תוכן שיווקי
לקראת Red Hat Forum Israel 2018, ה-12 בנובמבר, אווניו, קריית שדה התעופה

להוביל שינוי – לקראת כנס הבכירים 2018 של רד-האט

07/10/2018 11:22
מני צרפתי, מנהל צוות ארכיטקטי פתרונות IGC ברד-האט ישראל. צילום: יח"צ

כתב: מני צרפתי, מנהל ארכיטקטי פתרונות IGC ברד-האט.

במסגרת אירוע Red Hat Forum Israel 2018, שיתקיים ב-12 בנובמבר במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, ייערך כנס בכירים בהשתתפות מנהלים בכירים בתחום ה-IT מרד-האט העולמית.

המילים טכנולוגיה, משבשת, טרנספורמציה דיגיטלית ותרבות נזרקות לאוויר כמעט בכל פגישה שאני נוכח בה בחמש השנים האחרונות. זה מכבר, הנושאים הפכו לבדיחות, ואיבדו לא פעם את המטרות והנושאים.

מרבית המשתמשים במילים אלה לא באמת מבינים את המשמעות העמוקה ואת גודל השינוי. הציפייה היא שמה שהיה הוא שיהיה, בשיפור של X אחוזים – ולא כך היא.

אנחנו חווים בימים אלה מהפכה אמתית, שכבר משפיעה על חיינו וזוכה לכותרות רבות, שהמשמעותית ביותר שבהן היא המהפכה התעשייתית הרביעית – מהפכת המידע.

המהפכה הזו היא לא שיפור או התאמות, אלא כשמה כן היא – שינוי דרמטי של דפוסי העבודה, החיים וההתנהלות היומיומית. היא כבר שינתה לחלוטין את מרכזי הכוח העסקיים והפוליטיים. די אם נציין שב-10 שנים השתנתה לחלוטין מפת העסקים בעולם ושבע מתוך 10 החברות הגדולות בעולם כיום לא היו ברשימה זו לפני עשור. הדיונים על השפעת "הענקיות החדשות" על תוצאות הבחירות במדינות והחדירה לפרטיות הם מייצגים של מהפכה זו, שעדיין נמצאת בתחילת דרכה.

יש הרבה מאוד משתנים שאפשרו ומאפשרים את המהפכה, והמצרף של כולם, בתמהילים שונים, יוצר את החוויה העכשווית שלנו.

תקופה של אי ודאות

אי הוודאות הוא אחד הפרמטרים המשמעותיים בבואנו להבין את המהפכה ואת השפעתה עלינו ברמה האישית ובארגונים שאליהם אנחנו שותפים או בהם עובדים.

ההתנהלות בתקופה הנוכחית של אי הוודאות שונה לחלוטין מתפיסות הניהול הישנות, שהתמקדו בתוצאות על סמך הידוע – "אגדל בשנה הקרובה ב- X אחוזים" לעומת "אוביל את עולם הטכנולוגיה". זאת, משום שהעתיד לא ברור והדברים משתנים בתדירות מאוד גבוהה. ההתנהלות מצריכה גמישות מחשבתית, סביבת אנשים שיאפשרו זאת, חדשנות ויוזמה. אפשר להזכיר בהקשר זה את האמרה של אברהם לינקולן, לשעבר נשיא ארצות הברית: "הדרך לחזות את העתיד היא ליצור אותו".

להוביל שינוי

נושא כנס הבכירים השנה הוא להוביל שינוי, תוך דגש על להוביל מול לנהל (מנהיג מול מנהל) והדיון בשינוי. לא נוכל לדון במהלך מפגש זה בכל הממדים, אולם נשתף איך לייצר טכנולוגיה וארגון גמישים (אג'יליים) וחדשניים, להיות חלק מהמהפכה ולהשפיע עליה.

במפגש הבכירים בכנס רד-האט נדון (והדגש הוא על נדון, ביחד) בתרבות ובטכנולוגיה, תוך דפוסי התנהלות שונים. אנחנו לא מלמדים – על פי תפיסות הקוד הפתוח והארגון הפתוח, אנחנו משתפים. השיתוף, תוך מוכנות לקבל משובים (לפעמים קשים), הוא הדרך ליצור ארגון לומד, פתוח לרעיונות חדשים, יצירתי, וכזה שמוכן לשינוי והשתנות. הארגון הזה מאפשר גם לעובדים זוטרים על פי הסולם הניהולי ההיררכי, להיות שותפים להחלטות ולא רק מקבלי פקודות ומשימות.

המפגש יהיה מורכב ממצגות ומשולחנות עגולים. דה ליסה אלכסנדר, סמנכ"לית בכירה ו-CPO (ר"ת Chief People Officer) ברד-האט, תשתף את תפיסת הניהול של ארגון פתוח: מה משמעותו, איך מייצרים אווירה של חדשנות ומהי מריטוקרטיה, בה גם לעובדים זוטרים יש אפשרות להשפיע ולשנות. בתפיסה הזו, שעל פי אלכסנדר נשמעת רומנטית, יש לא מעט אתגרים, והיא תדון איך לשפר ולהתמודד איתם.

אשאש באדני, סמנכ"ל בכיר ומנהל כללי של חטיבת המוצרים בחברה, ישתף עם הנוכחים איך ליצור טכנולוגיה גמישה, שמאפשרת לארגונים להצליח מהר, ובמקרה של כישלון – כיצד לבצע תיקונים מהירים ולחזור לתחרות. אשאש ישתף בנוסף את השיקולים שמאחורי פורטפוליו המוצרים והשירותים של רד-האט.

תום נדיאו, מנהל פיתוח של חטיבת התקשורת והענן, ישתף בהשפעת תפיסת הענן ההיברידי, ובאיך מתמודדים בו עם אתגרים דוגמת אבטחת מידע, רוחבי פס ועלויות תקשורת.

השולחנות העגולים יאפשרו מפגש בלתי אמצעי עם מומחי תוכן, תוך דיון פתוח, בהם:

ענת לוי, מנהלת משאבי האנוש ברד-האט ישראל, תשתף ותדון באתגרי היומיום של ארגון פתוח, בסיפורי הצלחה ואי הצלחה. היא תציג איך מוקירים ומעריכים עובד ובונים מסלול קידום, ותשמח ללמוד מהמשתתפים על אתגרים ופתרונות שנוצרו בארגוניהם.

מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח וחברה בארגון ה-CTO של רד-האט העולמית, תדון במשמעות ארגון הקוד הפתוח בתוך ארגונים מסורתיים ובהשתלבות בפרויקטים גלובליים, ותזמין את המשתתפים לפרויקטים משותפים עם רד-האט.

פרנץ מאייר, סמנכ"ל פיתוח עסקי לאזור EMEA, ידון עם נציגי ארגונים פיננסיים על המהפכה שמאתגרת אותם בימים אלה, פתרונות שרד-האט מייצרת עם לקוחותיה, ודילמות בענייני רגולציה וחדשנות.

אני אשתף בארכיטקטורות מחשוב חדשות, שיאפשרו את החדשנות והמהירות הנדרשות למימוש ולהעברה לייצור. אדבר על שילוב של פתרונות מהעולמות החדש והישן, ואיך מפתחים אסטרטגיית IT מודרנית בעולם משתנה.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים