מנתחים את הביג דטה שלהם?
"בהחלט. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של קליק ובזכות הנסיון העשיר שיש לנו, בקליק ישראל, עם יותר מ-1,400 לקוחות בשוק המקומי בלבד, אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו להפיק ערך אמיתי מערימות הנתונים שלהם. הלקוחות מסוגלים לתחקר את כל הנתונים במקום אחד ולקבל החלטות עסקיות טובות יותר".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים