"ארגונים נדרשים לאסטרטגיית מידע התקפית"
"אסטרטגייה שכזו תהפוך את המידע ליתרון יחסי, אגרסיבי, ויצירתי - שיגרום לארגון לנצח", כך אמר אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro
"המידע הופך להיות עסק ליבתי בארגון. ארגונים נדרשים לאסטרטגיית מידע התקפית. זו תהפוך את המידע ליתרון יחסי, אגרסיבי, ויצירתי – שיגרום לארגון לנצח", כך אמר אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.
רסקין דיבר בפתח כנס BI&Big Data 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א'), באולם אירועים LAGO בראשון לציון. בכנס השתתפו מאות מקצועני BI ו-Big Data, ורסקין, ששימש כיו"ר ועדת התכנים של הכנס – אף הנחה אותו.
בדבריו ציטט רסקין את תומאס דבנפורט, חוקר וסופר אמריקני שמתמחה בניהול ידע ו-Analytics, לפיו "בני אנוש יכולים ליצור מודל אחד או שלושה – לעומתם, מכונות לומדות יכולות לייצר אלפי מודלים בשבוע". לדבריו, "מכונות לומדות יכולות לתחקר מכונות שיתחקרו מכונות וכך להניע אותנו קדימה. נדרשת אנליטיקה מתקדמת – זה ברור".
הכל נעשה בראיית הלקוח
רסקין חלק עם המשתתפים בכנס כמה מהתובנות שלו בתחום. האחת, אמר, "אנו מדברים על ממשק הלקוח ולא ממשק משתמש. מדובר בנקודה בה מנהלים ומתנהלים כשהכל נעשה בראיית הלקוח".
היבט נוסף, ציין, "יש לדבר ולהתייחס למוצרי מידע. יש לבחון כיצד הארגון ישנה את עצמו כך שמוצריו יהיו מוצרים מוטי-מידע. לשם כך נדרש מחסן נתונים ארגוני, ורצוי שהוא יהיה וירטואלי".
על פי רסקין, "מפה נובעת משמעות עמוקה, לפיה המידע מוצא מהאחריות של מערך ה-IT הארגוני ועובר למנהלים העסקיים. עוד נדרש לטפל במידע בענן". לדבריו, "צריך לבנות מוצרים ולוודא שהעסק עובד סביב המוצרים הללו, ולבדוק כי התשתיות אינן מהוות מגבלה – ואז לרוץ קדימה, לעתים על הענן".
לגרום לארגון לנצח בשוק תחרותי
"לרוב הארגונים אין כלל אסטרטגיית מידע", אמר רסקין, ואם כבר יש להם, אז זו אסטרטגייה הגנתית, הדנה בהיבטי אבטחת מידע והלימה לרגולציות. לעומת זאת, אסטרטגיית מידע התקפית הופכת את המידע ליתרון יחסי, אגרסיבי, יצירתי – כזה אשר גורם לארגון לנצח בשוק תחרותי".
בין שאר הדברים שצריך לעשות על מנת לממש את התחום, ציין רסקין כי "יש לעבור ממצב בו שואפים לאמת אחת, הנמצאת בשליטה מרכזית, ליצירת מגוון פריטי מידע, שאינם מבולגנים, אבל מניעים את הארגון".
"כדי לממש אסטרטגיית מידע התקפית, יש להבין מה תפקידו של הלקוח בארגון. יש לזכור כי אתם 'מארחים' את הלקוח – אבל הוא הריבון. הזירה היא של הלקוח, ויש לבנות מולו ממשק מנוהל, המכבד את הלקוח ומניב מוצרי מידע. מיקוד החברות צריך להיות בהתאמה למיקוד הלקוח".
רסקין סיכם באומרו כי "הקשיבו ללקוח, הבינו כל ניואנס בהתנהגות שלהם, הכירו את הלקוח ואת נתוניו. הפכו ל'מטורפי' לקוחות, ענו לכל פסיק בצרכיהם. שפרו את הטכנולוגיות בלא הרף. ספקו חוויית לקוח מתאימה ובעת שהיא נדרשת בדיוק. עשו זאת בענן, כי הוא מספק גמישות, יכולת לדבר ביזנס, עם גישה מהירה לטכנולוגיות חדשות".
תגובות
(0)