מי הזוכים בהאקאתון קורונה של עיריית תל אביב-יפו?

אגף המחשוב בעיריית תל אביב יפו ערך האקתון וירטואלי בנושא פתרונות בתחומים הקשורים להשפעת הקורונה על החיים בעיר, בשלוש קטגוריות: כיצד ניתן לסייע ולשמר עסקים בתל אביב, אתגר השירותים החברתיים ושמירת הסדר הציבורי ● פירוט הזוכים

עיריית תל אביב-יפו ערכה בשבוע שעבר האקתון וירטואלי בנושא הצעות לפתרונות בתחומים הקשורים להשפעת הקורונה על החיים בעיר.

את ההאקתון הוביל אגף המחשוב בעירייה בראשותה של ליאורה שכטר, מנמ"רית העירייה. הוא נערך במשך יומיים ולקחו בו חלק יותר מ-300 משתתפים, שחולקו ל-44 צוותים ונרשמו 25 הגשות.

מטרת ההאקתון, לדברי שכטר, הייתה לקבל רעיונות מחברות סטארט-אפ ומאנשים,  שיציעו הצעות בשלוש קטגוריות של התחרות. אולם לדבריה, "המטרה הלא פחות חשובה היא לתת תחושה של שיתוף עם התושבים, קיום דיאלוג איתם, כפי שאנו פועלים במשך כל התקופה מאז פרוץ הקורונה".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

הקטגוריות בתחרות היו: כיצד ניתן לסייע ולשמר עסקים בתל אביב, קטגוריה שהייתה בחסות ראש העיר, רון חולדאי; הקטגוריה השנייה הייתה בנושאי אתגר השירותים החברתיים, והשלישית – שמירת הסדר הציבורי.

חולדאי, שפתח את ההקאתון, אמר, כי משבר הקורונה הוכיח את החשיבות בהשקעה בטכנולוגיה בכל מה שקשור לערים חכמות, אבל נדרש שיתוף של חברות הסטארט-אפ והיזמים הרבים שפועלים בתל אביב כדי שיציעו הצעות שיסייעו לעירייה לשפר את השירותים ולחזק את הקשר עם התושבים בזמן הקורונה.

ההקאתון נערך יחד עם שותפים מתוך הרשות, האחראים על הנושאים שעמדו במרכז ההאקתון: אפרת מקיין כנפו, מנהלת יחידת החוסן ויועצת ראש העיר לענייני האישה; שרון לנדס פישר, מנהלת עיר עולם ותיירות ומ"מ המנכ"ל, איתן שוורץ, דובר עיריית תל אביב-יפו, סיגל ויצמן, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החדשנות, ולינה ליאקו, ראשת ערי חוסן של קרן בלומברג.

אלו הם הפרויקטים שהגיעו למקומות הראשונים בכל אחת מהקטגוריות:

במקום ראשון בקטגוריית שימור עסקים – בילד-אין (BuildIn). מהות הפתרון הינה איסוף מידע מבעלי העסקים על מנת לבנות לכל עסק ציון "חוסן". היישום מבוצע על ידי סקר חכם הממולא על ידי בעלי עסקים, ומציין את מצבם ואת סוג העזרה המבוקש על ידם. כתוצאה מהמידע, מחושב לכל עסק ציון החוסן. העירייה מקבלת לוח מחוונים, המציג את ציון החוסן של כל העסקים כתלות בסוג פעילות העסק, במיקום וכד'. הכלי מהווה כלי עזר לקבלת החלטות.

במקום השני בקטגוריה זו זכה הפרויקט קולו (COLU) שמטרתו לשנות את הרגלי הצריכה של תושבים לצריכה בעסקים מקומיים, על ידי שימוש במטבע מקומי. הפעילות תיעשה בתמיכת הרשות המקומית, שתחליט על רמת התמיכה שהיא נותנת לכל סקטור עסקי, לפי מיקום גיאוגרפי.

במקום השלישי בקטגוריה זכו שתי חברות: בלוקסוליד (BLOCKSOLID) – הפקה של Bonds של העיר תל אביב ועידוד צריכה בעסקים מקומיים. המוצר מציע להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין; וחברת לוקלס (Locals) – אפליקציה לרכישה מעסקים מקומיים.

בקטגוריית השירותים החברתיים זכה במקום ראשון גו ראונד (Go round) – המיזם תומך בשליחת סקר מהיר וקל לקהל יעד החבר בקבוצות חברים. המידע מוצג על מפה עירונית. הרציונל הינו בניית סקר על הצרכים השונים של תושבים וקבלת תמונת מצב עירונית .

למקום שני הגיעו שני זוכים – אינסטוק (Instock), שמטרתו לסייע במציאת המקום שבו ניתן לרכוש תרופה או מוצר מבוקש. הרציונל הינו מיפוי המלאי הקיים בבתי מרקחת ובסופרים, כך שתושב הנכנס לאתר החברה יוכל לראות היכן קיים המוצר המבוקש ולהגיע ישירות אליו במינימום זמן; וארתור (Arthur) – יישום לחיבור בין תלמידים המתקשים בשאלה ספציפית למורים שיכולים לסייע וללמד את התשובה. במקום השלישי –  Osim App – אפליקצייה לניהול מתנדבים.

בקטגוריית שמירת הסדר הציבורי זכה במקום ראשון קולו (COLU), שהרעיון המוביל שלו הוא עידוד של התנהגות חיובית בקרב תושבים. ההצעה הינה לתגמל עבור שימוש באפליקציה של 106 במטבעות וירטואליים של העיר. במקום שני זכה רואד-סנס (RoadSense), שמטרתו לזהות התקהלויות. הזיהוי מבוצע על ידי חיישן מבוסס רדאר, כך שאינו פוגע בפרטיות. זיהוי של התקהלות משודר ומשוקף לרשות. במקום השלישי זכה סיטי-זון (CityZone) – מיזם משתף של עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב. מטרת המיזם להסדיר את היקף האנשים הנכנסים לסופרים ולפארמים ולנהל את התור בכניסה. הדבר נעשה באמצעות אתר שאליו הלקוח נכנס, מזין את שם החנות שהוא רוצה להיכנס אליה ומקבל ברקוד, שיכול לשמש הן את אנשי אכיפת הסדר במרחב הציבורי על מנת לוודא שאכן האדם בדרכו לחנות והן לשומרים בכניסה לחנות על מנת לשמור על הסדר, מבלי שיהיה תור ארוך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים