שירותי הגיבוי וה-DR של Veeam צומחים – בזכות הענן של Y-tech
מדובר בצמיחה מסחררת, שנגרמת הודות לפתרון ידידותי אך עוצמתי, המתמודד בהצלחה עם הגידול באיומים על הנתונים הקריטיים של עסקים ● ISR: "אנחנו מגבים ב-Veeam קרוב ל-20 טרה-בייט ומספר פעמים הם הצילו אותנו מאסונות בתוך פחות משעה"
דו"ח IDC על שוק הגיבוי וה-DR למחצית השנייה של 2017 לא מותיר מקום לספק: Veeam פיצחה את נוסחת ההצלחה של שוק אסטרטגי זה והפכה למובילה הבלתי מעורערת בקצב הצמיחה. החברה חווה צמיחה שנתית בשיעור של 28.7% בשוק זה, שהיא גבוהה פי שניים ומעלה ממתחרותיה – שחלקן אף חוו צמיחה שלילית. ל-Veeam יש כיום יותר מ-300 אלף לקוחות, ביניהם 75% מרשימת חברות הפורצ'ן 500 ואלפי עסקים קטנים ובינוניים.
פתרונות הגיבוי של Veeam מוצעים בישראל כשירות ענן בפלטפורמת הענן של קבוצת Y-tech – ספקית תקשורת, ענן ושירותי IT, המשרתת מאות ארגונים במשק תוך שיתוף פעולה עם עשרות אינטגרטורים מובילים. Y-tech מציעה ללקוחותיה פתרון הוליסטי לכל צרכי הענן של הארגון בתחומי התשתית כשירות – IaaS (ר"ת Infrastructure as a Service) והתקשורת כשירות – NaaS (ר"ת Network as a Service), בתצורות של ענן פרטי, ציבורי והיברידי. השירותים מסופקים במסגרת Azure-IL, פלטפורמת ענן שהוקמה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, אך הם מוצעים בחוות שרתים מקומיות של Y-tech ברחבי הארץ, שמבטיחות רמת השהייה (Latency) נמוכה במיוחד, קרבה של הלקוחות לנתוניהם הקריטיים ועמידה ברגולציה מקומית, ללא המורכבות של הרגולציה ברחבי העולם.
"Veeam מציעה שילוב ייחודי של תפעול ידידותי עם פונקציונאליות עשירה ורבת עוצמה, שמסוגלת להתמודד עם אתגרי הגיבוי המורכבים בעידן של איומים מתגברים על הנתונים הקריטיים של עסקים קטנים ועל הדטה סנטרים של ארגונים גדולים. זו הסיבה שבחרנו בה כשירות הגיבוי שאנחנו מציעים ללקוחותינו", אמר משה הורביץ, סמנכ"ל תפעול ופרויקטים ב-Y-tech. לדבריו, "Veeam היא 'הכוכבת' הגדולה של שוק הגיבוי העולמי וצמיחתה הפנומנלית מעידה על סל היתרונות הייחודיים שהיא מציעה ללקוחותיה".
"סל השירותים של Veeam כולל גיבוי ושכפול נתונים (Replication), וכן פתרונות רבי עוצמה ליתירות מלאה ולהתאוששות מאסון", הסביר הורביץ. "ממשק Cloud Connect מאפשר גיבוי מהיר, אמין, מאובטח ומוצפן של שרתים בעננים ציבוריים, פרטיים, וירטואליים ופיזיים, בתהליך פשוט של התקנת ה-Agent המתאים והקלדת שם המשתמש והסיסמה. הגיבוי תומך בשרתים ובנקודות קצה במערכות ההפעלה Windows ולינוקס. ניתן לגבות את הנתונים בפלטפורמת Veeam ו/או בפלטפורמת Y-tech ו/או באתר הלקוח, בתצורות ריבוי אתרים, כפי שמחייבת הרגולציה במדינות שונות. כמו כן, ניתן לנהל בקלות הגירות של מערכות נתונים מענן אחד למשנהו, כולל העננים של אמזון, מיקרוסופט וגוגל".
"Veeam מציעה קונסולת ניהול מתקדמת בשם VAC (ר"ת Veeam Availability Console), שמאפשרת לשותפים ולמנהלי ה-IT בעסקים ובארגונים לבצע בקלות מגוון פעולות נוספות", ציין. "כך, לדוגמה, ניתן להגדיר את טווח הזמן של הגיבוי – שבוע, חודש, רבעון או שנה. אפשר לנהל בקלות הרשאות של טכנאים, שהיא יכולת חשובה במיוחד בסביבות של ריבוי אתרים. ניתן גם לאחזר מידע באופן קל ומהיר לפי כל פרמטר: קובץ, ספרייה, ביום מסוים או בטווח זמנים וכו'…".
המקרה של ISR
ISR, שמתמחה בניהול ציי רכב, משתמשת בפתרונות הגיבוי של Veeam המוצעים על ידי Y-tech. "בין לקוחותינו נמצאות מאות חברות במשק המפעילות ציי רכב וביניהן חברות תחבורה ציבורית, אמבולנסים, שליחויות, מוניות ורבות נוספות", הסביר משה סילבר, מנמ"ר החברה. "הנתונים הקריטיים של החברות הללו מגיעים להיקפים עצומים – קרוב ל-20 טרה בייט המאוחסנים בשרתים שלנו ובענן, שחובה לגבותם אם רוצים להבטיח המשכיות עסקית".
הוא ציין כי "בחרנו בפתרונות הגיבוי של Veeam דרך פלטפורמת הענן של Y-tech בגלל אמינות הגיבוי, הפונקציונאלית העשירה, כלי הניהול המתקדמים והגמישות לשינויים כמו הגדלה או הפחתה של נפח הגיבוי הנדרש. יכולות ההתאוששות מאסון הצילו אותנו לא פעם ושחזור שרתים שחווינו לאחר מצבי קיצון ארך שעה לכל היותר. חשוב לא פחות מכך הוא ההיבט הכלכלי: פירוק מערך הגיבוי שלנו חסך 20% עד 30% בעלויות הגיבוי של החברה, כולל חסכון ברכישת החומרה ומשאבי הזמן שנדרשו לביצוע הגיבויים ולתחזוקה. כשהנתונים הם כה קריטיים להצלחתן של חברות, פתרונות הגיבוי של Veeam הם בבחינת חובה".